דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפאניקה שבמיתון 

מאת    [ 10/02/2009 ]

מילים במאמר: 323   [ נצפה 2206 פעמים ]

יאללה ,כל הפאניקה המטורפת הזאת ,כל לקוח שאנו פוגשים מבקש רחמים של ניקח את כספו למטרות שיווקיות לא ממוקדות ,רועד בקולו שהמצב גרוע ,ושואל מה יהיה ואיך יהיה?
אנשים תתעשתו! נכון מפחיד,מדאיג,מלחיץ אבל חי,קיים,נושם ,בועט. עסקים לא מפסיקים לעבוד. ברור שהקף הכסף בשוק ירד בצורה משמעותית ורק בחודשים האחרונים פוטרו עשרות אלפי אנשים ,אך עדיין ניתן לשרוד ואולי אף לנצל את הימים והחודשים הקשים על מנת לשמור על הקיים ואף להגדיל מכירות.
עבדכם הנאמן ,נפגש חדשות לבקרים עם מנהלי שווק ומנכ"לים ,חלקם רועד להם הפופיק משותקים מחוסר עשייה וחלקם שמים גז נוסף על דוושת השיווק והמכירות ,מגייסים יותר לקוחות,מגייסים יותר אנשי מכירות ,משפרים מוצרים ,מגדילים את מערך השירות כל זה ליום שאחרי. כן קוראים יקרים צריך להיערך ליום שאחרי.חברות שלא ייקחו סיכונים ואפילו מחושבים על מנת להיערך נכון ליום שאחרי ימצאו עצמם ביום שאחרי בחוץ .אותו יום או תקופה בה אט אט נרגיש כיצד הצמיחה חוזרת ,הצבע חוזר ללחיים,התקציבים מתחילים להשתחרר והחשוב ביותר הצרכנים מתחיל לזוז ,לרכוש לקנות.
להתכונן ליום שאחרי הוא לשבת ולבנות תוכנית עבודה כיצד לשרוד בשוק של מיתון ,לאפיין את המוצרים מחדש,לפתח מוצרים חדשים ,להתיישר בעלויות ,להיות אטרקטיבי,לתחזק את מערך השירות לקוחות והחשוב מכל לשמר את הלקוחות הקיימים של החברה. אותם לקוחות שכבר פגשו ,ראו ,שמעו ,טעמו,הבינו את המוצרים של החברה ,מכירים את החברה ומחכים לשמוע ולהרגיש מחוזרים.
להתכונן ליום שאחרי זה לשבת יום יום עם צוות המכירות ,לבדוק איפה הכשלים,מהם ההתנגדויות ,איפה ניתן לשחרר ,להאזין ולשמוע לאנשים שבשטח,מה הם חושבים ,ליצור תוך כדי הבנת המידע והתוצאות .
להתכונן ליום שאחרי זה לבנות תוכנית שיווקית המותאמת לשוק הנוכחי,לפתח עסקית מוצרים חדשים,לתגבר את יחסי הציבור ,לפעול בזירת הקד"מ באמצעים שיש ,לנצל את תקציבי הפרסום ולתעל אותם .
לצאת מהפאניקה ,האוחזת בכולנו ,זה מדביק שזה מפחיד.אחד מעביר לשני את הפחדים והחרדות ולפעמים הפחד משתק .שיתוק בעסקים הוא שיתוק קטלני שעשוי להשפיע לרעה על כל תוצאות של כל עסק.
לסיכום ,ראיה נכונה,חשיבה בריאה,הגברת אמצעי שיווק,פיקוח על המכירות,שימוש במדיה בתחכום ושמירה על ערכי הלקוח הקיים כל אלו בטוח יעזרו לנו להגיע ליום של אחרי .
גיל אשכנזי
מנכ"ל ICU טכנולוגיה שיווקית בע"מ
http://www.icu-mt.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב