כמה באמת מאיתנו יודעים מיהם האנשים שמאחורי השטרודל ,אותם לקוחות אליהם אנו פונים באמצעות דיוור אלקטרוני,מי הם - מה גילם?מה הם אוהבים? ואיך באמת ניתן לתקשר עימם .
עם הקמתו של מועדון נאמנים לחברה או פירמה ,נשפכים לתוך מערכת הדיוור אלפי מיילים שונים של לקוחות החברה. לכל מייל כזה יש אישיות משלו ואין להעניק לו חשיבות נמוכה או ערך נתפס נמוך שכן מאחורי כל שטרודל נמצא עולם ומלואו. השטרודל הוא אני,אתה את וכולנו ,האו השם המאפיין אותנו בעסקים ובעבודה ונותן לנו את סימן הזיהוי מי אנחנו. אם כן כיצד ניתן לדעת מי הם האנשים שמאחורי השטרודל ,אפיונם,תחביבם ,רצונותיהם ועוד.
עם הקמתו של מועדון לקוחות או קהילת נאמנים ,יש לאפיין ולבדוק את המיילים הרבים העומדים לרשותנו. לדוגמא חברות רבות אוספות מיילים אשר הוותק שלהם מעל חמש שנים.סביר להניח כי רבים מהם השתנו במהלך הזמן. באמצעות תוכנה מיוחדת ניתן לבדוק כפילויות של מיילים,לבנות קטגוריות של קבוצות (וואלה,נענע,ג'ימל ועוד ),ולהקים מערך טוב יותר של מיילים. תיבות המיילים חייבות להיות מאוחסנות בשרתים מאובטחים על מנת להימנע מתקלות ופריצות. כאשר ברשותנו מאגר מידע תקין שעבר לפחות טסט אחד(משלוח לבדיקה) ניתן לאפיין באמת מיהם האנשים שמאחורי השטרודל.באמצעות סקר מקדים ניתן לבנות ולאפיין נושאים הנשלחים לגולש וזה עובר עליהם במהירות ועונה על כל שאלה ושאלה בלחיצת כפתור. הנושאים יכילו: מין,גיל,כתובת,תחביבים,תחומי התעניינות,מצב משפחתי ועוד. עם קבלת הסקרים ניתן לנתח ולזהות קבוצות משותפות בעלי תחומי עניין משותפים. לכל קבוצה כזו ניתן לבנות מסרים ממוקדים ובעלי עניין לאור ניתוח הסקרים ובכך להבטיח פתיחה גבוהה של המסרים ומידע מיהם האנשים שמאחורי השטרודל . אפיון מסודר ומעמיק ובניית סקר מתאים תסייע רבות לבניית מועדון לקוחות במיוחד ברשת ותתרום לחברה לחיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים שלה.
דוגמא לסקר :
http://minisites.icu-mt.com/iwomen/bigpoll/poll.asp