דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין אימון אישי לאיזון בחיים? 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 779   [ נצפה 2830 פעמים ]

תפקידו של אימון אישי ומאמן אישי בהשגת איזון

אימון אקטיבי לאיזון ככלי מרכזי להשגת הרמוניה והגשמה עצמית

דרור הדדי - מאמן אישי/זוגי מוסמך מטעם איק"א (האיגוד הישראלי ל-(Coaching ומנחה קבוצות Group coaching www.dror-hadadi.com

מה הקשר בין אימון אישי לאיזון?
בעולם התובעני בו אנו חיים, קצב ההתרחשויות מהיר, לוח הזמנים צפוף, ישנן אינסוף מחויבויות, לחץ, זמן ואנרגיה שתובעים את התייחסותנו. המשפחה מצד אחד והקריירה מהצד השני. הצרכים, הכוונות והמטרות האישיים שלנו, מול מימוש הפוטנציאל שלהם במציאות. השגת איזון או הרמוניה עם חיינו, הופכים להיות מטרה שכמעט בלתי אפשרי להשיג, וגם ברגעים שאנחנו כבר מרגישים שהנה הצלחנו, קשה מאוד לשמור על האיזון שהושג והתחושה לעיתים מתמסמסת במהירות. במקרים אלו, אנחנו שוב נכנעים ללחצים שמציפים אותנו מבפנים ומבחוץ. מרוץ חיים זה, גורם לנו פעמים רבות לשכוח עובדה פשוטה: אנו האחראים העיקריים לעיצוב הדרך בה אנו חיים את חיינו ולתוצאות שאנחנו משיגים.

במאמר זה אנסה להסביר את הקשר ההדוק שבין איזון יציב בחיים לבין הגשמה ומימוש עצמי. אנסח את הצורך שלנו באיזון ואת הקושי בהשגתו.

ממה מורכב תהליך האימון אישי לאיזון?
אימון אישי אקטיבי לאיזון הוא כלי עוצמתי המשתמש במתודה המקובלת של אימון אישי, כאשר הוא שם דגש מיוחד על האיזון בחיי המתאמן והופך אותו לקו המתווה של התהליך כולו. האקטיביות באימון מיוחסת למידת האחריות שלוקח המתאמן על חיו, הדרך בה הוא חי אותם והמכוונות שלו להגשים בפועל את המטרות, השאיפות והפוטנציאל שלו. איזון - הקו המתווה של חיינו איזון היא תחושה דינאמית וסובייקטיבית, שלרוב לא באמת ניתן להשיג או להגיע אליה באופן מוחלט ואובייקטיבי. ברוב המקרים אנחנו מתקרבים לאיזון, מתרחקים ממנו או עוברים לידו. כל עוד אנחנו חיים, איזון הוא חוויה חמקמקה הדורשת: מודעות, תנועה עקבית, מודעת ונשלטת. ניתן להמשיל את האיזון לקו ישר. לא במקרה הקו הישר הוא הקו שהכי קשה לצייר או ללכת בו. הליכה בצורה מאוזנת על קו ישר דורשת מאיתנו ריכוז גבוה, מכוונות גבוהה לאיכות התוצאה (להגיע אל קצה הקו תוך שמירה מוקפדת על איזון) ומודעות לתהליך (אסטרטגית הפעולה, המרחק בין הצעדים והשליטה בגופנו). תהליך זה, המתואר במשל הקו, הוא גם התהליך המתקיים באימון אישי אקטיבי לאיזון. בשלב הראשון עלינו להגדיר את מצב האיזון האופטימאלי: היכן הוא מתחיל והיכן הוא נגמר, אילו צרכים הוא נועד לשרת, איזה ערכים "מתנגשים" על המאזניים של החיים, אילו חסמים עיכבו אותנו עד היום מלהשיג את האיזון, אלו משאבים אישיים עומדים לרשותנו, ובעיקר מה לדעתנו יקרה בפועל, כלומר, מה נרוויח כשנשיג איזון בחיינו? (חזון).

חופש אינו העדר מחויבות, אלא היכולת לעשות את הדבר הטוב ביותר עבורי ולהתחייב לו. (פאולו קואלו)

תהליך האימון (קואוצ'ינג), משמש כפלטפורמה טובה ליצירת תהליך זה, כשבסופו המאמן עוזר למתאמן להתקדם אל העתיד, כשהראייה שלו ברורה יותר, ממוקדת ומכוונת תוצאה - איזון והגשמה עצמית. אימון אישי לאיזון פירושו לעזור לנו לראות את נסיבות חיינו, להבהיר מה חשוב ולעבור מנקודת מבט לבחירה במה שבאמת חשוב לי ועושה לי טוב. האימון מבוסס על מבנה תהליכי היוצר התקדמות המתחילה בנקודת מבט על המציאות (צרכים, ערכים, חסמים, משאבים), עובר לתכנון, יוצר מחויבות ומסתיים ביצירת פעולה אסטרטגית, איכותית וממוקדת תוצאה.

האם השגת איזון בחיים זו מיומנות נרכשת?
שמירה על איזון מקורה בבחירות שאנו עושים במהלך חיינו: לומר "כן" לדברים מסוימים ו"לא" לדברים אחרים. לעיתים קרובות אנחנו רוצים לומר "כן" לדברים נוספים בחיינו מבלי לפנות להם מקום על ידי כך שנאמר "לא" לדברים אחרים. הדחף הזה עלול להוביל בקלות לתחושה הרסנית ולחיים שיצאו מאיזון. חוסר איזון הוא מצב בו הנסיבות מנהלות אותנו, לעיתים זה נשמע כך: "אני לא יכול... אני חייב... אני מוכרח... זה לא עובד אחרת". הפחד מכווץ את יד הבחירה, לעיתים משתק אותה. משנעלמת הבחירה, נעלם גם האיזון ועמו גם אפשרות ההגשמה העצמית. אימון לאיזון הוא תהליך מובנה ושיטתי שמבטיח לקחת את המתאמן לדרך חדשה, לגילוי המרגש של עצמו, להבחנה בדקויות, להכרה באיכויות וללמידת המשמעויות שיוצרות יחד את המארג האישיותי שלו. תוצאות האימון תלויות בכוונות, בבחירות ובמעשים של המתאמן, ונתמכים על מידת מחויבותו לתהליך. התהליך מלווה בדרך כלל במשימות שיש לבצע בין המפגשים, ותלוי גם במידת התשוקה של המתאמן לפריצת דרך בחייו. מתאמן שלא חש מחויב לתהליך האימון, הרי שהאימון (ויהיה זה המאמן הטוב ביותר שיעביר אותו) לא ישיג את התוצאות הרצויות.

אימון לאיזון עושה שילוב בין העשייה (doing) וההוויה (being) הפועלים יחד להשלמת השלם: העשייה ממוקדת, מודרכת ומכוונת, ההוויה מכניסה את הלקוח לזרם החיים. העשייה עוסקת בייצור, ביצירה ובגילוי אחריות, ההוויה משמעה לאפשר לדברים להתרחש, להרפות, לקבל מה שיש. העשייה היא לעיתים קרובות נחישות לגרום למשהו להתרחש, ההוויה היא התמזגות בתנועת החיים.

עוד על דרור הדדי...

רשימת מקורות

כ"ץ, ר. (2005). coaching - אימון לחיים. הוצאת אופוס.

כ"ץ, ר. (2007). מדריך לאימון אישי. איק"א האיגוד הישראלי ל coaching.

ויתוורת', ל. קימסי-האוס, ה. סנדאהל, פ. (2006). .Co-Active coaching דניאלה דינור מוציאים לאור.

בלנצ'רד, ה. (2006). אימון אישי להצלחה בשיטת ה- Coaching. הוצאת אופוס.

קרסון, ר. (2003). לאלף את השדון. אריה ניר הוצאה לאור בע"מ

דרור הדדי - מאמן אישי מוסמך מטעם איק"א (האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג) ומנחה קבוצות Group coaching תחומי אימון: אימון אישי למיצוי הפוטנציאל, אימון לעסקים קטנים, מיתוג אישי לעצמאים ועסקים קטנים ובינוניים  http://www.drorhadadi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב