דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטמה ופתרונות מתחום ההומאופתיה 

מאת    [ 04/02/2009 ]

מילים במאמר: 2125   [ נצפה 2949 פעמים ]

באסטמה מיוצר הריר שקיים בגוף בצורה מוגברת - הוא מופרש באזור בריאות ביתר וגורם לחסימה של קנה הנשימה. מצב זה גורם לנשימה קשה קושי בהוצאת אוויר או הכנסה צפצופים שיעול וסיבולת לב ריאה נמוכים - הם תסמינים שמלווים את התופעה. שיעול טורדני, מועקה בחזה, שיעול בלתי פוסק, קושי בדיבור, נשימה מהירה ונשימה קשה מלווה במאמץ רב.



אסטמה היא מחלה שגורמת לתמותה ובשנים האחרונות רמת התמותה במגמת בעליה. אלרגיה היא הגורם הראשוני להתפתחות המחלה ומערכת חיסון חלשה באזור הריאות. אוויר מזוהם בעיר חיסונים שניתנים בילדות ומזון מסוים כולם יכולים לגרום למחלה. ונטייה תורשתית מגבירה את הסיכוי לחלות בה.



שכיחות המחלה היא בין 9% במבוגרים ל-14% בקרב ילדים.
שילוב הגורמים התורשתיים עם התזונתיים והסביבתיים. יחד עם נטיות נפשיות ופסיכוסומאטית וחולשה של מערכת החיסון. יחד יתנו מצע נוח להתפתחות המחלה
שלא כמו המקובל לחשוב ברפואה - שהאסטמה הנה תוצר דלקתי בלבד בריאות.


בהומאופתיה אנו מכירים בעובדות שמצביעות על הקשר ההדוק והנסיבתי המובהק בין מתחים מסוגים שונים. טראומות. פגיעות רגשיות ונפשיות במיוחד סביב נושא של הקשר בין הורים וילדים. או הורים להוריהם הבוגרים -פחד ממוות של ההורים פחדי נטישה או איום בנטישה. פחד מאבוד אב או אם כתוצאה ממחלה או תאונה או גירושים.


יש קשר הדוק גם לאיזה צד בגוף ובריאות שנפגע -לאחד מההורים
צד שמאל קשור לקשר עם האם וצד ימין לקשר או איום הקיים בקשר לאב.
אבחון האסתמה נעשה על ידי בחינת תפקוד הריאה באמצעות שאיפת חומר הנקרא מטכולין שגורם להתכווצות הריאות -אפשרות בחינה נוספת היא לאחר מאמץ אם חלה נסיגה של 25% בתפקודי הריאה זה מראה על קיומה של אסטמה.



לאסטמה דרגות שונות של חומרה על פי אחוזי הנסיגה והחולשה בתפקודי הריאה
אדם אצלו הריאות מתפקדות בקושי רב בזמן מנוחה מצב זה מצביעה על אסתמה קשה וכרונית.




סימפטומים שמצביעים על התפתחות אסטמה

? התקפים נשנים בעלי אופי של קוצר נשימה

שיעול והפרשת ליחה עודפת ורירית דביקה סמיכה ולפעמים מסריחה
? נשיפה ארוכה מלווה בצפצופים רבים

שיעול טורדני בלילה מעיר משינה או אחרי מאמץ אפילו פשוטה כמו
הליכה או עליה או ירידה במדרגות

? רמה גבוהה של איאוזינופילים בדם, ו IgE בדם במערכת החיסון)
אלרגיה למזון ואו אלרגיה ממרכיבים הקיימים באוויר ונשאפים
לתוך הריאות כמו קרדית האבק

דלקת בקנה הנשימה

על פי חוקי ההומאופתיה כל אדם או ילד שסובל מאסטמה -אחקור ואמצא אצלו קשת סימפטומים שונה ומיוחדת שמצביע על המיוחדות שלו כאדם -החל בשעות ההתקפים אורכם, סימפטומים פיזיים נלווים וכלה בהתנהגות המלווה את ההתקף כמו רגשות מיוחדים או מחשבות מיוחדות הסובבות סביב המחלה למשל:



יש אנשים שלאסטמה שלהם תתלווה התנהגות היסטרית, אם אותו אדם סובל מהתנהגות היסטרית סביב ההתקפה או באופן כללי הוא טיפוס היסטרי חשוב יהיה לי להבין ממנו בצורה מדויקת איזה קשת של מחשבות או רגשות מדויקים סובבים את ההתקפה האסטמטית ואת חייו סביבי המחלה.



יש אנשים שלאסטמה שלהם תתלווה התנהגות דיכאונית - גם כאן חשבו לי לחקור ולדעת במדויק איזה קשת מחשבות ורגשות דיכאוניים מלווים את החיים שלהם ואת המחלה -האם אלו מחשבות של דיכאון עמוק שיכול להוביל אך לרצון למות למשל או שאלו מחושבות דיכאוניות שעוברות מיד אחרי ההתקפה -או אולי הן מופיעות בין ההתקפות -מה בדיוק חושב ומרגיש האדם תוך כדי הדיכאון כי גם בתוך הדיכאון יש אלפי סוגי מחשבות שונות שיכולות להיות חלק מקשת המחשבות של אותו אדם-ולכול אחד ואחד יהיו מחשבות אחרות דיכאוניות.




יש אנשים שלאסטמה שלהם תתלווה התנהגות חרדתי -המטרה שלי תהיה לגלות איזה סוגי מחשבות חרדה עוברות להם בתודעה בזמן התקפה או בין ההתקפות -האם הם פוחדים ממוות פתאומי -או אולי פוחדים בכלל מה יקרה לילדים שלהם אם הם ימותו -אולי הם פוחדים מהכאב של המוות -או אולי מהמוגבלות שיכולה להיגרם להם ומהתלות אם ההתקפה תגרום לכך שהמוח לא יקבל חמצן למספר דקות והם יישארו במצב של חוסר הכרה מתמיד ומה יהיה אז




כפי שניתן לראות כול מחשבה רגש והתנהגות תוביל למתן של רמדי הומאופתית שונה בתכלית -וכך התהליך כולו מכוון לא לאסטמה שהיא סימפטום -אלא לאלמנט החבוי מאחורי האסטמה -שגורם ומעורר את האסטמה -לאותו גורם שתומך בהיווצרות והישארות האסטמה בתוך המערכת.




כך שחיזוק מערכת החיסון מבחינה הומאופתית תעבוד על שני מישורים שנתמכים ותלויים לחלוטין אחד על השני אחד המישור של הנשמה הרוח ההתנהגות הרגש והמחשבה והשני המישור הפיזי לחזק את המערכת למשל מרגישות לקור או רגישות למזון מסוים או קרדית האבק שיכולים להוות גורמים משלהבים את המחלה ברובד הפיזי



אם כך, בבואך אלי לטיפול הומאופתי יש לי צורך לעקוב בצורה מדויקת אחרי כל רשת וקשת התופעות המלוות ספציפית אותך ואת האסטמה שלך -ואילך האסטמה משפיע עליך בכל תחומי החיים. כל תופעה המלוות את האסטמה -וכול סימפטום מיוחד השייך רק לך יעזרו לי למקד את התהליך המתאים ספציפית לך.



כי האסטמה שלך היא בעצמה סימפטום של מצוקה עמוקה יותר המיוחדת רק לך ומסתתרת בתוך האני שלך -אותה לא ניתן להשליך מאדם לאדם ולא ניתן לדמות למצוקה של אדם אחר. ואת אותה תופעה נסתרת צריך לתקן לנקות מהמערכת ולשנות.

כמו כן חייבים להתייחס בפרוטרוט לדרך בה הגוף שלך מבטא את האסתמה בצורה המיוחדת לו.








הגורמים לאסתמה


אין ספק שכול קשת המחשבות רגשות ואו תופעות פיזיות נלוות לאסטמה כמו האסטמה עצמה -יכולים לנבוע ממצב תורשתי מולד שנרכש יחד עם מערכת חיסון במצב מסוים מההורים או דודים או סבים. לאסתמה בסיס גם גנטי וגם תורשתי שעובר מדור לדור.


לכן יש חשיבות עליונה לנקות את הנטייה לאסטמה מהמערכת הפיזית והרגשית לפני למשל שנכנסים להריון ורוצים להביא ילד לעולם -פשוט כדי לא להוריש לו את הנטייה.

יש לציין שעישון בזמן הריון פאסיבי ואו אקטיבי, כולל עישון של סמים אפילו של חשיש וגראס שיש אמהות ואו בני אדם שרגילים לצרוך בקבוע -גם הם יכולים להוות גורם מקדם להתפתחות היווצרות הנטייה לאסטמה.









עוד גורמים המעוררים התקף

בהומאופתיה כשמאתרים את הגורמים שמעוררים התקף -יש אפשרות לחזק את מערכת החיסון ספציפית באותן נקודות חולשה המעוררת התקף -ובכך למנוע מהאדם את הצורך להיות רחוק מאותו גורם ולהימנע ממנו לאורך כול חיוו או לפחד מאותו גורם כמו למשל :


? אלרגיות לחומרים שונים ניתן לקדם את מערכת החיסון בצורה הומאופתית כך שאותם גורמים לא יהווה בעיה ולא יגרמו לאלרגיה ויגרו היווצרות של אסטמה, גומרים כמו למשל:
אבקנים של פרחים, אבק בבית, קרדית הבית חיות חתול כלב ציפור, תרופות, מזון ומוצריו, סבון ומיני תמרוקים, בושם.

? מצבים סביבתיים - שינויים במצבי מזג- או מזג אוויר מסוים -רגישות לברקים ורעמים, רגישות לקור ואור כימיקלים עימם באים במגע, חדר בו מעשנים או מי שרוכב על אופניים למשל ונחשף מקרוב לעשן וחומרי פסולת שפולטות המכוניות ישירות לריאות שלו.


? השפעות הורמונאליות - נשים שלוקחות הורמונים או נשים שזמן המחזור החודשי משפיע על התקפות האסטמה שלהן.

? מתחים - התרגשות, לחצים בעבודה לימודים מבחנים הורות, כלכלה.

? מאמץ פיזי-פעילות קלה או בינונית. הליכה עליה במדרגות ריצה.

? נטייה להתקרר ולהצטנן -נטייה לאסטמה להיווצר בהמשך לצינון

? אלרגנים כמו פולן

? הפרשות של בעלי חיים מי שבא עימם במגע למשל ילדים שמשחקים בארגזי חול בהם חתולים כלבים עשו הפרשותיהם

? מגע אם חתולים כלבים או בעלי חיים כמו סוסים ציפורים שיש להם ביצי תולעים שחודרים למערכת הפיזית של הילד דרך העברה שלהם מהיד של הילד שנגע בחיה -אל הפה -משם תהליך דגירה פנימי והתרבות של הפרזיט שגורמת למצב אלרגני במערכת החיסון לחולשה פנימית -כולל עקב הפרשות של הפרזיט עצמו אותו הוא וצאצאיו עושים בתוך הוגף של הילד או המבוגר -כול אלו יוצרים גירוי ודלקות במערכת

? נטייה לעצירות גם היא תגרום לאפשרות ללקות באסטמה ודלקות בריאות עקב ריבוי של רעלנים שמצטברים בגוף ולא יוצאים ומנוקזים החוצה

? עובש

? הצטברות של חשיפה מרובת שעות של הימצאות לצד אלרגן מסוים יכולה להניב תגובה מאוחרת עקב דלקת שתתפתח בפרק הזמן הזה

? משקל יתר גם יכול להוות גורם מגביר להיווצרות נטייה לאסטמה







אם את/ה מצליחים לזהות מה מעורר את האסתמה, ומסוגל לתאר את הגורם בצורה מדויקת בזמן התחקיר ההומאופתי אותו אערוך לך -יש בסיס של 95% שאוכל בקלות יתר להתחקות אחרי הרמדי המתאימה עבורך שתחזק את מערכת החיסון בדיוק באותן נקודות שם נראה לאחר מספר טיפולים שינוי לטובה -באופן הזה שהאסטמה לא תופעל בעקבות החולשה והנטייה שגרמה להתעוררות מקודם.



לכן לפני בואך אלי לתהליך הומאופתי רצוי לערוך ואפילו לרשום מעקב אחרי האסטמה ודרכי התנהגותה המיוחדים אצלך, גם בדיקות לקיום אלרגיה ובדיקות לגילוי רעלים בגוף הם בסיסי טוב עבורי לדיוק במתן הרמדי ההומאופתי שתעזור לך לצאת מרשת התופעות שמלוות את האסטמה ובעקבות כך מהאסטמה עצמה.




לגילוי רעלים במערכת אעשה לך שאלון -ובמידת הצורך אפנה אותך לעשות בדיקה לגילוי רעלים נוספים נסתרים שניתן לגלות במערכת רק בבדיקות מעבדה.










שינויים במהלך האסטמה


לפעמים גם ברפואה רגילה וגם בהומאופתיה ניתן לראות שלאחר רגיעה לתקופה ארוכה האסטמה יכולה פתאום להופיע מחדש.

מצבים כאלו מיוחסים מבחינה הומאופתית למצבים בהם הילד או האדם נקלע למצוקה רגשית גדולה או מתח גדול במיוחד שעורר מחדש את הנטייה במידה והיא לא נעלמה לגמרי מהמערכת וההיעלמות שלה דיי טרייה, או אם הגוף חווה מצוקה קשה שגרמה להיחלשות מחדש למערכת החיסון, כמו גם מצבים בהם לא נשמרו ההוראות לאורך תקופה גם אחרי סיום התהליך ההומאופתי -והמערכת של האדם נחלשה מהתקפה חוזרת של עודפי רעלים על המערכת.




או נטרול חלקי של הרמדי ההומאופתית, לכן מבחינה הומאופתית רצוי תמיד להתמיד עוד קצת בתהליך ההומאופתי גם אחרי שנעלמו הסימפטומים כדי לחזק את היתד של האיזון יותר עמוק לתוך המערכת, אפשרות נוספת היא לעשות הערכה מחודשת מה גרם להיחלשות ולהופעה המחודשת של האסטמה ולתת במידת הצורך רמדי הומאופתי מתאימה למצב או את הרמדי שהותאמה בתחילת התהליך אם היא תואמת לקשת התופעות שהתעוררו שוב, ולסיבות שגרמו לתופעה להופיע ולהתעורר לחיים מחדש.









מבחינה רפואית הסימנים העיקריים שאחריהם עוקבים הרופאים במצבים של התעוררות מחודשת של האסטמה הם :


? שיעול מלווה בקוצר נשימה שמעיר מתוך שינה.
? התקפת קוצר נשימה בזמן הקימה בבוקר.
? קוצר נשימה מכול מאמץ.
? פחד לבצע פעילות רגילה יומיומית והגבלה שלה.


חשוב לדעת לכול מי שהתרגל לסבול מהתופעה ומהסימפטומים הנלווים לה שלפעמים מעוררים פחדים ותחושות קשות ולא נעימות לא רק במישור הפיזי אלא גם הנפשי. לאסטמה יש פתרון ואין צורך לסבול ואו לראות בתופעה חלק בלתי ניתן לפתרון בחיים. התופעה היא ברת פתרון אישי לכול אחד על פי קשת הסימפטומים שלו.








הטיפול הרפואי שניתן לאסטמה

הוא שאיפת ונטולין ארובנט או בריקלין.

מודיפיירים של לויקוטרינים מנטרלים פעולתה
של הלויקוטרינים בעלי תפקדי בקידום הדלקת

תרופות נוגדות דלקת

קורטיקוסטרואידים מפחיתים דלקת, גורמים לתופעות
לוואי דיכוי בלוטת יותרת הכליה, פטריות בעור, השמנה, אוסטואפרוזיס

סטרואידים בשאיפה בודיקורט, פליקסוטייד, מונטלוקאסט סינגולייר.

מדכאים הפרשת היסטמין למי שסובל מאלרגיות

אגוניסטים לקולטני בטא-2 מעוררים פעילות סימפתטית
מרחיבה את דרכי הנשימה בריאות. נלקחים בזמן התקף או לאחר פעילות גופנית.

אגוניסטים לקולטני בטא בעלי טווח פעולה ארוך למצבים בינוניים וחמורים
אנטיכולינרגים מרפי שרירים, מונעי התכווצות בשרירים חלקים.

תרופות מפחיתות דלקות בסמפונות מורידות נפיחות ועודף רירית.









הטיפול האלטרנטיבי כולל:

תהליך הומאופתי אישי על פי מכלול התופעות באדם או בילד

השלמות תזונתיות - שמן דגים (אומגה6-9 3)
מוריד רמת הדלקתיות בגוף ומרחיבות את דרכי הנשימה

תוספות מינראלים על פי הצורך רצוי על פי בדיקת חסרים

תוספות ויטמינים גם הם על פי בדיקת חסרים בדרך כלל קשת ויטמין B עוזרת

תוספת ויטמין C מחזק את מערכת החיסון ואינו מצטבר בגוף עודפים יוצאים בשתן
הוויטמין C מפחית עוויתות בסמפונות

מנעות ממזונות מעוררי אלרגיה חומרי טעם שימור ריח צבע. עודף מלח סוכר.
מוצרי חלב פרה גורמים להיווצרות עודף ליחה ומוקוס במערכת בדרכי האוויר.

כמו גם מוצרים כמו קמח מחיטה רגילה גם רגישות לגלוטן באנשים מסוימים
יכולה לעורר נטייה אסטמטית.








מספר עצות לשיפור התנאים הסביבתיים בבית שיעזרו ויקלו על חולי אסטמה:

? צמחיה בתוך הבית עוזרת לספוח רעלנים מהאוויר רצוי שהבית יהיה מוקף לאורך החלונות בצמחים בשרניים קקטוסים ללא קוצים למיניהם -וכמו כן בתוך הבית עלים חזקים שינקו את האוויר
?
? ניקוי אבק הבית מהצטברות אבק.
?
? הימנעות החזקת שטיחים וצעצועים בעלי פרווה שצוברים אבק.

? אם יש צעצועים עם פרווה יש לכבס אותם בטמפרטורה גבוהה כדי להרוג את הקרדית. רצוי כיבוס כפול כדי שהקרדית תוסר מהפרווה. ורצוי להוסיף כוס או שתיים של חומץ למכונה שהורגת אותם ומחטאת את הצעצוע או הבגד.

? הימנעות עד כמה שניתן להביא חיות מחמד לבית - הם אלרגן מספר אחד

? הימנעות מעישון בתוך הבית והימנעות מעישון פסיבי


הימנעות מהחזקה וצריכה של מיני מתוקים ומזונות בעלי סוכר שיוצרים מצב בסיסי בגוף -מצב המעודד התרבות של תולעים ופרזיטים שיוצרים אלרגיה בתוך המערכת
בגלל הנטייה לרמות נמוכות של חומצות קיבה (HCL).


שגורמות לעיכול לא מספיק של המזון מה שיוצר שרשרת אלרגית כשהמזון הלא מעוכל מגיע למחזור הדם -ולכן כדי לעודד חיזוק החומציות הטבעית בגוף ובמעי טוב לצרוך ולשתות מיץ לימון שגם ידוע כמחזק הכבד -הכבד תפקידו העיקרי להילחם ולנטרל עודף רעלים בגוף



להגיע לתהליך הומאופתי כשהאסטמה קיימת ניתן בכל שלב - אם אלו שלבים מוקדמים וראשונים של התהוות האסטמה כמו אצל ילדים צעירים אחרי חיסונים התהליך להחזרת מערכת החיסון למצבה הקודם יהיה קצר יותר


יש מצבים בהם אסטמה של עור הופכת אחרי דיכוי במשחות לאסטמה של ריאות או להיפך בשני המצבים רצוי להגיע לתהליך ההומפתי לאזן ולחזק את מערכת החיסון בכל הרמות ולהחזיק את האיזון למקומו.


כהומאופתית אני עדה למצבים רבים של תיקון מלא של האסטמה בעור ובריאות בילדים או מבוגרים באמצעות ההליך ההומאופתי.


ההליך ההומאופתי לא מונע מהילד או המבוגר להשתמש בוונטלין או משאף בזמן הצורך -אך לאורך התהליך הצורך במשאף פוחת לאט ובהדרגה עד שנעלם בכלל




בכל מקרה של לקיחת תרופות - הורדת תרופות תיעשה בהשגחה צמודה בלבד של הרופא המטפל ולא על דעצ החולה עצמו קרובי משפחתו או מטפל בתחום הרפואה האלטרנטיבית.

מידע הזה אינו רפואי ואינו התוויתי. בכל מקרה ובכל חשד לבעיה רפואית יש לפנות לרופא MD המטפל בכם בקופת החולים או בבית החולים לקבלת אבחון וטיפול.










מוטו של אדית :
"הפוך הפחם שבך ליהלום".

אדית דניאל מסטר בהומאופתיה. חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית (RCHom)מטפלת מורשה מטעם מועצת ההסמכה הארצית (RCP)

בשנים - 2005-2009

מומחית הנותנת פתרונות מלאים למצבים פשוטים או מורכבים שלא מצאו פתרונות או מענה ברפואה הרגילה ואו בפסיכיאטריה.


בתינוקות. ילדים. נוער. נשים. נשים בהריון. גברים. מבוגרים.

רקורד עשיר בעיתונות. וותק של 20 שנה. לקוחות מרוצים וממליצים. המלצות תינתנה על פי הצורך.



972-3-5165923
972-77-9613596






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב