מה צריכים ההורים לעשות בחמש שנים הראשונות בכדי שילדם יהיה חכם יותר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה צריכים ההורים לעשות בחמש שנים הראשונות בכדי שילדם יהיה חכם יותר? 

מאת    [ 29/01/2009 ]
מילים במאמר: 368   [ נצפה 2521 פעמים ]

 
 
מה צריכים ההורים לעשות בחמש שנים הראשונות בכדי שילדם יהיה חכם יותר,
בכדי שיהיה לו קל יותר בשנותיו בבית הספר ובכלל בחיים?

בעקבות מחקרים שנעשו,ידוע כי המוח שאיתו נולד התינוק הוא - "מוצר גולמי " ראשוני ולמעשה עתיד הילד כולו תלוי בצורה שבה הוריו יפתחו את מוחו.
כהורים אם תעשו את הדברים הנכונים ובצורה הנכונה אתם תגדלו ילד שיוכל לנצל את הפוטנציאל השכלי שלו בצורה מלאה יותר.

השינויים הגדולים ביותר במוח מתרחשים עד גיל 4 (ויש נוירולוגים הטוענים שעד גיל 3) זאת אומרת כי עד גיל 4 לערך יש להורה יכולת לעצב את המוח של ילדו בקלות יתרה,כלומר לקדם את היכולות השכליות של ילדו. לאחר גיל זה אפשר להמשיך לקדם יכולות אבל אז השינויים אינם נעשים באותה הגמישות והקלות.

המוח מורכב מהמון נוירונים. הנוירונים יוצרים קשרים עם נוירונים אחרים בתוך המוח.הקשרים שנוצרים הם ברמות שונות והם מתהווים באמצעות אותות אלקטרו -כימיים.ככל שהמוח מצליח ליצור יותר קשרים כך הוא נחשב ליותר אינטליגנטי.

בזמן ההתפתחות הקריטית של המוח, כל פעולה או התנסות בין אם היא טובה ובין אם היא לא,היא משאירה עקבות בזיכרון.
נמשיל את עניין עקבות הזיכרון לחול.
נדמה לעצמנו משטח של חול,חלק ונקי מכל סימן.כל פסיעה שלנו על אותו משטח חול ישאיר סימן של טביעת רגל.
אם נסתכל על המשטח לאחור נראה כי אפשר יהיה לחלק את טביעות הרגלים לשני סוגים עיקריים:
טביעות רגליים שטחיות - קשרים חלשים.זוהי אינפורמציה שמגיעה אל המוח ואשר לא זוכה לחזרה מספיקה.
טביעות רגלים עמוקות - קשרים חזקים.זוהי אינפורמציה אשר מגיעה אל המוח ואשר זוכה לחזרה רבה
הכל תלוי בעוצמה ובמספר הפעמים שנדרוך על החול באותה הנקודה.

מכאן אנחנו חוזרים לתקופת ההתפתחות הקריטית של המוח אצל ילדים.
אם בשנים הללו שבין הלידה ועד גיל 4, יוצרים גירויים חיוביים רבים כלל האפשר
אשר יגרמו ליצירת קשרים חזקים ואשר יעודדו אינטליגנציה ויציבות רגשית,אזי הילד שיגדל יהיה ילד חכם יותר.
ולהפך,ריבוי התנסויות לא טובות,חוסר בגירויים חיוביים יכול לחבל ביכולת ההתפתחות השכלית של הילד, אשר גורם כתוצאה מכך להרס תאים במוח והוא נהיה חשוף יותר לבעיות למידה והתנהגות.

הנוירולוג דיוויד פרלמטר טוען בספרו "RAISE A SMARTER CHILD BY KINDERGARTEN" ,כי אם מהלידה ועד גיל 3 עובדים עם הילד בעבודה ממוקדת ונכונה ניתן לקדם את מנת המשכל שלו עד כשלושים נקודות אייקיו ומה שההורים יעשו או יכשלו לעשות יגרום לילדיהם להרוויח או להפסיד נקודות של מנת משכל.

אורית לוי
מאמנת בשיטת רביב לקידום ושיפור יכולות למידה, מוסמכת מטעם מכון רביב.
מלווה התפתחותית לתינוקות,מוסמכת מטעם קמפוס שיאים באוניברסיטת ת"א.
בעלת ניסיון עשיר בעבודה עם ילדים מגיל שנתיים ועד סוף בית ספר יסודי בעבודה קבוצתית, פרטנית.
מעבירה חוגי בית,סדנאות בגנים להורים, בנושא כיצד ניתן לקדם את יכולת הלמידה והזיכרון אצל ילדים.
http://www.brain-it-up.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב