דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרזיה כאורח חיים 

מאת    [ 26/01/2009 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2484 פעמים ]

הרזיה, כמו שאנחנו בטח יודעים כבר, מבטאת ירידה במשקל והגעה למשקל נמוך מזה שאנו נמצאים בו כיום. אצל כל אחד מספר הקילוגרמים שצריך או רצוי להוריד שונה, אבל אצל כולנו מדובר במגמה של ירידה, הפחתה. מכיוון שהמושג 'פחות' מייצג הרבה פעמים ערך שלילי: 'אני צריך להוציא פחות כסף', 'אני צריך לצאת פחות' וכמובן - 'אני יכול לאכול פחות', הרבה פעמים המושג הרזיה גם הוא מקבל ערך שלילי בתפיסה שלנו. אם צריך להצטמצם אז אנחנו מפחיתים מעצמינו דברים שהיינו יכולים לקבל. פתאום אנחנו חושבים כל הזמן על הדברים ש – "אסור" לנו לאכול. במקרים מסוימים אנשים שמתחילים תהליך של הרזיה משיגים את התוצאה ההפוכה לגמרי כאשר הם מנסים "לפצות" על חסך במזון עתיר פחמימות וסוכרים שהם לא הרשו לעצמם לאכול במסגרת הדיאטה שהם עשו. אז איך מגיעים למצב בו הרזיה לא נתפסת כמושג שלילי ודיאטה אינה מצב חולף שאנו מחכים בקוצר רוב שיגמר כבר?  אני יכולה להסביר לכם את העיקרון, אבל היישום שלו כבר תלוי בכם. 

אהבה עצמית

 קודם כל צריך לאהוב את עצמינו. ברגע שמתחילים דיאטה עם רגש של שנאה, לא משנה למי הוא מופנה, כבר התחלנו בצד השלילי של הסקאלה. עכשיו, זה לא כל כך פשוט לאהוב את עצמינו, אבל זה גם לא כל כך קשה. תחשבו על זה ככה, למדתם יפה מאוד לשנוא את עצמכם, או חלק כלשהו בגופכם, אתם יכולים ללמוד גם את הצד ההפוך. הצורה הבנאלית ביותר, אבל גם אחת שמוכחת כעובדת, היא שיטת המנטרות. חזרו כמה פעמים ביום על מספר משפטים מעודדים ומחמיאים לעצמכם. קיבעו שעות קבועות ביום בהם אתם חוזרים על המנטרות הללו מספק פעמים ולאט לאט אתם תרגישו בהבדל. לאט המילים חסרות הבסיס כביכול, יהפכו להגיוניות ובעלות טעם. 

התייעצו עם מומחים 

אתם לא צריכים לדעת הכל על הכל. אין שום סיבה שתתחילו להמציא את הגלגל ולהעביר שעות באינטרנט על סוגי המזון השונים, תזונה נכונה ומהי התזונה המתאימה לכם ביותר. לכו לתזונאית, שתפו אותה ברצונותיכם ובקשו ממנו תפריט טוב עבורכם. חשוב לזכור שאם יש מאכל כלשהו שאתם מאוד אוהבים ולא חושבים שתוכלו לוותר עליו ציינו אותו בפני התזונאית. חשוב שהוא ייכלל בתוך התפריט שלכם. אם תמנעו מעצמכם משהו שאתם אוהבים, מהר מאוד התפריט ייתפס כתרופה מרה שאתם מחכים כבר לסופה. שינוי תפיסה השמנה גורמת לנו לחשוב כמו שמנים. אז מה עושים? הפסיקו לחשוב כמו שמנים. הפסיקו לקנות בגדים רחבים כדי להסתיר את השומנים. הפסיקו להשמיע בדיחות על עצמכם בשביל להקדים אחרים כביכול, הפסיקו לבחון את עצמכם בביקורתיות במראה. הפסיקו להישקל כל יום. הפסיקו לברוח לאוכל כשאתם מרגישים מדוכאים או משועממים. אתם יכולים לרשום לעצמכם כל מיני הרגלים 'מגונים' שקשורים לתפיסת ה – 'שמן' שלכם ולתלות אותם בכמה מקומות בבית. זה ישבור את האוטומט, יגרום לכם להיות מודעים למעשים שלכם וכך תוכלו לשלוט בהם קצת יותר. 

סבלנות

 סבלנות היא מילת המפתח. אל תצפו לתוצאות מרחיקות לכת תוך חודש. אתם תתאכזבו בוודאות ואז אתם תוותרו, למה? כי ככה אנחנו בני האדם, אכזבה בדר"כ גורמת לנו לוותר יותר בקלות. זה בסדר לשאוף לטוב ביותר, אבל חשוב להיות ריאליים לגבי זמן ותוצאות. הטוב ביותר הפרטי שלכם הוא עדיין הטוב ביותר. 

חשוב שתבינו שאתם לא עוברים  את התהליך הזה בשביל לרזות, אתם עוברים אותו בשביל לשנות דפוס שלילי בחיים שלכם על בסיס קבוע. זה לא תהליך זמני של דיאטה, זהו תהליך של שיפור אורח החיים ושינוי הרגלי התזונה. אלו ילוו אתכם מעתה והלאה, לכן חשוב שתחיו עימם בשלום.

נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, עבור ד"ק ווסק, מנחה סדנאות דיאטה לתזונה נכונה ולחימה בבעיית ההשמנה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב