דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים מטביעות חותם- גרפיטי נשי ברשת 

מאת    [ 08/04/2006 ]

מילים במאמר: 1093   [ נצפה 5433 פעמים ]

מחלום- למציאות
3,000 נשים בעלות אמירה אישית השתתפו בפרויקט "מטביעות חותם", שנערך בכל רחבי הארץ. מתוכן, עלו 200 נבחרות לשלב השני, בו הוצגו אמירותיהן באתר "אסימון". ועתה, לאחר חודש וחצי של הצבעות שלכן, הגיע הזמן, להציג בפניכן, את מלכת הגרפיטי הישראלית ואת 5 סגניותיה.


האם הצלחנו לממש את מטרות הפרויקט?- אתן תאמרנה...
חלמתי על 1,000 גרפיטיס של נשים והגענו ל- 3,000.
חלמתי על שיתוף 3 ערים והגענו לשמונה: אשדוד, ראשון לציון, חולון, שוהם, נתניה, רמת גן, תל אביב, ירושלים. בשלוש ערים מרכזיות, אשדוד, ראשון לציון ונתניה אף נערכו תערוכות של "מטביעות חותם" והפנינג ברוח הפרויקט ביום האישה הבין- לאומי.
לא זו בלבד שהגענו אל היעדים, אלא אף הצלחנו לשלש אותם.



כן, מותר להתגאות
בגאווה רבה, ניתן לומר ש"מטביעות חותם" בארץ בכלל ו "מטביעות חותם" ברשת, בהחלט השיגו את מטרותיהן;
אפשרנו ל- 3,000 נשים להשמיע דעתן בקול רם.
הענקנו לחברה הישראלית הזדמנות פז, לשמוע מה חושבות נשים בתהליכי העצמה ומנהיגות, על חברה, צבא, ביטחון, חינוך, משפחה, אלימות, עסקים וכל שאר תחומי החיים.
העברנו את המסר שח?ברה טובה היא ח?ברה בה נשים "מטביעות חותם" בכל תחום.



ומה הלאה?
"מטביעות חותם" מתכוונת להפוך לחלק מהנוף הישראלי. בעתיד הקרוב נחזור עם נושאים עדכניים, והפעם אני "חולמת" על 1000,000 נשים... ואם נרצה, ואם תרצינה אתן- לא תהיה זו אגדה, אלא מציאות.



אז מה בעצם נשים אומרות?
מתוך 3,000 אמירות של נשים מכל רחבי הארץ רק אחת נוגעת בעקיפין בפוליטיקה. זוהי אמירתה של יפה כהן, שהשתתפה בפרויקט ה- 100 בנתניה. "אני מקווה שבעתיד הלא רחוק כשתסתיים ישיבה בכנסת יהיה התור בשירותים של הנשים ולא אצל הגברים" אמרה יפה והוסיפה ציור מלבב של תור ארוך של נשים לשירותים בכנסת. יתר האמירות מתייחסות לאהבה, סבלנות, שלום, סובלנות, אימהות, אמירות רבות מתייחסות לאי השוויון במשכורות ובתפקידים של נשים מול גברים. אמירות רבות מידי נוגעות להתנהגות האלימה של גברים כלפי שנים.




ומי הן הזוכות המאושרות ש "מטביעות חותם" באמירתן ?

מקום ראשון- "מלכת הגרפיטי הישראלית"- עירית מנחם מאשדוד
האמירה שלה- "נשים מגדלות ילדים... נשים מגדלות בעלים.. ועכשיו, נשים מגדלות את עצמן".

עירית מנחם, השתתפה בקורס "מחלום- למציאות", שקיימה אתי אטיאס, היועצת למעמד האישה באשדוד, רצינית, משקיענית, מהנדסת תוכנה במפעל אלתא באשדוד, חברת מועצת הנשים של עיריית אשדוד, עורכת עיתון "מבט נשי" של מועצת הנשים באשדוד.
עירית מאמינה מאד בעצמאות האישה, "עצמאות היא הבסיס לצמיחה" על פי תפיסתה. "עצמאות כלכלית ומחשבתית תעמיד את כל הנשים במקום אחר, כי תלות היא אסון". עירית מאמינה בשילוב שני המינים וסבורה, שרק יחד יוכלו לקדם ולהתקדם לעבר עולם שוויוני , צודק וטוב יותר.


מקום שני- "סגנית 1 של מלכת הגרפיטי הישראלית"- אשרת לוי מראשון לציון
האמירה שלה- "אומץ, יושר שוויון הצלחה מובטחת".

אושרת, השתתפה בקורס "מחלום- למציאות" שקיימה ישראלה בן- אשר, היועצת למעמד האישה בראשון לציון, מנהלת אתר עסקי ברשת, חברת פורום רכזות קהילתיות של היועצת למעמד האישה בעיר ראשון לציון מאמינה שאישה משמעה- אומץ, יושר שוויון הצלחה מובטחת. בחייה שלה היא מתלבטת ומתחבטת, בכל הנוגע לדרך בה תצליח לממש את עצמה, בצד נישואין, שני ילדים, לימודים ופעילות קהילתית. הדרך עמוסה במשימות, אלם אושרת דבקה בהצהרתה, שאישה עם אומץ, יושר ושוויון סביבה= הצלחה.


מקום שלישי- "סגנית 2 של מלכת הגרפיטי הישראלית"- שרי משוהם
האמירה שלה- "ובכל זאת נגרת"....

בעבודתה "בכל זאת נגרת", מציגה שרי, שהשתתפה ב "פרויקט ה- 100" שקיימה שולה קרקוב, היועצת למעמד האישה בשוהם, את מגוון התפקידים הממלאים את יומה, כאשר למרות העומס הרב, היא מצליחה לממש את חלומה ולהיות נגרית. מוכר לכן? עומס התפקידים בודאי שמוכר. אומץ ואנרגיות ודבקות במטרה, שהם מצרכים ונכסים חיוניים של האישה המודרנית, המתעקשת על שילוב מימוש עצמי, בצד משפחה מאפשרים לשרי ולמאות אלפי נשים ברחבי הארץ, לממש מידי יום את חלומן.



מקום רביעי - "סגנית 3 של מלכת הגרפיטי הישראלית"- יפה כהן מנתניה
האמירה שלה- "אני מקווה שבעתיד הלא רחוק כשתסתיים ישיבה בכנסת יהיה התור בשירותים של הנשים ולא אצל הגברים"
יפה, אישה חייכנית ונעימה, אופטימית, קשובה לנעשה, בעמדת קליטה 24 און- ליין, השתתפה ב"פרויקט ה- 100" שקיימה עו"ד אילנה גורן, היועצת למעמד האישה בנתניה. יפה, שהאופטימיות וההומור שלה באים לידי ביטוי גם באמירה; ציורה ואמירתה של יפה מייצרים תקווה שאולי בכנסת הבאה, (כי בנוכחית כבר הפסדנו) יהיה ייצוג רציני יותר לנשים, המקביל לשיעור הימצאותן בקרב אוכלוסיית המדינה.


מקום חמישי- "סגנית 4 של מלכת הגרפיטי הישראלית"- דנה בצלאלי
האמירה שלה- "אישה לא צריכה לשתוק"

דנה בצלאלי- הזוכה במקום החמישי בתחרות "מלכת הגרפיטי הישראלית" של פרויקט "מטביעות חותם" ברשת הינה האמירה של דנה, "אישה לא צריכה לשתוק", מצמררת בנכונותה, מרעידה את אמות הסיפים בכל רגע שאנו מתבוננות בה. מיליוני נשים ברחבי העולם ומאות אלפים בישראל שותקות. זו לא שתיקת הכבשים. זו שתיקת הנשים. שתיקה שמקורה בפחד, שמקורו בדיכוי, שמקורו בשורשים פטריארכאליים ושוביניסטיים של החברה, בה נשים חיות. נשים מושפלות ושותקות, נשים מוכות ושותקות, לעיתים קרובות, גם כאשר הגבר מתעלל בילדים ובילדות המשותפים- נשים שותקות, חלק מהנשים שחוות הטרדה מינית, הן בבית והן במקום העבודה- שותקות, נשים קורבנות לאונס, גילוי עריות על ידי גברים ושותקות. "אישה לא צריכה לשתוק", משפט קצר וכואב, שאומר הכל.


מקום שישי- סגנית חמישית של "מלכת הגרפיטי הישראלית"- לאה בוקר מאשדוד.
האמירה שלה- "מכל תבוסותיי השכלתי".
לאה, השתתפה בקורס "מחלום- למציאות", שקיימה היועצת למעמד האישה באשדוד, אישה אנרגתית, תוססת, מלאת חיים ואופטימיות, רקדנית מופלאה, עובדת כמפיצת סאן ריידר, פעילה בחיי הקהילה באשדוד מאמינה ש"לא משנה מה יקרה - צריך תמיד להסתכל קדימה, לאגור כוחות ולהמשיך הלאה". לאה פעילה בצוות רכזות הפרויקטים של מועצת הנשים בעירה, תומכת בבני נוער במסגרת פעילות "הפוך על הפוך" ומצאת זמן למשפחה, לחברויות וללימודים.


ובחירה אישית שלי, אחת כזו שהגיעה רק למקום ה- 14, אמירתן של צמד נשים צעירות, שלצערי הינה מאד רלוונטית לרבות מהנשים; "לפני החתונה ארוסה, אחרי החתונה- הרוסה... ובגרפיטי שלהן מופיע ציור מקסים של אישה צעירה ויפה, כשלצווארה טבעת נישואין ועליה הכיתוב "הרי את מקודשת לי בטבעת זו,... עד שהמוות יפריד בינינו"....
רונית נעמן ואורלי עטייה, שהשתתפו בפרויקט ה- 100" באשדוד, מתארות את מצב האישה הנשואה, דרך מסגרת ההתייחסות שלהן. ואולם, מה שהן מתארות אינו נחלתן הבלעדית. נשים רבות, רבות מידי בישראל חיות במסגרות נישואין, שהתחילו כסיפור אהבה וממשיכות כאכזבה אחת גדולה. חלקן לצערי, אכן מסתיימות במוות, כתוצאה מקנאה וטירוף של בן הזוג. חלקן מסתיימות במות הנשמה של האישה, בתוך מסגרת הנישואין. החוקרת האוסטרלית, סוזן מאוסהארט כתבה אודות עסקת הנישואין, שעוות נשים עם הגברים בספרה המרגש "תחזוקת בעל". מאוסהארט הייתה מסכימה עם בחירתי האישית.




3,000 נשים אמרו את דברן. האם הקשבנו? האם לקחנו פסק זמן, לא כזה משוקולד, אלא כזה המאפשר לנו לעצור, להרהר, להפנים ואולי, בסופו של דבר גם להטמיע. כולי תקווה, שלא רק אתן, חברותי הנשים עצרתן וראיתן, אני רוצה להאמין, שגם חברי וידידי, נציגי המין הגברי, שכל האמירות שנאמרו ב "מטביעות חותם" מתייחסות באופן ישיר אליהם פרגנו לעצמם, רגע קטן של חסד, לקריאת האמירות ולהבנת הצורך העצום בשינוי. אמרתי בתחילת הפרויקט " שח?ברה טובה היא ח?ברה בה נשים מטביעות חותם בכל תחום, ויפה שעה אחת קודם.

את הזוכות ניתן לראות באתר www.asimon.co.il


כל הזכויות שמורות לשירית בן- ישראל


















שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב אנשים מובילים בע"מ

יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית
MSM במנהל עסקים ו-15 שנות נסיון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב