דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקומונים בעידן האינטרנט 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 4016 פעמים ]

עולם המקומונים באינטרנט הולך ומתפתח, אולם עדיין הוא רחוק מרוויה. ישנם לא מעט ישובים, ערים, מושבים ורשויות מקומיות שכמעט ולא זוכים להתייחסות במדיה הארצית, והאינטרנט הוא כנראה המדיום היחידי בו צרכיהם התקשורתיים יכולים להתממש. מכיוון שהאינטרנט בישראל עדיין רחוק מלתת מענה איכותי לכל הצרכים הלוקאליים של הישובים בארץ והתחרות המסוימת הקיימת ברשת בתחום תחומה בעיקר לערים הגדולות, זוהי גם הזדמנות עסקית מצוינת ליזמים מקומיים להרים מיזם קהילתי רווחי.

קיימים מספר גורמים שהופכים מיזמי מקומונים אונליין לבעלי פוטנציאל רווחי מאוד גבוה. הגורם הראשון נובע מהסיבה שציינו קודם - שוק המקומונים באינטרנט עדיין אינו תחרותי כמו שנדמה לכמה מאיתנו. הסיבה השנייה טמונה בירידה המתמדת בכוחה של העיתונות המודפסת המאבדת קוראים מדי יום שנוטשים אותה לטובת האינטרנט - דבר המתבטא בין היתר בשיעור ירידת קריאת מקומונים.

נתון מעניין נוסף שיכול לעודד את הרוח היזמית של אלה ששקלו פתיחת מקומון אך עדיין לא העיזו, הוא שבניית אתרי מקומונים וניהולם לא צריכה להיות מסובכת כמו שחלקנו חושבים. אמנם מומלץ להעסיק בכל פורטל עירוני כתבים מקומיים צעירים ונמרצים שייתנו דיווחים שוטפים על הנעשה בעיר, אולם לפחות בשלביו הראשונים של המקומון הוירטואלי ניתן תמיד להיעזר בתשתיות טכנולוגיות כמו עדכוני rss ממקורות חדשותיים באינטרנט שיתנו דיווחים ממוקדים ואוטומטיים על הנעשה בעיר, ולהשתמש כמובן בתוכן הגולשים.
דוגמא קלאסית לפרויקט מקומונים שכזה הוא פורטל העיר נס ציונה. פורטל העיר נס ציונה פונה לתושבי העיר וקהילת העסקים המקומית, התוכן בו מתעדכן באופן אוטומטי על ידי עידכוני רסס הרלוונטים לחיי העיר מן הפורטאלים הגדולים המפיצים את חדשותיהם ברחבי הרשת. מעבר לכך קיימת בפורטל נס ציונה מערכת פורומים חיה ותוססת ומערכת לוחות המיועדת לתושבים המקומיים אשר מזינים עקב כך את הפורטל בתוכן באופן תדיר. בעלי עסקים מקומיים ושאר גורמים עירוניים יכולים לשלוח לפורטל נס ציונה כתבות שלהם באופן שוטף לקידום עסקיהם או העלאת נושאים שצריכים לעמוד על סדר היום המקומי. כך למעשה, בהשקעה מינימאלית יחסית , נוצרת קהילה מקומית חיה ותוססת המשרתת את תושבי העיר ותורמת לרווחתם. אתר נס ציונה בעקבות כך נהנה מתנועה ערה וממוקדת של עשרות אלפי גולשים בחודש שהופכים פרוייקט כזה לא רק להצלחה קהילתית אלא גם להצלחה עסקית. אין שום סיבה שפרוייקטים מצליחים כאלה לא יעלו גם בערים וישובים אחרים.
רונן צור
בניית אתרים מסוג מקומונים אונליין. פורטל נס ציונה.
למאמרים נוספים בנושא בניית אתרים ראה בלוג בניית
אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב