דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריבית משכנתא - מדריך השוואת משכנתאות 

מאת    [ 04/02/2009 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 10797 פעמים ]

השוואת משכנתא הינה תהליך פשוט ומומלץ ביותר היות וכל נושא לקיחת המשכנתא מהווה צעד גדול מאוד וחשוב בחיי כל אדם. כדאי לבצע השוואת משכנתא יסודית במספר מקומות באינטרנט ואף לגשת ולקבל הצעות מהבנקים ישירות תחת תאום פגישות. זאת היות ולא מדובר בהוצאה שולית, אלה בהתחייבות כספית משמעותית וארוכת טווח אשר לה לא מעט השלכות ישירות וברורות על האופן בו אנו מתנהלים פיננסית וכן רווחתנו.

כאשר מגיע השלב ומחליטים סוף סוף על לקיחת משכנתא בין הפרמטרים הבסיסיים ביותר נרצה לבחון פרמטרים כדוגמת גובה הריבית , פריסת התשלומים, איכות השירות, האם נדרשים ערבים וכמה (לא בהכרח כיום) ועוד..

כדאי לבצע השוואת משכנתא כאמור בכל הבנקים שרק ניתן וזאת על מנת שתוכלו לאתר את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם. ישנם לא מעט כיום אתרים באינטרנט באדיבות חברות לייעוץ בתחום המשכנתאות אשר יכולים לעזור לכם בשלב הראשוני של הצעה לא מחייבת. הדבר אומר שאתם משאירים פרטים, והבנקים חוזרים אליכם בהצעות - מי קודם ומי אחרי. במידה ואתם ממהרים, מניסיון - כדאי לבחון מספר בנקים גם בטיול רגלי. ככדאי לחפש באינטרנט מכרזי משכנתא כאלו דרכם תוכלו לחסוך לא מעט בתשלומי המשכנתא שלכם היות וגם אם מדובר בהבדלים שנראים זניחים- בראייה של שנים רבות - מדובר בלא מעט.


ריבית המשכנתא היא ריבית אשר אנו נדרשים לשלם בנוסף לקרן בכל הלוואת המשכנתא. לכל אחד ואחת מאיתנו יש ודאי מסלול (או אולי אף כמה) אשר יתאים לו יותר מכל סוגי הריביות השונות בהם ניתנים הלוואות משפיעים לא מעט על שיקול הדעת בעת בחירה במסלול הרצוי. על מנת לבחון מהו המסלול הטוב ביותר עבורכם יהיה עליכם להתעניין מעט וללמוד על התחום, האמת - זה לא יהיה קשה היות תהיו ממש בעיניינים. עליכם להבין מה הם סוגי הריביות שניתן לקחת ומה המשמעות בלקיחת הלוואה צמודת ריבית כזו או אחרת וכן נושא ההצמדה למדד המחירים לצרכן או מדד אחר. ישנם חברות העוסקות כאמור בנושאי ייעוץ למשכנתא - אלו ממוענות ממש עבור כל אלו החשים אובדים בים המידע . חברות הייעוץ יכולות לעזור גם ולעשות לכם סדר בראש בכל נושא ריבית משכנתא.

סוגי ריבית משכנתא

משכנתא בריבית קבועה- ריבית אשר אשר לוקחים בעיקר לטווח קצר יותר. ככל שהטווח גדול יותר כך תחושו בהשפעות ההצמדה למדד המחירים לצרכן ואז יתכן שמשכנתא בריבית פריים או משתנה עדיפה לכם.

משכנתא בריבית משתנה או משכנתא צמודה למדד - הינה הלוואה לתקופה משתנה - עד 30 שנה. ריבית משכנתא זו נקבעת ומושפעת בהתאם להחלטות נגיד בנק ישראל.

משכנתא בריבית דולרית או בצמוד לשער יציג - הצמדה לדולר ולמרות זאת המשכנתא עצמה מוחזרת בשקלים . ריבית המשכנתא כפופה או צמודה לשער דולרי היציג.

משכנתא בריבית פריים ללא הצמדת מדד - הפריים הוא ריבית הבנקים והיא נגזרת של ריבית בנק ישראל הנקבעת מעת לעת לפי שיקולים שונים. במסלול זה היתרון הוא שניתן לפרוע בכל עת שתרצו וללא קנסות כלשהם.

שילוב מסלולי ריבית למשכנתא

זהו מסלול די גמיש היות ומדובר בלקיחת מספר הלוואות שונות. המטרה של המסלול המשולב הוא לאזן סיכונים של משכנתא אחת דרך המשכנתא הנוספת. כך נבלמים סיכוני ריביות משכנתא והצמדה למדד יחיד.
איתן יריב.
כותב באתר מדריך משכנתאות בשם מחשבון משכנתא.comועונה על שאלות הגולשים במסגרת פורום משכנתא. במדריך הסבר על השוואת משכנתאות וכן על ריבית משכנתא



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב