דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי מודעות ומהי מודעות עצמית 

מאת    [ 22/01/2009 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 5769 פעמים ]


"מודעות", אנו פוגשים מושג זה לעיתים קרובות, המילה נשמעת באוויר כעין מילת צופן הטומנת בחובה את סוד הידיעה השלמה. האם גם אתם תהיתם פעם מהי בעצם מודעות - למי - למה - ובעיקר לשם מה?
המילה "מודעות" בהגדרה מילונית , מופיעה תחת ההסבר : ידע, קיום תודעה, היות מודע. האם הבנתם כעת מה משמעות המילה? אולי.
משמעות המושג מתאר מצב מסוים בו לאדם יש ידע או מידע מסוים. אלא שאין זה ידע עיוני או עובדתי בלבד, כי אם גם תחושה של ידיעה פנימית .מודעות היא תמהיל של ידע, ידיעה ותחושות אשר מוחנו מעבד לתובנות, תוך שאיפה ליישמן בחיי היומיום.
מודעות אינה מושג מדיד שכן לא ניתן למדוד אותה מספרית. לא ניתן לומר שלאדם מסוים יש מאה אחוז מודעות , חמישים אחוז או אפס מודעות . יחד עם זאת ניתן לומר שיש רמות שונות של מודעות, סוגים שונים ,כמו גם מטרות שונות להן נדרשת המודעות שלנו.
מודעות בהיבט שאני מזמינה אתכם להתייחס אליה, היא אותה יכולת ראייה באמצעות העיניים הפנימיות שלכם,התבוננות בעולמכם הפנימי ובעולם הסובב אתכם, באמצעות עיני הנשמה תבונת הלב.
ניתן לדמות את מסע המודעות כטיפוס על הר גבוה. דמו עצמכם עולים במעלה ההר, ככל שתעלו יותר כך מתרחב שדה הראייה סביבכם. כך אתם יכולים להשקיף ,להבין ולהכיר את הסובב אתכם מנקודת מבט גבוהה יותר. ממש בדרך זו מתרחש תהליך המודעות. ככל שרמת המודעות עולה, כך אתם מאפשרים לעצמכם לראות ראייה רחבה וברורה יותר את המציאות סביבכם.יכולת הראייה מתרחבת ומקיפה יותר,לכדי תמונה שלמה יותר של המציאות בה אתם חיים.
"מודעות עצמית" היא מסע פנימי אל פסגות אישיות אשר מצויות בכל אדם. לאורך הנתיב מתגלים נופים פנימיים, יכולת ההתבוננות הופכת להיות רחבה, בהירה וחדה יותר. התובנות החדשות מאפשרות ליצור הקשרים חדשים, להתבונן דרך זוויות ראיה אחרות על נסיבות החיים, לפגוש מקומות נסתרים ולהכיר בכוחות החוסמים והמקדמים שב"אני".
האם אתם משערים מה ממתין לכל אחד מכם בפסגתו של אותו הר?
שם ממתין ה"אני האלוהי" שלכם, ה"ניצוץ האלוהי" שבכם, אותו חלק בתוכנו שהוא כל יודע וכל יכול, אותו חלק אשר הופך אתכם מבני אנוש רגילים לבני אנוש אלוהיים,בעלי יכולות השפעה ובריאה של מציאות חייכם.
במסע העלייה שלכם אל עבר הפסגה תתקלו במכשולים שונים,תתקלו בקשיים. לעתים תפצעו, לעיתים אולי תיפלו ותפגעו. היות ואתם בוחרים להיות מטפסי הרים אתם תרכשו אט אט יכולות אשר לא הכרתם בתוככם טרם המסע. תרכשו כלים לטיפוס ותחושו שלמסע חייכם יש מטרה - להגיע אל פסגת ההר שהיא פסגת המודעות - אל אותו אני אלוהי אשר חבוי בתוככם וממתין לגילוי.
לכל אדם יש מודעות, גם אם נחשוב על תינוק בן יומו אנו יודעים שהוא מודע לרעב, לנוכחות אימו בקרבתו, אנו נולדים עם זרע המודעות בדנ"א שלנו, יש המחליטים לטפל ולטפח זרע זה לאורך החיים והם בוחנים כיצד ניתן לתת לאותו זרע את התנאים הנדרשים לשם ביטוי ויש הבוחרים להתעלם מן הזרע ולאפשר לו לצמוח מכוח הזרימה של החיים.
זכות הבחירה האישית הקיימת בעולמנו מזמנת לאדם את היכולת לבחור. הבחירה אינה מתייחסת בהכרח אל הנסיבות החיצוניות של חיינו אלא בעיקר אל הפרשנות האישית לנסיבות. מבלי דעת, אנו בוחרים לספר לעצמנו את סיפורי חיינו אשר קובעים את נקודות המבט וההתייחסות אל עצמנו ואל מציאות חיינו.
חופש הבחירה מתקיים בתודעתנו, ניתן להתייחס אליו כזכות, אך גם כחובה.
החיים מזמנים לנו אינספור הזדמנויות לבחור, נשאלת השאלה האם נאפשר לכוח האינרציה להוביל אותנו בשבילי החיים מתוך תחושה שהחיים מובילים אותנו או פשוט, קורים לנו - או שנבחר לצאת אל מסע המודעות ולהגיע לאדם השלם של מי שאנו יכולים להיות - הבוראים של חיינו!





מנחה קבוצות עבודה והתפתחות על פי הגשטאלט וקבוצות הורים מטעם מכון אדלר, מאמנת אישית ומשפחתית בגישות משולבות.התמחות בעבודה עם מתבגרים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז
B.A בחינוך.
אטי תירוש 054-5303859, segol@012.net.il
אתר http://kav-haofek.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב