דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האהבה נגדעה? האם 'מפרץ האהבה' יישאר רווק - חוק התכנון והבנייה הילך איימים על המפרץ, ובסוף ניצח - אבל הנצחון היה רק חלקי 

מאת    [ 30/01/2009 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2841 פעמים ]

מדינת ישראל הינה מדינת חוק! בין חוקיה ישנה חובה לקבל היתר מוועדה מקומית / מחוזית על כל בנייה בשטחה. בנייה זו עלולה, לעיתים, להיות מוגבלת ומוכתבת על ידי הוועדה המקומית או המחוזית בצורות שונות.

ישנם מקומות / איזורים אשר מיועדים לסוג מבנים מסויים. הרי לא יתכן, לדוגמא, שנבנה דירה במרכז בו משתרע אתר בילוי ומסביבו מלונות ובתי נופש / קייט. כך גם להיפך - ישנם מקומות מסויימים, המוגדרים כמקומות למגורים בלבד ואין לאדם רשות לבנות ו/או לעסוק באותם אזורים במסחר.

לפני מספר ימים התקבלה החלטה אמיצה של בית משפט השלום בחיפה, הנוגעת לאלה מכן הנמנים על צופי תוכניות הריאליטי. עניינה - "מפרץ האהבה".

ההחלטה עוסקת במבנים שבנתה ההפקה, על מנת לאפשר את קיום התוכנית "מפרץ האהבה".

בהחלטה העוסקת בנושא "משעמם" לרוב אזרחי ישראל - תכנון ובנייה - קבע בית המשפט, כי המבנים שהקימה ההפקה של התוכנית אינם עומדים בדרישות החוק ועל כן הוא הורה להם להפסיק לעשות כל שימוש במבנים הללו, "לרבות צילום תכנית הטלויזיה הקרויה בשם "מפרץ האהבה", זאת בהתאם לסמכותי על פי סעיף 239 לחוק התכנון והבניה."

עוד קבע בית המשפט, כי על המשטרה לאכוף את פסק הדין בכך שיעניק סיוע לעובדי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה, לשם אכיפת הצו.

אך מה גרם להחלטה זו של בית המשפט?

ובכן, טענת הוועדה המחוזית של מחוז חיפה הייתה, כי בניית המבנים נעשתה מבלי לקבל היתר בנייה ובלי שניתנה תכנית מפורטת, בתחום הסביבה החופית. מעבר לכך, טענה הוועדה המחוזית, כי ייעוד הקרקע באיזור זה הינה לצרכי תיירות ונופש, וכי התכנית אינה עונה על צורך זה.

מפיקי ומנהלי החברות המפיקות את תכנית הריאליטי טענו, כי מאחר ומדובר במבנים זמניים, אין מקום למנוע את השימוש שנעשה בקרקע. הדוגמא שנתנו לכך הינה הקמתה של סוכה, שהיא מבנה זמני לכל דבר ועניין. בית המשפט דחה את הטענה וקבע, כי התרת הקמת מבנים מסוג זה, למשך מספר חודשים, תביא לגל של הקמת מבנים זמניים למספר חודשים וכהגדרתו ל"תוהו ובוהו" בכל נושא התכנון והבנייה ותאבד השליטה על נושא התכנון והבנייה.

ככל הנראה, נפלה טעות אצל המארגנים בקבלת היתר הבנייה וכך הטעות צימחה לה כנפיים עד לכדי המימדים של ביטול התוכנית ומתן צו לעקירת המבנים ואתר הצילומים על כל יושביו.

בית המשפט הוסיף באשר למשתתפי תכנית הריאליטי כי "צר לי על משתתפי תכנית הריאליטי, שכתוצאה מהוצאת הצו עלולים הם להמשיך ולהחזיק בתוארם כ'רווקים', אך בטוחני שגם הם יעדיפו לחיות במדינה האוכפת את חוקיה בשוויוניות, על פני חיים במדינה הנוקטת במדיניות של איפה ואיפה כלפי מפירי החוק."

כמו כן, בית המשפט חייב את החברות המעורבות בפרוייקט (המשיבות להליך) בהוצאות משפט בסך של 10,000 ש"ח כ"א.

איך העניינים התפתחו מאז שבית המשפט אסר על המנהלים את המשך שידור התוכנית מהאתר - התושייה לא אבדה למנהלי ההפקה הגרנדיוזית של מפרץ האהבה והם החליטו להעביר את הרווקים והרווקות לאתר בטורקיה, עד להקמת אתר אחר בישראל. וכך היה! מי שזוכר את התוכנית, בשלב מסויים היא צולמה בטורקיה ולאחר מכן המשתתפים הוחזרו לארץ לאתר צילומים חדש.

החלטת בית המשפט, כאמור, הינה החלטה אמיצה וזאת לאור ההשפעה הישירה על ציבור גדול וירידה לטמיון של מיליוני שקלים שהוצאו לצורך הקמת האתר.
עו"ד גל קריכלי הינו בעל משרד עורכי דין פרטי, אשר עוסק בתחומים שונים במשפט האזרחי ובין היתר בנושא תביעות כנגד חברות ביטוח, משרדי ממשלה, עריכת הסכמים בתחומים שונים (מכר והשכרת דירות ונכסים עסקיים, הסכמים מסחריים שונים - דוגמנות, זכויות יוצרים, עבודה), ייצוג עובדים ומעבידים בפני בתי הדין לעבודה, ייצוג וייעוץ לחברות בהליכים שונים, ייצוג חייבים וזוכים בהליכי הוצאה לפועל. כמו כן, המשרד מעניק ייעוץ משפטי לפונים השונים לפורטל START.CO.IL תחת פורום "עורך הדין לשירותך".
http://www.kricheli.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב