מי לומד מספרים חכמים?
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

מי לומד מספרים חכמים? 

מאת    [ 12/02/2009 ]
מילים במאמר: 1015   [ נצפה 2236 פעמים ]

 
 
הסופר אהרון אפלפלד כתב ספרים רבים מאוד, מהם ניתן ללמוד על השואה למשל, על הנאצים הנוראיים, על עמי העולם ששתקו, על סבלו הנוראי של האדם, עד כמה הרעב מדכא ומשפיל שגם רופאים דגולים ופרופסורים ידועי שם- זוחלים על הרצפה כדי ללקוט משהו.
בעיתון גלובוס שפורסם ביום השואה- מתאר הסופר הדגול את השואה להכרה יהודית, לזהות, לשייכות לאופטימיות.
לדבריו, כל מה שאנחנו מייחסים לאירופה במאה ה- 20, הראיה המודרנית, מקורה בעצם ביהודים, אי אפשר לתאר את אירופה בלי מארקס, בלי פרויד, בלי ויטגנשטיין, ובלי איינשטיין. הם עמודי התווך של התרבות האירופית ב- 200 השנים האחרונות.
אפלפלד- חושש שישראל תפנה עורף אל העושר התרבותי המנשב מאירופה, לדעתו היה כאן ניסיון בארצנו שלנו לייצר יהודי חדש, קיבוצניק תכול עיניים, אפלפלד מודה לאל שהציונות לפיו של הסופר דברה על חזרה לאדמה, לעבודה,להפוך לעם של איכרים, עם טוריות וקלשונים, לא של אינטלקטואלים וזה מאוד מסוכן לדעתו, כי יהודים- מה שמאפיין אותם תמיד הייתה האינטלקטואליות, אם הנך נוטל את החכמה, את האינטלקטואליות מהיהודי, אתה נוטל דבר גרעיני מהיהודים, ואם יש בך איזושהי התנגדות אל הדתיות היהודית, אתה מוחק מתוכך משהו שהסבים העבירו אליך, את העבר שלך, תמחק את שניהם ואתה מצמצם את הנפש היהודית.
ממשיך הסופר אהרון אפלפלד- תודה לאל יש לנו מדינה וטריטוריה, אבל עדיין יש תחושה של מיעוט שנוא, אני יודע... מעיד על עצמו אפלפלד שבגיל 8 התייתם בשואה הנוראה, אני יודע מה זו אכזריות,תודה לאל אין לנו מזה, הוא לא קיבל על עצמו את הקודים הססגוניים של הסופרים בני דורו. יש לדבריו דור חדש המבקש עכשיו לחזור אל היהודות, אל האינטלקטואלית, אל התבונה היהודית שאפיינה את עמנו כל השנים.
אהרון אפלפלד- סופר דגול שכותב כמעט כל שנה ספר מזה 50 שנה, מנתח בצורה נפלאה מדוע, אסור לבנות משהו חדש על הריסתו של ההיסטוריה של העם היהודי, מדוע "והגדת לבניך",אינו הבסיס לבניית העם היהודי? העברת תורה מדור לדור, מאב לבנו, מאבותינו לנו ולבנינו היא המהות הבסיסית שהפכה אותנו במהלך כל התקופות והשנים לעם חכם, לעם שסיגל לעצמו כל הזמן התפתחות אינטלקטואליות, לעם שכתב קרא למד ולימד ללא הרף, שראה את חיי הנצח, חיי עולם בלימוד תורה, שלימוד התורה היא ששמרה עלינו בכל הגלויות במשך מאות ואלפי שנים, שמרה עלינו בקיומה של היהודות אך שמרה עלינו בעיקר בפיתוח מתמיד ומעמיק של המוח היהודי, בהגברת החכמה האינטלקטואליות, שהרי אין בעולם כולו "ארון ספרים יהודי" כפי שהעם היהודי, בכל הארצות הגה וכתב.
הערכה רבה יש לנו לחלוצים הראשונים שהגיעו ארצה והתיישבו להם בישובים, בערים ובקיבוצים, כבשו - הם קרקעות והקימו בתיהם, תוך כדי עמל פיזי קשה ופורה, פלחה, דיר ורפת היוו את עיקר עמלם כדי להקים כאן בארצנו את העם היהודי.
אני מסכים לחלוטין עם הסופר אפלפלד, שחלוצים נהדרים אלו, שכחו העלימו- בכוונה את החכמה היהודית, את האינטלקטואליות, הם באו כביכול לבנות משהו חדש, יהדות אחרת, ללא שום קשר לעברו האינטלקטואלי של העם היהודי, מאיתנו, הורינו אבותינו היהודים אין לנו מה ללמוד, מעדר, טוריה,חריש וקלשון המה מילות המפתח החדשות, במקום, תורה עם דרך ארץ, תורה ומדע. תורה ששמרה עלינו אלפי שנים בכל הגלויות ותורה שהוסיפה חכמה לעם היהודי.

שנים רבות שרתתי בצנחנים- כולל כמובן בשירות מילואים. פגשתי רבים מחברי בשרות המילואים, רובם היו "בזמנו" קיבוצניקים, מעבר לויכוחים שנסובו סביב הדת היהודית, בהם הייתי כולי בעצב רב, באשר הם התווכחו על נושא שבו הם היו בורים ועמי ארצות, שהרי נמנע מהם לנגוע בפרורים של יהדות.
אך לא רק יהדות הרחיקו מהם, כל למידה אינטלקטואלית שאפיינה כאמור את היהודים בכל מאות השנים- הורחקה מהם. הייתי שואל חברים וידידים קרובים, ובשיחות אישיות, מדוע... מדוע... אינם לומדים באוניברסיטה, שהרי חלקם היו בעלי כשרונות במדע, בספרות במוסיקה ובאומנות, הייתה התשובה הנחרצת- המעדר, הקלשון, הרפת הפלחה והשדות יותר חשובים.

בשיחה אישית - בעת השמירה בלילות, השתפכו הם- בעלי הפוטנציאל ובכו על שנמנע מהם ללמוד, הקיבוץ לא מאשר ללמוד, כלומר הקיבוצים דאז, מנעו האינטלקטואליות ואף מנעו מהם ללמוד באקדמיה, הפלחה יותר חשובה.
כאשר מונעים מהעם היהודי להיות אינטלקטואלי... מתפרקים הקיבוצים.

חשוב לי להדגיש אירוע נוסף הקשור לכך, שפורסם בדיוק בשבוע בו רואיין- אהרון אפלפלד.
ד"ר ערן כץ שכתב הספר המדהים והנפלא על "סוד המוח היהודי", כל העולם, אוהבינו ושונאינו מעולם לא האשימו את העם היהודי בטיפשות.
הטיגמה הגורפת שהודבקה ליהודים בכל התפוצות, שהעם היהודי הוא חכם, פיקח וחרוץ. ישנם טכניקות העוזרות לאדם לזכור יותר טוב, לשנן וללמוד ביתר בהירות, לארגן לסדר ולקלוט טוב יותר חומר נלמד ואף דרכי התמודדות עם טקסטים וחומרים קשים.
האם טכניקות מדהימות אלו שהצליחו להפוך את העם היהודי לחכם מכולם- "סוד המוח היהודי" ניתן ללמוד? האם אנשים, סטודנטים בכל העולם יכולים לרכוש כלים מתודיים אלה ולהפוך לתלמידים מצטיינים, האם הם יכולים להצטיין בשיטות שהפכו את הרמב"ם, המהר"ל, והגר"א לגאונים בתורה.
היהודים שרדו- לא בעזרת צבא אדיר, או כוח פיזי אלא בזכות יכולתם לשמור על המסורת בתנאים בלתי אפשריים, שנבעה מאינטליגנציה גבוהה ומחכמה.
למדו לנצל השכל גם בסביבה עוינת, פיתחו -טכניקות זיכרון.
הטכניקות הללו גרמו להתפתחותם האינטלקטואליות של יהודים כיכבו כמעט בכל תחום אפשרי אף בשנים האחרונות.
אנו יודעים כי במאה השנים האחרונות זכו 20% מהיהודים לפרסי נובל, רבים מהיהודים בלטו במגוון תחומים כמו שלום עליכם, בשביס זינגר, קפקא, הרמן ווק, יאשח חפץ, יצחק פרלמן, ברנבוים, ארתור רובינשטיין שחקני הקולנוע ותאטרון מוצפים ביהודים.
הספר "סוד המוח היהודי", מבהיר הלכה למעשה כמה רעיונות מעשיים בהם השתמשו היהודים בלימודיהם ובעשייתם מאז ועד היום שהפכה אותם לחכמים, למשל- בשאילת שאלות בוויכוחים, בשקלא וטריא ובדיונים על כל נושא. ועוד... ועוד...ועוד...
הסיפור המדהים שהופיע בשבוע זה, הוא של ד"ר ערן כץ בפרסומים בהם הדגיש כי ספרו "סוד המוח היהודי", תורגם לעשרות שפות ומיליוני יפנים וסינים למשל רוכשים את הספרים, כדי ללמוד הדרכים והשיטות שבהם השתמשו היהודים כדי להיות חכמים.
הם יפנים וסינים ומיליונים נוספים מארצות אחרות לומדים מעברנו היהודי שלנו כיצד להיות הטובים ביותר.
אנו בדורנו- חלק מאיתנו כמובן, מונע מהם ומילדיהם נגיעה בתחום היהדות, כך נהגו החלוצים הראשונים, להם אין מה ללמוד מהיהדות שהפכו אותנו לעם החכם.
מדוע עד היום החלוצים וביניהם ה"קיבוצניקים" מאז ועד היום בורחים מהיהדות, היש קיבוצניקים שרכשו הספר "סוד המוח היהודי" ומתרגלים אינטלקטואליות? יפנים וסינים כן, ואנו מבני עמנו לא? היש למישהו הסבר לתופעה זו?
מדוע משרד החינוך לא יוצא בקול קורא צעקני, הבה נלמד כולנו באותם כלים שהפכו אותנו בכל הדורות לאינטלקטואלים ולחכמים מכולם, האם ראשי המשרד קראו הספר "סוד המוח היהודי"? ראוי למנות את ד"ר ערן כץ ליועץ בכיר שילמד הכלים והטכניקות שאיפיינו העם היהודי לדורותיו להיות החכמים ביותר.
ספר חובה ללמוד וליישום לכל מפקח, לכל מנהל מדריך ומורה ואף לכל הורה בארצנו.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב