דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטראז, קורסים שונים 

מאת    [ 04/02/2009 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2686 פעמים ]

מספר גדול מהציבור הישראלי נרשם כל שנה לאחד ממגוון קורסים לאומנות שמוצעים להם על ידי מורים ומכללות, אחד תחומי הלימוד המבוקשים בקרב קהל התלמידים הישראלי הוא לימודי ויטראז . ויטראז היא טכניקה אומנותית שבאמצעותה מצרפים מספר רב של חלקי זכוכית צבעוניים לכדי יצירת יצירה אחת. ויטראז מועבר בסדנאות תיאורטיות ומעשיות, כאשר הדגש הוא על הצד המעשי של תחום ויטראז . עם סיום קורס ללימודי ויטראז , המשתתף יוכל להגשים את חלומו וליצור כל מיני דברים כמו חלונות, חפצים וקופסאות העשויים על ידי טכניקת ויטראז. לימודי ויטראז מתחילים בהכרת הכלים הבסיסיים המשמשים בעבודת ויטראז , וכן לימודי כל מיני טכניקות שימושיות של חיתוך זכוכית והיכרות עם סוגים שונים של זכוכית. ויטראז היא אמנות עתיקה בת מאות שנים. יש שני סוגי ויטראז . יש ויטראז דו ממדי ויש ויטראז תלת ממדי. ויטראז דו ממדי הוא ויטראז המשמש לעיטור מראות, חלונות או קירות. ויטראז תלת ממדי הוא ויטראז המשמש ליצירת אהילים למנורות וכלי נוי לתכשיטים. אנשים נהגו לעטר כנסיות ובתי תפילה בעבודות ויטראז תלת ממדיים, עבודות ויטראז מסוג זה הקנו למקום אווירה מיוחדת. חלונות של קתדרלות גדולות באירופה עוצבו על ידי ויטראז דו ממדי, הצבעים השונים בחלונות ויטראז גרמו לשילוב צבעים טבעיים בתוך הכנסייה.

ויטראז התחיל כטכניקת עיצוב לפני כ- 800 שנים במערב אירופה. תחום יצירתי זה עבר לשאר רחבי העולם כאשר רצו לעצב את בתי התפילה. ויטראז הפך עם מרוצת השנים ובמיוחד בסוף המאה ה-20 לנפוץ יותר בקרב אנשים פרטיים שרצו להוסיף יופי ותפארת לביתם הפרטי. לימודי ויטראז כחלק מלימודי קורסי אומנות מקנה למשתתף בקורס את הכלים הדרושים להתחיל את עבודת היצירה שלו ומכנה לו את היכולת לעצב את ביתו וליצור חפצים עשויים מויטראז שבעבר רצה לקנות אותם ונמנע רק בשל מחירם היקר. משתתפים שיגלו עניין רב בתחום יוכלו להתפתח מחוץ ליצירת עבודות ויטראז לשימוש עצמי וליצור עוד מקור שמכניס להם עוד כסף כהכנסה נוספת.אנשים שרוצי ם ללמוד באחד ממגוון קורסי אומנות שיש בארץ, חייב ללמוד קורס שליבו חפץ בו. על המתעניין בלימודים להכיר כל קורס מקורסי האומנות עוד לפני התחלת הלימודים בפועל, כי צעד כזה יעזור לו בגיבוש החלטה נכונה בעת בחירת הקורס.

קורסים לאומנות הפכו בשנים האחרונות למבוקשים יותר בקרב קהל הציבור הישראלי, קורסים לאומנות מקנים למשתתפים את היכולת לבטא את עצמם על ידי שימוש בכל מיני חומר יצירתי ובכל מיני תחומים כמו ויטראז , מוזאיקה ופיוזינג. קורסים לאומנות מקנים למשתתפים את היכולת להכיר את הכלים הבסיסיים בתחום היצירה העצמית, קורסים לאומנות הם הדרך היעילה לכל אחד שרוצה לכנס לעולם האומנות היצירתית. בארץ קיימות עשרות מכללות שמעבירות מגוון של קורסים לאומנות , חשוב מאוד עוד לפני ההרשמה לאחד ממגוון קורסים לאומנות לבדוק איפה כדאי ללמוד, מכל מיני בחינות. קורסים לאומנות יש ללמוד רק אצל אדם שיש לו ניסיון מעשי בתחום, אתם לא חייבים ללמוד קורסים לאומנות רק באחת מהמכללות הגדולות. סטודיו שמנוהל על ידי אחד מהמובילים בתחום יכול להיות בעל תרומה יותר גדולה מאשר מכללה גדולה ומפורסמת, קורסים לאומנות יש ללמוד רק אצל אנשים שעושים את העבודה שלהם מתוך אהבה לתחום. קורסים לאומנות חובה ללמוד על ידי הדרכה אישית ובקבוצות קטנות מאוד, קורסים לאומנות הם דבר שמאבדים את הקסם שלהם אם הם נלמדים בקבוצות גדולות ומועברים לא על ידי איש בעל וותק בתחום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב