דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונות קפה איכותיות 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3926 פעמים ]

סוגי מכונות קפה

מכונות קפה מגיעות בהרבה סוגים וצורות. למרות שכולן נראות מעט דומות, כל הבדל בצורת הכנת הקפה, תשפיע על הטעם והאיכות שלו. כל סוג של קפה דורש תנאים מסוימים כדי להיות מוכן בצורה טובה: הטמפרטורה של המים, כמות פולי הקפה וזמן ההכנה הכולל. כל שינוי באחד מהמשתנים הללו, ישפיע על התוצאה הסופית ולכן ישנם סוגים רבים של מכונות קפה. מכונות אספרסו למשל, מיועדות להכנת סוגים שונים של קפה ולא רק הקפה הרגיל והנפוץ. זהו מכשיר בו ירצו אנשים שאוהבים קפה איכותי במיוחד, כמו בבתי הקפה המועדפים עליהם. כאן נדרשת גם פעולת הכנה ארוכה יותר, כך שמכונת האספרסו טובה יותר לשירות של מספר מועט של אנשים.
מכונות קפה פועלות בצורה אוטומטית. אך ישנן רמות של אוטומטיות בתהליך ההכנה; מכונות חצי אוטומטיות הן מכונות קפה רגילות וזולות יחסית. כאן יצטרך המשתמש לבצע חלק מהכנת הקפה בעצמו, וכן ללוות את פעולת המכשיר, כדי שיכין את הקפה הרצוי בצורה הנכונה. במכונות אוטומטיות לחלוטין, התהליך נעשה כמעט כולו אך ורק על ידי המכשיר. עם זאת, מכונות קפה אוטומטיות באות בדגמים שונים, בחלקן יש טוחן פולי קפה אוטומטי, ובאחרות יש לשים את הפולים באופן ידני. לעיתים מחובר גם מתקן המחזיק את החלב המיועד לקפה.

המכשירים האיכותיים ביותר להכנת קפה, הם המכונות הסופר-אוטומטיות. כאן, מוכן הקפה ברמה גבוהה במיוחד: פולי הקפה נטחנים ללא צורך בפעולה ידנית וקיימות אפשרויות ייחודיות נוספות, כמו שינוי חוזק הקפה, כמות המים וגובה הטמפרטורה של הקפה.

חשוב לדעת

רצוי שכל המעוניינים לרכוש מכונת קפה חדשה, ידעו שיש לדאוג למכשיר ולהשתמש בו באופן המתאים; יש לנקות כל סוג של מכונות קפה באופן שגרתי, כדי שהמכונה תמשיך לייצר קפה באותה האיכות. מכשירים להכנת קפה, עובדים כל יום, פעמים רבות, והחומרים העוברים בהם עלולים לגרום לשחיקה בפעילות המכשיר. כדי לנקות את המכונה בצורה טובה, ניתן להשתמש בחומץ או בחומר אחר. רצוי שהמים שאיתם מנקים יהיו מסוננים, כדי לא להשאיר סימנים על המכשיר. יש הבדל ברמת הניקיון הנדרשת בין המכונות שונות. במכונות מסוג סופר-אוטומטי יש יותר רכיבים וחלקים, ולכן יותר אזורים שיש לשמור נקיים.

כדאי לזכור, שטעם הקפה לא תלוי רק בשיטת ההכנה אלא גם בחומרים עצמם. יש מבחר גדול של פולי קפה ואבקות קפה כגון קפה ללא קפאין, אבקה להכנה מהירה ועוד. התקציב הכספי ישפיע על איכות הקפה שתרכשו. רכישת פולי הקפה המתאימים ושמירה על האיכות שלהם תהיה צעד נבון. על הפולים או האבקה להיות מאוחסנים במקום בטמפרטורת החדר. התחשבות בסוג הקפה הרצוי יביא לבחירת מכונות קפה מתאימות.
כותב המאמר מתמחה בכתיבת מאמרים בנושא קפה בכלל ומכונות קפה בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב