דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריון - מיתוסים וניפוצם 

מאת    [ 03/02/2009 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 8711 פעמים ]

הריון - מיתוסים וניפוצם:

 למרות התפתחות המדע והמחקר בתחום ההריון והלידה, מיתוסים שונים ומשונים בתחום ממשיכים להתעופף בחלל, גם כאן ועכשיו בישראל הנאורה של המאה ה 21. כצרכניות בלתי נדלות של מידע, ששואפות לצמצם סיכונים, לעשות הכל הכי נכון, הכי מדויק, הכי טוב - אנחנו מוצאות את עצמינו לא אחת מבולבלות נוכח התקפות המידע, העצות והתובנות המחולקות לנו מכל עבר (בדרך כלל רק מתוך כוונות טובות...) הנה כמה מיתוסים לניפוץ, בתקווה לעשות קצת סדר בבלאגן.

כניסה להריון:

אורגזמה יכולה להביא לביוץ. לא נכון. הביוץ הוא תהליך מחזורי שמונע מעליה הדרגתית של אסטרוגן. הוא אינה יכול לנבוע ממקרה פתאומי. עמידה על הראש מייד לאחר קיום יחסי מין, עשויה להעלות את הסיכוי להיכנס להריון. לא נכון. את יכולה לרדת, חבל על הגב שלך.

פיטורים בהריון:

מותר לפטר אישה בהריון אם עבדה פחות מ 6 חודשים במקום העבודה. לא נכון. פיטורי אישה בהריון עקב ההריון אסורים החל מיום עבודתה הראשון.

מין העובר:

צורת הבטן יכולה להעיד על מין העובר. לא נכון. אין דבר כזה "בטן של בן" ו"בטן של בת". לכל אישה מבנה גוף משלה, ומבנה בטן הריונית משלה, בלי קשר למין הילוד. קצב פעימות לב העובר יכול להעיד על מינו. לא נכון: לא נמצא שום מחקר שקובע קשר בין קצב הלב לבין מין העובר. עוצמת הבחילות יכולה להעיד על מין העובר. שוב לא נכון. בעיות בעור הפנים במהלך ההריון, מעידות על בת ואילו עור פנים חלק מעיד על בן. לא נכון.

יחסי מין במהלך הריון:

קיום יחסי מין במהלך ההריון, עלול לפגוע בעובר. די לא נכון. יתכן שבמקרים של הריון בסיכון, הסטוריית הפלות, הסטוריית לידות מוקדמות וכד', ינחה אותך רופא הנשים בנושא. בכל מקרה אחר, קיום יחסי מין לאורך כל תקופת ההריון הוא בריא וטוב.

טיפוח במהלך ההריון:

קרמים ושמנים שונים יכולים לסייע במניעת סימני מתיחה. לא נכון. הקרמים והשמנים מסייעים רק למי שמייצר ומשווק אותם. אסור לצבוע שיער בהריון. לא נכון. אין שום סכנה בצבעי השיער המאושרים הקיימים בשוק. כך גם לגבי גוונים ופרמננט. בגדי הריון צמודים מידי גורמים לצרבות. די לא נכון. צרבות אינן נגרמות כתוצאה מבגדי הריון לוחצים. יחד עם זאת, לבישת בגדים שאינם לוחצים יכולה להקל במעט את תחושות הצרבת ואת אי הנוחות הכללית. אסור לעסוק בפעילות גופנית במהלך ההריון. די לא נכון. אם עסקת בפעילות גופנית לפני ההריון, המשיכי. זה רק יעשה לך טוב. כל עוד לא הנחה אותך רופא הנשים אחרת, תוכלי לעסוק בפעילות ספורטיבית מתונה בהתאם ליכולתך. יחד עם זאת, הריון הוא לא הזמן לאתגרים חדשים, למרתונים והכנות לאולימפיאדה.

המאמר נכתב עבור פעימות - בגדי הריון מעוצבים ומחמיאים, ועבור משרד עורכי דין יואב רונקין המתמחה בזכויות נשים בהריון. בכל שאלה משפטית הנוגעת לפיטורי נשים בהריון, הכנסו לפורום ייעוץ משפטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב