דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצב הנדל"ן בדרום 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 3481 פעמים ]

הפסקת אש הוכרזה בין ישראל והחמאס, אבל לא בטוח שתושבי הדרום, גם אם לא ספגו נזק בהיקף גבוה מאוד לבתים ולרכוש, אם בעייני נדל"ן ומשכנתאות עסקינן, כבר יכולים להירגע.

ערים בדרום, דוגמת אשקלון ואשדוד רשמו עד לפני מספר חודשים ארבע שנים של הצלחות נדל"ן, התעוררות ופריחה בשוק הדירות המקומי. עליית המחירים במרכז וביקושים מצד תושבי חוץ, בצד פיתוח והשקעה מצד הרשויות המקומיות, הפכו את ערי הדרום לחלופה מושכת. חזינו בעלייה במכירת הדירות באזור, בעלייה מקבילה בביקוש למשכנתאות וכפועל יוצא בביקוש גובר לביטוחי משכנתא. כך לדוגמא - אשדוד היא העיר החמישית בגודלה בישראל, עם 230,000 תושבים.

על פי נתונים ששחררה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קצב גידול האוכלוסייה באשדוד נע בסביבות ה-9000 איש מאז-2006 ואילו באשקלון, המונה 115,000 תושבים, נמכרו ב-2007 כ-512 דירות חדשות, לעומת 380 בלבד ב-2006.

האירועים האחרונים,מטחי הגראדים שנחתו על אשקלון ואשדוד, בשילוב המשבר הכלכלי והציפייה למיתון, הביאו לעצירת את שוק הנדל"ן. משווקיהן של מאות יחידות דיור, באשקלון ובאשדוד, חלקן עדיין נמצאות בשלב הבנייה, עשויים לעמוד בפני אתגר קשה. חלק מן הרוכשים נטלו משכנתא לצורך מימון הקניה ובידיהם התחייבויות לתשלומים חודשיים של החזרי משכנתא, וכן תשלומים בגין פרמיות ביטוח חיים וביטוחי מבנה שנועדו להגן על המלווים.

ומה קורה בינתיים במרכז הארץ? לטענתם של קבלני פרויקט הפאר "נווה צדק על הים", חברות הנדל"ן יורוקום נדל"ן וצמח המרמן, קיימת התעניינות גדולה בפרויקט, בעיקר מצד תושבי החוץ, יהודי צרפת.
האם תושבי החוץ, שביקוש שלהם לדירות, הוביל בין השאר להתעוררות הגדולה של הנדל"ן בדרום בשנים הקודמות, עוברים כעת למרכז הארץ? יתכן, אבל אפילו גל הזדהות גדול מיהדות התפוצות לא העלה את מדד אמון הצרכנים ע"פ נתונים שפורסמו ע"י בית גלובס מחקרים. נתונים על כוונות לרכישת דירה חדשה, או מיד שנייה, ירדו בדצמבר 2008 ל-5% מהמשיבים בסקר. זאת בניגוד ל-7.7% מהמשיבים לסקר של נובמבר.
ובעוד בישראל התחזיות לשוק הנדל"ן נותרות פסימיות, פורסמו בארצות הברית נתוני קניית בתים יד שנייה. על רקע נפילת המחירים, עלו נתוני הקנייה ב-6.5% בחודש דצמבר ועלו על הצפי המוקדם. במהלך 2008 כולה נפלו המחירים בכ-13%.
שוקלים לקחת משכנתא? מתלבטים היכן לבטח? "פרופיט משכנתא" תערוך עבורכם מכרז בין כל חברות הביטוח ותמצא את ההצעה הטובה, המשתלמת והמתאימה ביותר עבורכם.







פרופיט שרותים פיננסיים, החברה המובילה לשיווק והפצת מוצרי השקעות, חיסכון, פנסיה וגמל.מומחים לביטוח משכנתא



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב