דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חולה 

מאת    [ 29/01/2009 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 4425 פעמים ]

בית חולה??? יש דבר כזה?
לא נעים לכם בבית? קר לכם בחורף? חם לכם בקיץ? המזגן עובד בלי הפסקה? חשבון החשמל מרקיע לשחקים? הכל מצביע על כך שהבית שלכם חולה. כן, כן, יש דבר כזה! "תסמונת הבית החולה" תוקפת בתים שלא מתוכננים מראש בצורה הנכונה מבחינת האקלים ותנאי הסביבה, ושבנויים מחומרים לא בריאים. מהר מאוד מתגלה שהבית חולה, וזהירות.... עכשיו גם אתם עלולים להידבק!


איך יודעים שהבית חולה?
כמו אצל בני אדם, גם לבתים חולים יש תסמינים: כשמגיע החורף - הטמפרטורות צונחות, אתם יושבים בבית ומרגישים כמו בקוטב הצפוני, מפעילים את כל מערכות החימום, נאלצים להתמודד עם עלויות אחזקה שנוסקות לשמיים, ועם כל זה - עדיין לא נעים לכם בבית! כשמגיע הקיץ - ההרגשה בבית היא כמו בתוך כבשן, היד קלה על מתג המזגן שעובד סביב השעון, חשבון החשמל מקבל מימדים חסרי היגיון, ועם כל זה - עדיין לא נעים לכם בבית??? הדיאגנוזה ברורה: הבית שלכם חולה!


זהירות! הבית מדבק...
הבית חולה במובן הכי פיסי של המילה - והמשמעות היא שאתם, דייריו, עלולים לחלות ממש. במערכות מיזוג אוויר מתפתחים חיידקי הליגיונהלה, שעלולים לפגוע במערכת הנשימה ולגרום לאלרגיות שונות ולפגיעות נוירו-טוקסיות (כתוצאה מרעלנים הפוגעים במערכת העצבים). לעיתים מדובר באי נוחות מטרידה ובמקרים קיצוניים יותר מדובר חלילה באשפוז ממושך.
"סימפטומים שקיימים אצל הדיירים ושעלולים להראות סימנים לתסמונת הבית החולה - כאבי ראש, עייפות, שיעול, הצטננויות דחופות, יובש בפה, צריבה בעיניים, תחושה של "אין אוויר" או "אין חמצן" והרגשה כללית רעה."


האדריכל האקולוגי - ברוך רופא בתים!
"הרופא" שיכול למנוע את המחלה ולהקדים תרופה למכה הוא האדריכל האקולוגי. מי שמעדיף לחסוך ולא להשתמש בשירותיו - מסתכן בהידבקות במחלה. אדריכלים אקולוגיים הקפידו מאז ומתמיד בתכנון נכון של הבית כך שהתוצר המוגמר יהיה בריא, חסכוני באנרגיה, ושההרגשה בו תהא נעימה כל ימות השנה.
לפיכך, כשאתם מתכננים בית, משפצים בית או מרגישים שהבית חולה - מומלץ לפנות מיד לייעוץ של אדריכל אקולוגי. במקרה של תכנון בית - מובטח לכם בית בריא, ובמקרה של בית קיים וחולה - ניתן לרפא אותו על-ידי שיפוץ מתאים.
נקודה חשובה לידיעתכם, הקשורה בנושא עלויות, "באותו מחיר של בניית בית אפשר לקבל בית בריא או בית חולה - הכל תלוי במודעות ובפנייה ליועץ או אדריכל אקולוגי, שמספק את הפתרונות הטובים ביותר."


אתה מודע - משמע אתה בריא!
בעידן המודרני ובעיקר בשנים האחרונות, עם התפתחות המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על כדור הארץ, הולכת וגוברת גם המודעות לחשיבות הבנייה האקולוגית : בשנים האחרונות "חלה עלייה חדה של ביקוש לתכנון בתים אקולוגיים. רמת המודעות של הציבור עלתה. הציבור אכפתי ומעוניין להשתתף במאמץ הגלובאלי לשימור כדור הארץ. ככל שהאוכלוסייה הינה במעמד סוציו-אקונומי גבוה, כך היא מודעת יותר ליתרונותיו של הבית האקולוגי - בריא יותר, חסכוני יותר ונעים יותר."
נפתלי בוהדנה מנהל פרוייקטים בחב' בתים אקולוגיים וחבר בצוות הפיתוח למוצרים חוסכי אנרגיה
http://www.ecovilla.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב