דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גניבת סיסמאות גיימרים במשחקי און - ליין היה האיום העיקרי ב 2008 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2358 פעמים ]

לפי דו"ח האיומים השנתי של חברת ESET, גניבת הסיסמאות של גיימרים במשחקי און-ליין היה האיום הגדול ביותר בשנת 2008 עם קרוב ל- 11 אחוזים מכלל האיומים שנתגלו. במקום השני INF/Autorun אשר מנצל את המשאבים של Windows ככלי להדבקת מחשבים. עוד חושף הדו"ח - ירידה דרמטית בהפצת נוזקות באמצעות הדואר האלקטרוני.

לפי דו"ח האיומים השנתי ל- 2008 היו הגיימרים במשקי און ליין המטרה העיקרית של האקרים בשנה החולפת. "גיימרים צריכים להיות מודעים לעובדה שהם מטרה פופולרית. עם זאת, העובדה שהאיום INF/Autorun היה האיום המרכזי הרבה פעמים מאז 2007, מחזקת את ההמלצה לרוב האנשים שמשתמשים במייקרוסופט להשתמש ב Auto-Infect במצב disable" אומר דיויד הארלי מנהל זיהוי איומים בחברת ESET.

"בנוסף, הנוכחות המתמשכת של זיהוי מתקדם כמו INF/Autorun, Win32/Statik ו- Win32/Genetik בעשירה הראשונה של האיומים מעידה על הצורך החיוני בזיהוי בשיטה היוריסטית על מנת לזהות איומים חדשים שלא ניתנים לזיהוי על פי קרבה למשפחה של איומים".

למרות שהסיווג הכללי של תוכנת הפרסומות (Adware) מכילה מגוון רחב של תוכנות ספציפיות, הנוכחות המתמשכת של Win32/Toolbar, MyWebSearch ו- הגרסאות השונות של הסוס הטרויני Virtumonde בין עשרת האיומים הראשונים נותנת רעיון כלשהו על ממדי הבעיה. ה- Virtumonde הוא בעיה מכמה אספקטים: הנוכחות שלו במערכת יכולה לגרום לכך שהמחשב יהיה קרוב ללא שימושי, זה קשה ולעיתים קרובות מסוכן לנסות לנקות אותו מהמחשב בצורה אוטומטית והוא "נארז מחדש" באופן מאוד עקבי אשר מקשה על הזיהוי שלו (באמצעות חתימות או באמצעות מנגנון יוריסטי).

בניתוח סטטיסטי נפרד של נוזקות המתפשטות באמצעות אי מייל בלבד, טוענת ESET שהשימוש באי מייל כערוץ ישיר להפצת נוזקות חדשות בקבצים מצורפים נמצא בירידה דרמטית. למרות שהדואר האלקטרוני נשאר האמצעי העיקרי להפצה של כתובות אינטרנט זדוניות, ולמרות העובדה שהייתה עלייה חדה בכמות הקבצים המצורפים הנגועים בחצי השני של 2008, הסבירות שדואר אלקטרוני יכיל קובץ זדוני היא נמוכה יותר. אך עם זאת, זה סביר יותר שצורה זו של הפצת קודים זדוניים תהייה בשימוש על מנת לשכנע אנשים להכנס לאתרים אשר מכילים קוד זדוני ומדביקים את המחשב ברגע שנכנסים לאתר.

חברת ESET מיוצגת בישראל באופן בלעדי על ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית. סניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות. באירופה נחשבת ESET כאחת מחברות ה-IT עם הצמיחה הגדולה ביותר וזוכה להכרה בינלאומית על פיתוחיה.

החברה הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האבטחה NOD32 לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. ומתמחה בפיתוחי טכנולוגיות מתקדמות של אבטחת מידע ומתמקדת בפיתוחים מורכבים, מאופיינים ביעילות חסרת תקדים אשר מותירים עקבות מזעריים במערכת.

כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב