דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרולוגיה סינית 

מאת    [ 24/01/2009 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2961 פעמים ]

היא דומה בעקרונות הבסיסיים שלה לתורה המערבית המקבילה, אבל שונה ממנה במקצת. בארץ אין לה מורי-דרך, אבל יש לה לא-מעט חסידים. זוהי האסטרולוגיה הסינית, ועליה נדון בשורות הבאות.
האסטרולוגיה הסינית מבוססת על שנים ארוכות של תצפיות מדעיות וניסיון. הקשר שלה למהלכי החיים ולמחזוריות של הטבע והשפעותיה על כדור הארץ והאדם מתועדים בטקסטים הסינים הקלאסיים שהחלו להיכתב בתקופת שלטונו של "הקיסר הצהוב" האגדי, לפני כחמשת אלפים שנים.
תקופה זו בסין, כמו ביהדות, הנה התקופה שממנה והלאה החלו לספור את הימים. האסטרולוגיה הסינית, כמו המערבית, מבוססת על אמונה, ידיעה ותצפיות, על הקשר בין מהלכי כוכבים בשמים, המשפיע אנרגטית על כל רמות הקיום, לבין מהלכי חייהם של אנשים. מן המקרו-קוסמוס, שהם השמים, יש השפעה אדירה על המיקרו קוסמוס, שהם האדם, כדור הארץ , האקלים, מחזוריות השנה, רעידות אדמה, שיטפונות, התחממות והתקררות, גאות ושפל.
ספר התמורות והשינויים (I CHING ), המתאר את כל תופעות הקיום והיחסים האפשריים בין היין (הירח), ליאנג (השמש), יחד עם ספר השאלות הפשוטות (NEI CHING) , שהוא גם ספר הרפואה הסינית , הם המקור בו ניתן למצוא את הבסיס לידע של האסטרולוגיה הסינית.
המערביים לסינים
האסטרולוגים הסינים מתרכזים בכוכבים הקרובים לכוכב הקוטב, הנראים בשמים בבירור, מדי לילה, בעוד שהאסטרולוגים המערביים מבססים את תצפיותיהם על הכוכבים הרחוקים יותר, אשר רק מחציתם נמצאת, מדי לילה, בטווח ראייה. המפה הסינית נבנית אף היא על מועד הלידה, ומיקום בגרמי השמים. על מקום הלידה, שזהו עיקרון ארצי.
צירופם של "הגזעים והענפים" יחד מוליד צמדי סימנים אשר מובילים את הרעיון של ההפכים המשלימים, יין ויאנג, עליו מבוססת כל פילוסופית החיים של אנשי המזרח.
השילובים בין הענפים והגזעים יוצרים מחזוריות של שישים שנים, בהם בעצם נשלם סבב צירופים שלם. בכל שישים שנה חוזרים שוב להתחלה. ניתן ללמוד את אופי השנה שתבוא לפי הענף אליו שייכת אותה שנה.
למשל, שנת 2000 היא "שנת הדרקון" כענף, ושנה של מתכת כגזע. שנים טיפוסיות השייכות לאותה חיה: 1904,1916,1928,1940,1952,1964,1976,1988. מאופייניה של שנה זו הם אקזוטיים, עקשנים, בעלי טעם מעודן, הדורים ובעלי נטייה לתורת הנסתר, אבל גם להחלטות חפוזות, אימפולסיביים וקצרי רוח, מרבים להסתכן.
במקרים רבים נמצא אותם בעולם הבידור. אנשים אלה הם בעלי יוזמה, תושייה וכישרון המצאה. הם חיוניים, אינטיליגנטים ומצליחים.
בני מזל הדרקון הנם חכמים, מהירים בפיתרון בעיות ובחישוב התפתחויות אפשריות בעתיד, הם נמשכים אל הלא נודע ונהנים לחקור אותו באופן מדעי. ילידי שנת הדרקון הם בדרך כלל מצליחים מאוד מבחינה כלכלית. הם מתאימים במיוחד לעריכת דין, פוליטיקה, פרסום, ציור, פיסול, מוסיקה וספרות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב