ד"ר יחיאל שרמן
אנשי חינוך רבים שואלים עצמם כל הזמן...האם יש כלים להצלחה? האם אפשר ללמוד ולהפנים כלים אלה ולהצליח?
הרצון להתמודד עם חינוך ילדינו, להציב מטרות ויעדים, להתגבר על כל הקשיים שבדרך ולהצליח- מהווה מוקד בעשיתינו ובעמלנו החינוכי. אין מקצוע-פרופסיה חשובה יותר בעולמנו בכלל וביהדות בפרט מאשר חינוך ועיצוב ילדינו שלנו.
הרשוני לתאר עבודתי כמפקח מחוזי על החינוך הדתי (מחמ"ד) מחוז תל אביב בשנים תשנ"ב-תשס"ב,
במשך 10 שנים העפלנו בהישגים הלימודיים מ-62% זכאות לבגרות ל-81% . ההישג הגבוה ביותר בארץ בין המ"מ והממ"ד
אף במבחני המיצ"ב היו הישגינו הטובים בארץ " בכל הפרמטרים" ,בהישגים הלימודיים ובכל תחומים שנבדקו,כמו-אקלים כיתה, יחסי אנוש, אלימות, כבוד, עידוד ואהבה.
אתאר בקצרה מה היו הקודים בהם השתמשתי כדי להעפיל לראש הפסגה ההישגית-הלימודית,הערכית, ההתנהגותית והחברתית.
•
הישגים לימודיים: מהווים המוקד החשוב ביותר והראשוני בהצלחה.חשוב להקניית יידע, חכמה וכינה, אך משמש גם "ככלי" נפלא המגביר מוטיבציה ורצון עז להמשיך להצליח מחד ומאידך- קל יותר להחדיר ערכים, תורה ואהבת אדם--- כאשר מצליחים.
•
אחריות : כל המורים בכל מוסד ומוסד קיבלו ממני הרצאה בנושא. אחריות המהווה קוד עיקרי וחשוב להצלחה.רק מי שלוקח אחריות מנצח.
•
חיי חברה: "טוב לי בביה"ס " אומר רק ילד שיש לו חברים, פעלנו ללא לאות לבניית חיי חברה במוסדות החינוך, בכל... בכל כיתה ובכל בתי הספר.
•
מנהיגות נוער:המשפיעים ביותר על הילדים הם " החברים" בניית מנהיגות נוער חיובית, ערכית, תורנית-היוותה גולת הכותרת בהצלחה.
•
שילוב האינטלגנציה הריגשית עם השיכלית: התמקדנו באהבה, עידוד, יחס,חיוך שיתופיות אמפתיה שייכות, הקשבה, אופטימיות, רוגע , יושר, הומור.
•
העצמה: העצמת מורים מדריכים ובעיקר מפקחים ומנהלים והפיכתם למנהיגים-היווה את הבסיס העיקרי בהצטיינות רק מנהיג -מנצח. איך הופכים מנהל למנהיג?......זה סוד ההצלחה.
ד" ר יחיאל שרמן---מרכז הקורם להכשרת מנהלים
- תואר שלישי בחינוך במנהיגות
משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי
בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם
ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.