דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריבית בבנק איגוד ומרכנתיל התייקרה למרות הודעת הנגיד על הפחתה נוספת בריבית ל-1אחוז בלבד 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2393 פעמים ]

מ.א בקרה וניהול: החל מאתמול המינוס של לקוחות בנק איגוד יקר יותר
בנק איגוד התחיל אתמול להנהיג ריבית חובה מדורגת ללקוחותיו. הריבית על האוברדראפט של הבנק עולה גם כן. במרכנתיל דיסקונט העלו את ריבית החובה כבר בחודש ינואר.
הריבית הבנקאית בשנה האחרונה היא נקודה כואבת. למרות הפחתות הריבית של בנק ישראל הריבית בבנקים עדיין גבוהה ולא אטרקטיבית עבור הלווים ואלו שבאוברדראפט. מן הצד השני, מי שיש לו כסף דווקא מרגיש את ההפחתות. עבורו, התשואה על הפקדונות והחסכונות תהיה קרובה לאפסית.
ידוע שבתקופות מיתון מקדם הסיכון של עסקים גדל ומשפיע על גובה הריבית, ובכל זאת, התחושה היא כי בבנקים מנצלים זאת על מנת להגדיל הכנסות ממרווחי האשראי.
בכנס הרצליה התייחס המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו לריבית הבנקאית בשנת 2008 ואמר כי למרות צעדי הפחתת הריבית של בנק ישראל ?בהלוואות החדשות ובאוברדראפט התהליך איטי יותר. בשנת 2008 ירדה ריבית בנק ישראל בממוצע בכ- 1.5% לעומת ירידה של 1.3% בממוצע בריבית הבנקאית על האשראי?.
בחברת מ.א בקרה וניהול, המתמחה בחישוב ריבית ובדיקות בנקים , מעריכים כי ב-2009 מגמה זו ממשיכה ואולי אף ביתר שאת. כלכלני החברה חושפים כי למרות שב-26.1 הודיע הנגיד על הפחתה נוספת בריבית ל-1% בלבד, בשני בנקים דווקא העלו את הריבית הבנקאית על הלוואות ואוברדראפט.
בבנק איגוד מעלים אתמול (8.2) את תוספת הסיכון ללקוחותיהם, ואלו ישלמו 14.9% ריבית על האוברדראפט במדרגה הראשונה ו-16.4% עבור המדרגה השניה. בגין חריגה מהמסגרת ישלמו הלקוחות הפרטיים 20.9% לשנה. כלכלני החברה מציינים כי קודם לעליה שילמו הלקוחות הפרטיים של איגוד 13.55% על המינוס על כל המסגרת .
גם לקוחות איגוד העסקיים ישלמו יותר. עבור המדרגה הראשונה הריבית תעמוד על 12.4% ועבור המדרגה השניה 13.9%. על החריגה מן המסגרת ישלמו הלקוחות העסקיים 18.4% לשנה.
כל זאת בהשוואה לריבית 11.05% ריבית שנתית על כל המסגרת.
גם בבנק מרכנתיל ריבית החובה במגמת עליה. במהלך חודש ינואר העמידו בבנק את הריבית על המינוס עבור הלקוחות הפרטיים, מקבלי המשכורת, על 12.2% לעומת 9.2% בעבר- עליה של כ-32%. על החריגה ישלמו הלקוחות הפרטיים 22.25%. לקוחות העו?ש המסחרי ישלמו על הריבית 18.1% בהשוואה ל-14.85%.
גם הלקוחות העסקיים של מרכנתיל ספגו הרעה של 0.9% בריבית החובה והם משלמים כעת 14.75% לשנה.
כלכלני מ.א בקרה וניהול מציינים כי מעבר לייקור הריבית של בנק איגוד, הבנק עובר לראשונה לשיטה הנהוגה במרבית הבנקים בארץ של קביעת מדרגות ריבית בהתאם לניצול מסגרת האשראי.
בבנק מרכנתיל, טרם עברו לשיטה זו ושם עדיין נוהגים בשיטה של ריבית אחידה לכל מסגרת האשראי.
דוד אברון מנכ?ל מ.א בקרה וניהול אומר כי ?לא ברור מדוע הבנקים ממשיכים להגדיל בצורה עקבית את הריבית על חשבונות חובה, בניגוד למגמה אליה שואף בנק ישראל?. אברון מוסיף כי דבריו של חזקיהו על כך שהבנקים הורידו את הריבית במהלך 2008 בשיעור של 1.3% מהווה נתון סטטיסטי. בפועל היא אינה מורגשת בקרב הלקוחות.
חברת מ.א. בקרה וניהול בע"מ מתמחה בחישוב ריבית ובדיקת חשבונות בנקים.

החברה הוקמה בשנת 1987 ומספקת חוות דעת פיננסיות לצרכים משפטיים ובכלל זה עדויות מומחה בבתי המשפט.

בנוסף, כשירות לציבור לקוחות הבנקים, מעניקה מ.א. בקרה וניהול 1987 בע"מ באתר החברה באינטרנט זכות שימוש במחשבוני ריבית, מחשבונים כלכליים ומחשבונים פיננסיים. באמצעות כל אחד מהמחשבונים ובתוספת מאגרי מידע הכוללים נתוני ריבית בנקים, שערי מט"ח ומדדים המעודכנים Online החל מתאריך 01/01/1990, ניתן לבצע באופן עצמאי חישובי ריבית, חישובים פיננסיים וחישובים משפטיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב