דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות השמה - מידע כללי 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 4055 פעמים ]

מה ההבדל בין חברות השמה לחברות כוח אדם?

אנשים רבים מתבלבלים בין חברות כוח אדם לבין חברות השמה. אכן, שתי צורות אלו לגיוס עובדים, משתמשות בכלים דומים, כמו פרסום בלוחות דרושים, שימוש בקורות חיים וכמובן, השמת העובדים בחברות שונות שלהן דרושים עובדים. אך ישנם גם הבדלים בין גופים אלו; הבדל עיקרי הוא בעמלה. עסק המחפש עובדים, משתמש בשירותן של חברות השמה ובתמורה, משלם להן עמלה. בחברות כוח האדם התשלום בדרך כלל יקר יותר, כיוון שעל המעסיק או החברה לשלם כספים בגובה של משכורת עובד חודשית, וכן עמלה גדולה יותר מאשר חברות השמה העוסקות בנושא דרושים. בחלק מהמקרים, חברות כוח האדם עוסקות בהשמת עובדים למשרות זמניות.

היתרונות של חברות השמה

לכל צורה של חיפוש עבודה, אם דרך מודעות דרושים, לוח דרושים או דרך האינטרנט, תהיה תועלת. אך חברות השמה מציעות יתרונות יחודיים, ראשית בשל גישתן לעובדים ועסקים רבים, וכן בנושאים נוספים כמו:

- קשר אישי ומקצועי, המבטיח תמיכה בעובד ובעסק: חברות השמה מעסיקות אנשים, שתפקידם ללוות את העובד ולהציע לו את התפקידים אשר דרושים ומתאימים לו, על-פי קורות חיים הנלקחים ממנו. תפקיד זה בא למלא את החלל החסר בתקופה של גיוס העובד, בה יש אי ודאות בקרב שני הצדדים. חברות השמה מסבירות את הציפיות, הסיכויים והתנאים הכרוכים בתהליך, והופכות אותו לבטוח יותר ומובן למועמד ולחברה לה דרושים המועמדים. בנוסף, החברה תעדכן את הצדדים על שינויים, כמו מודעות דרושים חדשות ועוד. קשר ארוך יעזור לחברת ההשמה להכיר את המועמדים באופן אישי וכך תהיה העבודה איתם יעילה יותר.

- חיסכון בתהליך מציאת העובדים: חברות להן דרושים עובדים בכירים או זוטרים, צריכות לערוך לעיתים סינון של מועמדים רבים, תוך שימוש במודעות דרושים באתרים שונים, בעיתונים, קיום ראיונות אישיים ומבחני התאמה. בחלק מהמקרים, עסקים אינם מוכשרים למציאת העובד המתאים, והתהליך המורכב דורש מהם משאבים רבים מדי. במקום לעשות את כל העבודה בעצמם, הם יכולים לפנות אל חברות השמה, שתפקידם למצוא את האדם המתאים לתפקידים דרושים. שיטה זו גם עוזרת למועמדים באופן עקיף; ככל שלחברה יהיה קל יותר למצוא את העובד המתאים, תהיה הדרך של שניהם למשרה החדשה קצרה יותר.

ישנן חברות השמה שונות העובדות בשיטות מגוונות, וכדאי לבדוק מה תהיה השיטה הטובה ביותר עבורכם. ניתן להשתמש במבחן ידע מקצועי, ראיון אישי, שימוש במודעות דרושים, מרכז הערכה, מבדקים ועוד מגוון אפשרויות נוספות. על כל עסק הזקוק לעובדים, ועל כל מחפש עבודה, לשקול את האפשרות של פנייה לחברת השמה, אשר תלווה אותו ותעזור לו בצורה המקצועית ביותר.
כותב המאמר מתמחה בכתיבת מאמרים בנושא דרושים וחברות השמה בכלל ודרושים הייטק בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב