דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2929 פעמים ]

כל אדם נדרש לבצע בחירות בחייו. חלק מהיותנו אנשים עצמאיים בעולם טמון ביכולת שלנו לבחור מה לעשות כאשר אנחנו נפגשים עם המציאות הסוערת שמסביבנו. הבחירות שאנחנו עושים הן הבסיס להבנת חיינו, גם אם קורים לנו דברים שאינם דווקא תוצאה של בחירות שעשינו.

אף אחד אינו מזמין לעצמו לחלות במחלה חשוכת מרפא או להיפגע בתאונת דרכים. השאלה היא מה בוחרים לעשות לאחר שכבר הועמדת בפני אותו מצב נורא. יש אנשים שהפגישה עם המציאות המרה של מחלה או תאונה משתקת אותם והופכת אותם לחסרי יכולת ועצמאות. ישנם אנשים שבוחרים אחרת. ישנם אנשים שלוקחים את האתגר שנחת על חייהם ומנסים ללמוד לחיות איתו, ולהפוך אותו למנוף של שינוי בחייהם.

אם אין אני לי - מי לי?

משפט ידוע אומר: "היום הוא היום הראשון של שארית חייך". גם במסורת היהודית ההתייחסות להזדמנויות החדשות בחיים היא על בסיס יומי - בכל בוקר מודים לאל על היום החדש שבו ניתנת לנו הזדמנות לחולל שינוי בחיינו. לעיתים האדם זקוק לשינוי דרסטי במציאות חייו כדי להחליט על צורך בשינוי. כאשר האדם יודע שלא נשארו לו ימים רבים בעולם, הוא מעדיף להשקיע את הזמן בדברים שאותם הוא רואה כחשובים. אם כך הוא המצב - מדוע לא להשקיע בדברים החשובים קודם?? למעשה, אין שום סיבה לחכות עם שינוי סדרי העדיפויות בחיים למצב של אסון. את השינוי אפשר ורצוי להתחיל כבר קודם, ולהגיע למצב של חיים מלאי סיפוק ואושר.

עוד טיפה תראי, כמעט הגענו

מדוע, אם כן, כל כך קשה לבצע את השינוי המיוחל בחיים? סיבות רבות לכך. ראשית, לכל אדם יש מערכת מוקדמת של בחירות שעשה בחייו, שלעיתים כובלת אותו מלבצע בחירות חדשות. דוגמא טובה לכך היא בחירת קריירה. אנשים רבים בוחרים ללמוד או לעסוק במקצוע על פי שיקולים של מעמד, כסף וקידום. לא תמיד הם שמים בראש מעיניהם את הרצון שלהם לעסוק באותו התחום ואת מידת ההנאה שלהם ממנו. כך קורה, שבחירה שעשו בגיל צעיר, גיל שבו סדר העדיפויות שלהם היה בעל אופי מסוים, גורמת להם לקום כל בוקר במשך שנים לעבודה שהם אינם אוהבים. דוגמא נוספת: זוג צעיר התחתן וקיבל מהוריו סכום התחלתי לקניית דירה. באמצעים הקיימים שלהם אז ובהתחשב במספר הילדים שלהם ובעבודתם, הם רכשו דירה באחת משכונות העיר. בשל הבחירה שעשו בגיל צעיר ובשל המחויבות המתלווה אל בחירה זו: משכנתא, קהילה, ילדים שנקשרים לסביבה - הם מתקשים לבצע שינוי גם אם עברו שנים מאז ששכונה זו התאימה להם וכעת הם מרגישים שם כנטע זר. אין ספק, לעיתים, הבחירות המוקדמות שבהן בחרנו, מוליכות אותנו למסלול שמונע מאיתנו דברים שעליהם חלמנו, גם אם לא העמדנו אותם בראש סדר העדיפויות.


אימון אישי - לכל איש יש שם

בדיוק בשל העובדה הזו קיים כיום מקצוע האימון האישי. מאמן אישי איננו מתעניין בבחירות הקודמות שבחרת. המאמן האישי מעוניין לקדם אותך לבחור נכון בדברים שאתה מעוניין בהם, למרות הבחירות המוקדמות שלך, ולמרות המחויבות שלך לכל המשתמע מהן. זו הסיבה שאימון אישי בוחן את השאיפות של המתאמן, היכן הוא נמצא בחייו, וכיצד ניתן לגרום לו לממש את רצונותיו. בין אם מדובר על שינוי קריירה, אימון אישי הקשור למצב המשפחתי או הגשמת חלום, למאמן האישי יש יכולת לראות את המכלול של מורכבות חייו של המתאמן ולהתאים לו תכנית עבודה אישית להשגת תוצאות. בזאת לא נגמר תפקידו של המאמן. לאחר שהותוותה הדרך המתאימה המאמן דואג שהמתאמן אכן יגיע אל המטרה אותה סימן לעצמו ולא ישקע שוב לתוך מלכודת הדבש ששמה מחויבויות קודמות.

אימון אישי היא דרך מעשית להשגת יעדים והגעה להצלחה.
פורטל אימון אישי הדרך שלך להצלחה - כאן תמצאו מאמן אישי.
בשיתוף כתיבת מאמרים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב