ת"ק 1581/08, מירון מלכה נ' חב' מולטי-סייל שיווק בע"מ
כב' השופט: ש' מנהיים
22.01.2009
העובדות:
1. הנתבעת, חברה שעיסוקה בשיווק מוצרי צריכה ביתיים פנתה ביוזמתה טלפונית לתובעת והודיעה לה כי זכתה במוצרים במתנה.
2. בסופו של דבר מיד לאחר שקיבלה פרטים מהתובעת טלפונית הסבירה לה התובעת שהמתנה עולה כסף אשר ינוכה באמצעות כרטיס האשראי שלה ב-12 תשלומים.
3. כעבור דקות אחדות הבינה התובעת שלא מדובר בשום זכיה וכי בדרך זו שוכנעה לרכוש מוצר ועל כן התקשרה וביקשה לבטל את העיסקה ונענתה כי ממילא העיסקה טרם בוצעה.
ההכרעה:
1. התנהלות הנתבעת לא היתה ראויה מלכתחילה.
2. תביעות פרטניות של תובע בודד יכולות ולעיתים גם צריכות לשמש הזדמנות להעביר מסר בעל אופי כללי ובמיוחד כאשר מדובר בתביעות צרכניות.
3. השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו ולא הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכיה ופרס כלשהו למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה או תוכנית נושאת פרסים מטעם אותו ספק ולאחר מכן למעשה אינו נותן פרס או מתנה אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה.
4. מי שמבקש לקדם מכירות ביוזמתו על ידי פניה טלפונית ללקוחות והוא גם טוען שהוא מציע להם הצעה אטרקטיבית צריך מהרגע הראשון להודיע לפונה שלא מדובר בפרס או במתנה אלא בהצעה שיווקית כדאית לרכוש מוצר או שירות במחיר משתלם ובתנאי תשלום נוחים.
5. מן הראוי לחייב את הנתבעת - ביהמ"ש מחייב הנתבעת לשלם לתובעת סך של 400 ש"ח, הסכום הזה כולל הן את הפיצוי והן את הוצאות המשפט.
כב' השופט: ש' מנהיים
22.01.2009
העובדות:
1. הנתבעת, חברה שעיסוקה בשיווק מוצרי צריכה ביתיים פנתה ביוזמתה טלפונית לתובעת והודיעה לה כי זכתה במוצרים במתנה.
2. בסופו של דבר מיד לאחר שקיבלה פרטים מהתובעת טלפונית הסבירה לה התובעת שהמתנה עולה כסף אשר ינוכה באמצעות כרטיס האשראי שלה ב-12 תשלומים.
3. כעבור דקות אחדות הבינה התובעת שלא מדובר בשום זכיה וכי בדרך זו שוכנעה לרכוש מוצר ועל כן התקשרה וביקשה לבטל את העיסקה ונענתה כי ממילא העיסקה טרם בוצעה.
ההכרעה:
1. התנהלות הנתבעת לא היתה ראויה מלכתחילה.
2. תביעות פרטניות של תובע בודד יכולות ולעיתים גם צריכות לשמש הזדמנות להעביר מסר בעל אופי כללי ובמיוחד כאשר מדובר בתביעות צרכניות.
3. השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו ולא הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכיה ופרס כלשהו למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה או תוכנית נושאת פרסים מטעם אותו ספק ולאחר מכן למעשה אינו נותן פרס או מתנה אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה.
4. מי שמבקש לקדם מכירות ביוזמתו על ידי פניה טלפונית ללקוחות והוא גם טוען שהוא מציע להם הצעה אטרקטיבית צריך מהרגע הראשון להודיע לפונה שלא מדובר בפרס או במתנה אלא בהצעה שיווקית כדאית לרכוש מוצר או שירות במחיר משתלם ובתנאי תשלום נוחים.
5. מן הראוי לחייב את הנתבעת - ביהמ"ש מחייב הנתבעת לשלם לתובעת סך של 400 ש"ח, הסכום הזה כולל הן את הפיצוי והן את הוצאות המשפט.
את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il
http://www.takdin.co.il