דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מ.א. בקרה וניהול מגמת התאוששות הדולר חצה את רף ה 4 שקלים 

מאת    [ 29/01/2009 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2755 פעמים ]


כלכלני מ.א בקרה וניהול: רכישות המט"ח שביצע בנק ישראל והורדות הריבית של הנגיד הביאו בסופו של דבר לתוצאה המיוחלת. יחד עם זאת, בחברה צופים, כי האירו יאבד מערכו בתקופה הקרובה בהשוואה לשקל.

יומיים בלבד לאחר הודעת הנגיד על הורדת הריבית ב-0.75% לרמה של 1%, הדולר מצליח סוף סוף לחצות את מחסום ה-4 שקלים, ושערו היציג נקבע על 4.025.

מדובר בהישג משמעותי לדולר, שמאז חודש אוקטובר 2007 נסחר מתחת לרף ה-4 שקלים, למעט יום אחד בחודש נובמבר האחרון, בו עמד שערו היציג של הדולר על 4.022 שקל.

ככלל, מדובר בחודש מוצלח עבור המטבע האמריקאי. מתחילת השנה עלה המטבע בשיעור של כ-5.9% לעומת השקל, כאשר בתחילת החודש הוא עוד נסחר בשער יציג של 3.8 .

כלכלני חברת מ.א בקרה וניהול, המתמחה בחישובי ריבית ובדיקות בנקים, מציינים כי התחזקות הדולר מול השקל בתקופה האחרונה היא תוצאה של פעילות ממושכת של בנק ישראל בשוק המט"ח המקומי. הבנק המרכזי החל במהלך 2008 בתוכנית עקבית של רכישת מיליוני דולרים מידי יום על מנת להגדיל את יתרות המט"ח שברשותו, במטרה למנוע את הייסוף בשקל. בתחילת החודש פרסם בנק ישראל, כי יתרות המט"ח הנמצאות ברשותו הגיעו לכדי 41.414 מיליארד דולר, תוצאה של הרכישות הרבות שבצע הבנק בחודשים האחרונים.

במ.א בקרה וניהול מציינים כי לצד פעילות זו, הוריד סטנלי פישר את הריבית במשק עד לרמתה הנוכחית, הנמוכה ביותר בתולדות המדינה, מה שתרם רבות לעליה בשער הדולר.

מי שממשיך לסבול מחולשה בתקופה האחרונה זה האירו. המטבע האירופי אמנם התחזק אתמול בכ-0.6% מול הדולר, אך מתחילת השנה איבד האירו כ-5% משוויו בהשוואה לדולר, והוא נסחר כעת בשער יציג של 1.32 דולר כאשר בתחילת החודש הוא עמד על 1.39 דולר לאירו.

בהשוואה לשקל התחזק האירו בשיעור של 0.8% מתחילת השנה וכעת הוא עומד על 5.34 שקל. עם זאת, כלכלני מ.א בקרה וניהול מעריכים כי המטבע האירופאי עדיין צפוי להיחלש מול השקל בדומה למגמת היחלשותו מול הדולר. "לא מן הנמנע כי בתקופה הקרובה נראה את האירו משיק למחיר של 5 שקל, ויתכן כי אף ירד מתחתיו", אומר דוד אברון, מנכ"ל מ.א בקרה וניהול.


מטבע שזכה ב-2008 לכותרות שליליות הוא הליש"ט. אמנם כרגע זוכה הליש"ט לעדנה מסוימת ושערה היציג נקבע על 5.75 שקל, עליה של כ-3.7% מתחילת השנה. אך יש לזכור, כי השנה האחרונה לא הייתה קלה עבור המטבע האנגלי. המטבע שהיה רגיל להיסחר במחירים של 7-8 שקל נחלש במהלך השנה החולפת באופן ניכר ומחירו היה קרוב מאוד למחיר האירו.

בנוסף, ממשיכים להמליץ במ.א בקרה וניהול לעקוב אחר היין היפני שהתחזק במהלך 2008 בכ-25%. אנו נמצאים עדיין בחודש הראשון של 2009 והמטבע היפני מצליח להתחזק בשיעור ניכר. לא פחות מ- 10% עלה היין מתחילת השנה וכעת נסחרים 100 יין ב- 4.51 שקל.
חברת מ.א. בקרה וניהול בע"מ מתמחה בחישוב ריבית ובדיקת חשבונות בנקים.

החברה הוקמה בשנת 1987 ומספקת חוות דעת פיננסיות לצרכים משפטיים ובכלל זה עדויות מומחה בבתי המשפט.

בנוסף, כשירות לציבור לקוחות הבנקים, מעניקה מ.א. בקרה וניהול 1987 בע"מ באתר החברה באינטרנט זכות שימוש במחשבוני ריבית, מחשבונים כלכליים ומחשבונים פיננסיים. באמצעות כל אחד מהמחשבונים ובתוספת מאגרי מידע הכוללים נתוני ריבית בנקים, שערי מט"ח ומדדים המעודכנים Online החל מתאריך 01/01/1990, ניתן לבצע באופן עצמאי חישובי ריבית, חישובים פיננסיים וחישובים משפטיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב