כללים לבניית נוכחות טובה ברשת
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כללים לבניית נוכחות טובה ברשת 

מאת    [ 04/02/2009 ]
מילים במאמר: 548   [ נצפה 2054 פעמים ]

 
 
בעולם המתעדכן והמשתנה תדיר של הרשת, כללים לנוכחות אינטרנטית טובה שנוסחו לפני שנתיים, אמורים להיות די מיושנים, וכלל לא עדכניים. אבל כשהכותב הוא דיוויד סטורם, כותב שנחשב סמכות בינלאומית בתחום הנטוורקינג וטכנולוגיית רשת, שכותב כבר 20 שנה על האינטרנט גם במקומות כמו ניו יורק טיימס וגם ב-Computerworld, וגם צודק בדרך כלל - כדאי לקרוא בכל זאת. במיוחד ש(כרגיל) - טרחתי וערכתי, קיצרתי, עידכנתי ונדחפתי לטקסט שלו ככל יכולתי.

ואגב, מי שדגו את הפוסט הזה והעלו אותו מנבכי הארכיון הם אנשי Lookup Page שפיתחו כלי יעיל שמאפשר יצירת סוג של "תעודת זהות" ברשת, בלי צורך בפעילות כמו עדכונים שוטפים, איסוף חברים, מרדף אחר כוכבים, יצירת פוסטים, או כל פעילות כלשהי (לטובת הסוציומטים, העצלנים, והעסוקים שבינינו). כדאי לכם להציץ.

בכל אופן, זה מה שהוא אומר, בקצרצרה.

1. אימיילים הם עדיין הדרך הטובה ביותר להיכנס למערכת האקולוגית שלכם, אם אתם קשורים בבני 30 ומעלה. בכל מקום שבו אתם מעלים את התכנים שלכם, כתבו את כתובת המייל שלכם לטובת מי שעדכוני טוויטר ("השלג בקולורדו מעולה!", למשל) ופייסבוק ("והנה תמונה שלי קורע את המסלול", למשל), והודעות Plaxo ו-LinkedIn כו' לא תמיד תופסות את עיניהם.
2. אתם ממש לא רוצים להתמקד רק במיילים. ודאו שכל הקואורדינאטות האינטרנטיות שלכם נגישות מכל אתר ובמה שלכם. הכניסו קישורים לעמודים שלכם ברשת החברתית, לבלוג שלכם, לאתר שלכם, למייספייס שלכם ולכל מקום בו אפשר לפגוש אתכם - בכל מקום שבו אתם נוכחים ברשת.
3. חלקו משהו בחינם. כן, זו אמת שלא קשורה רק לעולם הרשת, אלא לאנשים בכל מקום וזמן. אם אתה מחלק משהו, אנשים יבואו. יש בלוגרים שגם פירסמו ספרים והם מחלקים אותם למנויי הבלוג שלהם. יש מוסיקאים שמחלקים עצמאית שיר מתוך הדיסק החדש שלהם.
4. תוסיפו לאתר שלכם גם לינקים לאתרים אחרים - שימושיים, מעניינים, מיוחדים - כך שיהיה ערך מוסף, ולא בהכרח רלוונטי, בעמוד שלכם. מי שימצא בזה חשיבות יודה לכם מאוד.
5. הרשת מבוססת על טווח קשב קצר באופן קיצוני. האדם הממוצע מסתכל פחות מארבע שניות על עמוד ברשת. הוא ינטוש את העמוד אם לא ימצא את מבוקשו בתוך ארבע הקלקות מקסימום. כל וידיאו שאתם מעלים לא יעלה על ארבע דקות או שלא יצפו בו. וכן, המספר "4" מהותי בסעיף הזה.
6. סרטוני וידיאו משמעותיים י ותר. תחשבו איך להעביר מסר או תוכן בוידיאו קצר והעלו אותו ליו טיוב למשל. אחר כך שימו לינק בכל אחת מהבמות שלכם. יש לזה יותר משקל ברשת, וגם בתודעה של הגולשים.
7. אל תשלחו לינקים ל-digg, technorati ,delicious אלא הסבירו למה אתם מעלים דווקא את התכנים הללו. מה מצאתם בהם, איך הם מתחברים לעולם התוכן שלכם. הבמות האלה חושפות פן משמעותי בבחירת המידע האישי והמקצועי שלכם.
8. כותרות ומילות מפתח (תגיות) הן קריטיות. תנו כותרות פשוטות ומושכות (אני יפה?), ותקדישו מחשבה לבחירת תגיות קלות לזכירה (ציצים).
9. השתמשו בקוראים שלכם. נסו לגרום למבקרים באתר שלכם, בבלוג שלכן ובעמוד שלכם ברשת החברתית, לשלוח גם לאחרים לינקים לתכנים הטובים שלכם. איך? תעשו מה שהומלץ בסעיף 8 - ציצים.
10. תחשבו על הקהילות שאתם חברים בהן. האם בכל אחת מהן כבר יש "כותב מוביל"? אם לא, נסו את כוחכם. העלו דיונים רלוונטיים (ןאל תשכחו כותרת קצרה ומושכת, ותגית מבטיחה).

האמת היא שהפוסט הזה יכול היה להיכתב אתמול, ועדיין להיות נכון. וזה אומר שכנראה שהרשת לא משתנה עד כדי כך מהר כמו שאנחנו נוהגים לחשוב עליה. ואם כך, המצב בהחלט מעודד - כי בזכות זה אני יכולה להיתקל בטקסט איכותי בן שנתיים, ולעשות ממנו פוסט במקום לכתוב בעצמי את הכל מהתחלה.
דנית ניצן, מומחית Identity Management (ניהול זהות). המטרה: כשיחפשו את השם שלך ברשת תיראה פצצה. התוצאה: בדיוק זה.
http://www.dnim.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב