דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח אף - רקע והשפעות רגשיות 

מאת    [ 25/01/2009 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2928 פעמים ]

ניתוחים פלסטיים מהווים את סימן ההיכר של הקדמה הרפואית והאסתטית של תרבות המערב; מה שלא נתן הטבע, ייתן המדע, בשילוב רפואה אסתטית. במאה ה-21, ניתוחים פלסטיים נערכים באיברי גוף רבים: ניתוח אף, ניתוחי אוזניים, ניתוחי עיניים, ניתוחי מתיחת פנים ועוד. כל הניתוחים הללו נעשים תוך שימוש בטכניקות מתקדמות, המתבססות ברובן על הדמיות משוכללות. ניתוח אף יש לציין, היה מבין הניתוחים הפלסטיים הראשונים בתחום הרפואה האסתטית. אולי בשל הצורך ההכרחי לתיקון במקרים של פגמים מולדים במחיצות האף, בסחוסים או שפה שסועה, וכן במקרים של בעיות נשימה מולדות או עקב תאונה.


ניתוח אף - החשיבות האסתטית


הפנים שלנו מהוות 'כרטיס ביקור' ראשוני וייחודי, עמו עלינו לחיות בשלום, והחשיבות הבסיסית של תחושת הדימוי העצמי החיובי שלנו, טמונה במראה פנינו. אך יש מקרים שונים, בין אם מולדים ובין אם בעקבות מחלה או תאונה, בהם האף מפריע לסימטריה הכללית של הפנים, ויוצר צדודית לא מחמיאה, שבהרבה מקרים משפיעה לרעה על תחושת הדימוי העצמי שלנו.


חשוב לציין כי ניתוח אף עקב בעיה אסתטית, נעשה רק לאחר גיל 16-17, כאשר מסתיימים שינויי הגדילה והתפתחות הפנים. זמינות הניתוח בימים אלה גבוהה מאוד, הן בזכות הקדמה הרפואית והן בזכות הניסיון הרב שנצבר בתחום זה.


ניתוח אף - תהליך הביצוע


בימינו, ניתוח אף נעשה לאחר התייעצות רפואית, בדיקות כלליות, וברוב המקרים, לאחר הדמיה ממוחשבת. ההדמיות הממוחשבות משוכללות מאוד ומסוגלות להעניק תמונת צפי מרהיבה ותלת ממדית, המראה את השינוי הצפוי, לא רק בפרופיל, אלא גם בכל חזית הפנים. כל זאת משום שהאף משמעותי מאוד למראה הכולל של הפנים וחשוב שישתלב באופן טבעי במראה הפנים הכללי.


קיימים סוגים שונים של ניתוחי אף, אך אפשר לסכם ולומר כי קיימים שני הליכים כירורגיים עיקריים הנמצאים בשימוש בתחום זה:




    • ניתוח אף סגור - ניתוח הנמצא בשימוש הרחב ביותר. בניתוח זה, חתכי הניתוח נעשים בחלל האף, ומסווים את הצלקות בנחיריים או מתחת לעור.

    • ניתוח אף פתוח - הליך כירורגי בו משתמשים לניתוחי אף מורכבים וקשים יותר. הליך זה כולל חתכים בחלל האף, חתך בבסיס האף והפרדת העור ממסגרת האף במהלך הניתוח. ניתוח זה מותיר צלקת חיצונית קטנה, שלרוב דוהה עם הזמן.

בשני הניתוחים משתמשים בתפרים מסיסים, חוץ מאשר במקרים של הצרת נחיריים, שבהם יש שימוש בתפרים רגילים, אותם יש להוציא כמה ימים לאחר הניתוח.


ניתוח אף מבוצע, בדרך כלל, תחת הרדמה כללית או מקומית, במקרים של ניתוחים קטנים מאוד ולא מסובכים. ההרדמה מבוצעת על ידי מרדים מוסמך, שנמצא בחדר הניתוח בכל מהלך הניתוח. משך ההרדמה תלוי בסוג הניתוח ובנתונים הקליניים של המנותח. זמן ההחלמה מניתוח אף אינו גדול, ולרוב לא נדרשת השגחה של יותר מ-24 שעות. חשוב לציין כי אחרי ניתוח אף, מקבעים את עצמות האף בסד למשך שבוע, וסופגים דם ונוזלים בעזרת תחבושות המותאמות לאף. במקרה של תפרים לא מסיסים, ייקבע תור להוצאת התפרים. יש להקשיב להנחיות הרופא בנוגע לתקופת ההחלמה, הכוללות הימנעות מפעילות גופנית מאומצת במשך שלושה שבועות הימנעות מחשיפה לשמש כשלושה חודשים.


ניתוח אף - תופעות לוואי והשפעות רגשיות


לגבי תופעות לוואי שליליות כתוצאה מניתוח אף, הסטטיסטיקה מראה כי סיבוכים עקב ניתוח אף הם נדירים, אך קיימים. דימום חזק, דלקת, זיהום או כל תופעה חריגה שלא הוזכרה על ידי הרופא, מחייבים פנייה אל הרופא. חשוב לזכור כי צריך להתאזר בסבלנות, להמתין עד שהנפיחות הטבעית תרד ורק אז לבחון את התוצאה.


מרפאות ד"ר מוסקונה - ניתוחי אף, ניתוח הגדלת חזה וטיפולי אסתטיקה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב