דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקת הבית המשותף: לא רק בגדר המלצה 

מאת    [ 01/02/2009 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3808 פעמים ]

הבית המשותף הוא הרכוש המשותף לכל דיירי הבניין, כל מה שקיים בבית המשותף משרת את כל הדיירים בניין.

מערכות הבית המשותף הן חשובות ודורשות אחזקה שוטפת. ללא תחזוקת הבית המשותף, חדר המדרגות נותר מלוכלך ומזוהם, הבניין מוזנח לחלוטין, מערכות משתבשות, המעלית לא ממש מתפקדת וקשה לסמוך עליה שתעלה במעלה הקומות ללא תקלות בדרך.

ללא תחזוקת הבית המשותף, איכות החיים בבניין היא ברמה ירודה מאוד . היום המודעות לתחזוקת הבית המשותף התחדדה מאוד, קשה למצוא היום בניינים ללא תחזוקה שוטפת. הבניינים הפכו להיות עסק של ממש, הבתים המשותפים היום הם גדולים יותר, רבי קומות, מורכבים יותר ודורשים טיפול אינטנסיבי ומתמיד.

תחזוקת הבית המשותף לא מסתיימת היום בהעסקת מנקה פעם בשבוע, היום מדובר בעסק הרבה יותר מורכב. כדי שכל הדיירים בבניין יוכלו ליהנות מאיכות חיים בסביבת המגורים שלהם, תחזוקת הבית המשותף היא הכרחית לא פחות מאשר טיפוח הבית הפרטי. מעבר לכך, תחזוקת ועד בית היא חיונית לתפקוד של כל מה שחייב לפעול בבניין ולעיתים יכולה להציל חיים כשמדובר בתחזוק מערכות החירום בבניין. תחזוקת הבית המשותף ניכרת מאוד בבניין כאשר הוא נקי ומטופח אבל היא לא מתחילה ומסתיימת בחיצוניות הבניין. תחזוקת הבית המשותף היא הרבה יותר מורכבת והיא חייבת לכלול בראש ובראשונה את מערכת כיבוי האש בבניין.

תחזוקה שוטפת של כל מערכת הציוד לכיבוי אש בבניין שכוללת בדיקה שכל הציוד עומד בתקנים ונמצא ברמת תחזוקה גבוהה. המעליות בבניין דורשות תחזוקה שוטפת, המעלית נשחקת עם הזמן, הבלאי עלול להזיק לתפקוד התקין של המעלית. כמו כן המעלית חייבת לעמוד בביקורת תקינות מידי חצי שנה ואם לא תעמוד בביקורת היא תושבת לחלוטין. וועד הבית או החברה המנהלת את תחזוקת הבית המשותף חייבים לדאוג לטיפול מידי תקופה של חברת אחזקת מעליות. מעבר לכך, תחזוקת הבית המשותף צריכה לכלול בתוכנית התחזוקה את ניקוי וחיטוי מאגרי מים על פי הנחיות משרד הבריאות.

האחזקה השוטפת של מאגרי המים היא חשובה כדי למנוע חדירת גורמים מזהמים למים. חשוב להקפיד על ביצוע ביקורת כללית של המערכת כולל מערכות שאיבת מים מידי כמה חודשים. אם יש מערכת סולארית בבניין, תחזוקת הבית המשותף חייבת לכלול גם אותה. הפונקציונאליות של מערכת סולרית עלולה להישחק עם הזמן.

התחזוקה השוטפת אמורה למנוע בעיות בצנרת ולהבטיח את תקינות התפקוד כדי שיהיו מים חמים בבתים. ועד הבית או החברה המנהלת את תחזוקת הבית המשותף חייבים לדאוג לתקינות כל המערכות בבניין. הוויתור בענייני התחזוקה עלול להתנקם בדיירים בבניין, ההזנחה עולה ביוקר וגם פוגעת באיכות החיים של הדיירים.

זה רע מאוד לגור בבניין שכל המערכות בו מקרטעות. במקרה של הפסקת חשמל בבניין, הגנראטור לא יעבוד אם הוא יהיה שחוק מידי וללא השגחה שוטפת, הגינה בבית המשותף צפויה להתייבש ולגווע ללא אחזקה שוטפת, חדר המדרגות לא יהיה נעים להולכים ושבים ללא תחזוקה תקינה. תחזוקת הבית המשותף היא עסק אמיתי, וועד הבית בבניין, בשיתוף עם כל הדיירים בבניין, צריך להחליט האם הוא לוקח את העסק לידיים ודואג לטיפול האינטנסיבי בבניין או שהוא בוחר להעסיק חברה שתישא באחריות לתחזוקת הבית המשותף.

יש לא מעט חברות ניהול שמציעות שירותים מקצועיים של תחזוקה. בכל מקרה שיבחרו הדיירים, חשוב לדעת שזהו עניין חיוני לבניין ומומלץ מאוד להיות עקביים ומסודרים בכל שלבי הטיפול, הבדיקה והביקורת של תחזוקת הבית המשותף. מומלץ לערוך ספר טיפולים מסודר עם רישום של כל פעילות ורישום התשלומים שיוצאים.

פורטל "בית משותף" מאפשר לרוכשים דירות בפרוייקטים חדשים, ועד בית ודיירים בבתים משותפים להקים אתרי אינטרנט ליצירת קשר בין הדיירים בקלות.אתרי הקהילות הינם מקום מפגש, נגיש מכל מקום ובכל זמן עבור הדיירים, בעיקר עבור דיירים שזה עתה רכשו דירה בפרוייקטים חדשים. במסגרת האתר הדיירים יכולים להחליף מידע ורעיונות שונים בכל נושא הקשור לרכישת הדירההחדשה או הבית המשותף הקיים.האתר מספק תוכן ושירותים רבים לדיירים: פורומים ומאמרים מקצועיים, כתבות תוכן, מדריך בעלי מקצוע,  ובעלי מקצוע בתחומי הבית והבניין, לוח חדשות בנושאי דיור וקהילה ועוד.פורטל בית משותף נותן מקום נרחב לתוכן במגוון רחב של נושאים: נדל"ן, כלכללה וצרכנות, שיפוץ, עיצוב, בעלי מקצוע, איכות הסביבה ובנייה ירוקה, בניין ודיור, ועד בית, גינון, פנאי ועוד.האתר מרכז גם את כל נושא ועד הבית והפורומים באתר הם ייחודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב