השיווק באינטרנט - מנוע צמיחה לעסקים בתקופות מיתון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השיווק באינטרנט - מנוע צמיחה לעסקים בתקופות מיתון 

מאת    [ 24/01/2009 ]
מילים במאמר: 570   [ נצפה 1628 פעמים ]

 
 
השיווק באינטרנט - מנוע צמיחה לעסקים בתקופות מיתון.
מזה זמן מתנהל דיון נוקב האם תקופת משבר היא גם הזדמנות, או, שמשבר זה משבר.
האמת היא, שאין תשובה חד משמעית ועבור כל עסק זה קצת שונה. בהחלט ישנם עסקים שמצליחים ואפילו פורחים יותר שתקופות האטה ויש כאלה שלא.
כללית, ניתן לומר שעסקים קטנים ובינוניים בתחום השירותים יכולים לעשות שינויים מהר יותר, והתגובה המהירה יכולה להציל אותם, אם הם פועלים נכון.

אחרי שסיימנו לטפל בצד הפיננסי והכלכלי של העסק, חסכנו והתייעלנו כמצוות אנשי המקצוע, בואו ונדבר על מנועי צמיחה. הרי, השנוי האמיתי יבוא אך ורק מגידול בהכנסות של העסק. כמה שלא נחסוך ונתייעל ללא הכנסות העסק קורס.

שיווק באינטרנט הוא מנוע צמיחה מצוין, ומציע הזדמנות יוצאת מן הכלל עבור מרבית העסקים. השיווק באינטרנט מציע היום ספי כניסה נמוכים, יחסית לערוצי שיווק אחרים, ומאפשר לכל עסק שרוצה, הזדמנות להתחרות כשווה בין שווים, כמעט, בכל שוק ועל כל לקוח. באינטרנט לא תמיד יש משמעות לגודל הפיזי האמיתי של העסק, או, למיקום הגיאוגרפי. האינטרנט הוא זירה בפני עצמה עם כללי משחק מעט שונים מהמקובל בעולם הפיזי. השיווק באינטרנט מאפשר אפילו לעסקים קטנים המוגבלים בתקציב ובמשאבים להתחרות ראש בראש עם עסקים גדולים וחזקים מהם, שלא היה להם סיכוי בשום זירה פיזית אחרת.

חשיבה שיווקית, יצירתיות והבנה של הזירה האינטרנטית בשילוב עם פעולות שיווק באינטרנט וערוצי פרסום באינטרנט יכולים לתת לכול עסק תוכנית פעולה מיידית ויעילה גם בזירה המקומית, והיכן שרלוונטי, גם בזירה הבינלאומית כמעט באותן העלויות.

בכדי להניע פעולות שיווק באינטרנט בצורה נכונה ולעשות שימוש יעיל בפרסום באינטרנט, צריך תוכנית. לא תוכנית גדולה, אבל, חכמה ובעיקר מתאימה לעסק וליכולות שלו.

התמקדות בלקוחות ובמוצרים הרווחיים של העסק הם נקודת מוצא עסקית ושיווקית לפעילות באינטרנט. האינטרנט הוא זירה של מומחים והתמחויות. התמקדות בלקוחות ובמוצרים הרווחיים שלנו בד"כ ממקדת את העשייה ברוב העסקים בתחום המומחיות הטבעי שלו.

כאשר מתמודדים עם האתגר של השיווק באינטרנט, או, פרסום באינטרנט צריך להבין את הדינאמיקה של הגולש ומה הוא מחפש. ולכן, בכדי להפיק את המרב מפעילות שיווק באינטרנט, או, פרסום באינטרנט העסק צריך להיות ממוקד ומדויק.

הגדרת תחום התמחות אחד מרכזי ומוביל מתוך כל העשייה שלנו (כמובן על בסיס ההבנה שלנו מהם ומיהם המוצרים והלקוחות הרווחיים), תאפשר לנו לזהות לקוח אחד מרכזי אליו נרצה להגיע. מרגע שהעסק מגדיר את ההתמחות שלו, הוא יודע להגדיר אילו בעיות הוא יודע לפתור עבור אילו לקוחות.

צריך לזכור שבד"כ גולשים מחפשים פתרונות לבעיות ופחות מוצרים ושירותים. היכולת להבין מהי המומחיות שלנו, מיהו הלקוח הפוטנציאלי ואילו בעיות אנחנו יודעים לפתור לו, תקל אלינו את בחירת מושגי המפתח שהם הבסיס לתוכנית השיווק באינטרנט הנכונה והיעילה עבור העסק שלנו.


עכשיו אנחנו צריכים למקד את השיווק באינטרנט שלנו אל הגולשים על בסיס מושגי המפתח ובאמצעות הערוצים השונים. אין כמו דוגמה להמחיש את העניין.

קחו לדוגמה קוסמטיקאית, שמתמחה לדוגמה בטיפול באקנה. אם תשתמש במושגי חיפוש כמו "פצעי בגרות", "טיפול בפצעי בגרות", ריפוי פצעי בגרות", "אקנה", "ריפוי אקנה", טיפול באקנה" וכדומה יכולה להגיע בערוצים המבוססים על חיפוש כמו מנועי חיפוש, או, קישורים ממומנים לחשיפה של כמה אלפים בממוצע בחודש (נתוני אמת על בסיס נתוני גוגל אדוורדס). אלו מושגים כלליים יותר ולכן התחרות שלה תהיה קשה יותר ובוודאי היכולת לבלוט מעל השאר.
אם אותה קוסמטיקאית נניח מטפלת באקנה בחומרים טבעיים בלבד, לדוגמה, או משלבת טיפול באקנה עם יעוץ בתזונה נכונה, השימוש במושג "טיפול טבעי באקנה" יביא לה אומנם רק כמה עשרות חשיפות בלבד, אבל, זהו לקוח מדויק המחפש פתרון מדויק ואם היא תדע להיחשף בפניו בערוצי החיפוש קיימת סבירות גבוה הרבה יותר שהיא תבלוט ושהוא ייפנה אליה.

השיווק באינטרנט מורכב ממספר ערוצים שלא כולם בתשלום, אבל, בסוגיה זה כבר נטפל בהזדמנות אחרת. בהצלחה.
דניאל צוקרמן, מומחה לשיווק ופיתוח עסקי באינטרנט.
מייסד אדריכלות תוצאות באינטרנט ? רעיונות. פתרונות. טכנולוגיות שיווק באינטרנט.
נייד: 054.7739.007
דוא"ל: danny@wms.co.il
אתר: http://www.wms.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב