דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום מקצועי באמצעות שיווק פנים ארגוני 

מאת    [ 01/02/2009 ]

מילים במאמר: 327   [ נצפה 3182 פעמים ]

מנהל נמדד לא רק על פי יכולותיו המקצועיות, אלא גם ובעיקר על פי יכולותיו לנהל את הצוות, יכולות השכנוע שלו, יוזמות, כריזמה ועוד אי אלו תכונות ניהוליות. מנהלים המעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול בכירים יותר, כמו גם עובדים השואפים להיכנס לתפקידי ניהול, מאמינים פעמים רבות שאם הם טובים, מנהליהם יראו זאת. למעשה, מנהלים רבים סוברים שאם המנהלים או העובדים אינם דומיננטיים בישיבות, אינם מראי יוזמה ואין שומעים על הצלחות שלהם, הרי שהם בוודאי לא מאוד מרשימים מספיק או אינם מתאימים לתפקיד ניהולי או לתפקיד ניהולי בכיר יותר. קיימות דרכים רבות לשווק את עצמך בתוך הארגון. נתמקד בחמשת הדרכים המרכזיות:


    • קידום ישיר - הצגת הצלחות הצוות/מחלקה כלפי מעלה. חשוב שהצלחות אלו לא יהיו טריוואליות, אלא הישגים יוצאים מגדר הרגיל. לדוגמא עמידה ביעד מרשים, השגת לקוח מרשים, יוזמות שאפשרו את הגברת היעילות וכן הלאה. אופן ההצגה צריך להיות קצר ותמציתי, הכולל גם את ההצלחה וגם תיאור קצר של תוכנית הפעולה שאפשרה את ההישג.

    • קידום משותף - עבודה עם קולגה והצגת הצלחה משותפת. דרך זו מראה על יכולת העבודה בצוות, בנוסף ליכולות ניהוליות. חשוב מאוד להציג את ההצלחה כהצלחה משותפת, אך אם היוזמה הגיעה ממך, כדאי לומר זאת במפורש.

    • קידום עקיף - בקשה לצרף עובד מצטיין לישיבת הצוות, כאשר עובד זה יציג את ההצלחה שלו בגיבוי המלא שלך. חשוב שלעובד ינתן מקום להציג את הצלחותיו עם מעט מאוד התערבות. הצלחתו של העובד תעיד גם עליך.

    • רעיונות ? רעיונות חדשים, בייחוד כאשר אלו מכוונים לרווחיות רבה יותר או ליעילות רבה יותר (קרי חיסכון בעלויות). לרוב יעוררו רעיונות חדשים עניין רב בקרב מנהלים בכירים, ובפרט בקרב מנכ"לים. רעיון אפקטיבי צריך להיות מוצג רק לאחר הכנת עבודת תשתית רחבה שכוללת תוכנית פעולה, הערכת זמן ביצוע ויעדים. כמובן שחשוב שכל רעיון שיוצג הינו בר-ביצוע בעיקר במסגרת הצוות/ מחלקה.

    • בולטות בישיבות ? חשוב לדבר במהלך הישיבות, אך חשוב לומר דברי טעם ולתת כבוד לנוכחים. בעולמו המודרני, קל יותר להשמיע ביקורת מאשר לחשוב על אופן הביצוע. מנהלים שיוצרים רושם חיובי הם אלה המתמקדים בגישה של "איך אפשר" ולא בגישה של "למה לא".
גלי שרון הינה יועצת ארגונית ומנהלת של חברת קי-לידר שירותי ייעוץ. גלי בעלת תואר שני בניהול, בהתמחות התנהגות ארגונית מאוניברסיטת תל אביב. היא בעלת ניסיון נרחב במגזר הפרטי והציבורי בפיתוח ארגוני, הטמעת אסטרטגיה ופיתוח מנהלים.
http://www.key-leader.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב