דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר יומי במניות - איך מתחילים? 

מאת    [ 21/01/2009 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 13655 פעמים ]

===מאמר זה נכתב בידי צוות האנליסטים של טריידנט===

כמעט כל מי ששומע שאני עוסק למחייתי במסחר יומי במניות, חושב שמדובר בעיסוק פשוט. "מה בסך הכל צריך?", אומרים לי, "לקנות מניה, לחכות קצת שהיא תעלה ואז למכור ברווח נאה", ואני משלים ואומר: "כן בטח, ובכסף לקנות בית גדול ודירה לכל ילד. רצוי באזור יוקרה." ... חבר'ה, התעוררו מן החלום. רוב האנשים שנכנסים לבורסה - למסחר או להשקעה - מפסידים את כספם, ומי שחשב עם כניסתו לבורסה שהוא "יכה את השוק", חוטף מן השוק מכה הגונה.

על פי מחקרים, 90% מן האנשים הנכנסים לבורסה מפסידים כסף. למה? כי הבורסה נועדה לקחת מכם את הכסף שלכם, וכי בניגוד לסברה הרווחת לא כל כך פשוט "לקנות בזול - ולמכור ביוקר". הבורסה נועדה למקצוענים בלבד. מי שאינו פועל בבורסה בצורה מקצועית, מוטב לו שפשוט יניח את כספו על גג מכונית וייסע. כך לפחות הוא לא יבזבז זמן.

אז מה צריך לעשות כדי להיהפך למקצוען?

להבין שמתחילים מלמטה - כמו בכל מקצוע צריך להכיר את כל הצדדים של המסחר (וכן, הפסד הוא גם צד של המסחר). הכירו בכך שבהתחלה אתם תלמידים, ולכן הרווח שלכם יהיה בשיעורים שתלמדו מן המסחר ולא בכסף. כסף אתם תפסידו בהתחלה.

לראות את העתיד - דמיינו את עצמכם כסוחרים מקצוענים. פתחו את היכולת לראות את העתיד שאתם רוצים לעצמכם. לכו למקום פרטי ותצרחו: "אני אהיה סוחר מניות מקצועי!" ברגע שתחיו את החלום, אתם תגיעו אליו!

ללמוד - תקראו ספרים, תצטרפו לקורס, תלכו למורה פרטי - לא משנה איך, העיקר שתתחילו ללמוד את תורת המסחר. הקדישו ללימוד לפחות שנה. כמה שיותר - יותר טוב! התחילו לסחור רק אחרי תקופת לימוד של חודש לפחות.

להתחיל בקטן - כן, אל תתביישו לקנות 40 מניות בעסקה. אמנם סוחר מקצועי קונה בעסקה 10,000-500 מניות, אבל הזכירו לעצמם שאתם עוד לא סוחרים מקצועיים, אתם עדיין תלמידים.

לפתוח חשבון אצל ברוקר אמריקני - אל תעלו בדעתכם - ולו לרגע אחד - לסחור באמצעות ברוקר ישראלי. גם אם תרוויחו משהו, רבים הסיכויים שעדיין תהיו חייבים לברוקר הישראלי כסף על עמלות. אצל ברוקר אמריקני אתם לא צריכים לשלם יותר מסנט אחד ויחיד למניה. הברוקר שלי לי מינוף של 1:4, תמורת סכום הפקדה ראשוני נמוך יחסית.

לנהל יומן - סוחר מקצועי לומד מהטעויות שלו. למעשה, הלימוד לעולם אינו פוסק. הדרך היחידה לדעת מה הטעות שלכם היא לרשום כל עסקה ביומן מסחר בהערות במה צדקתם ובמה טעיתם. הטעויות יחזרו על עצמן. זהו אותן והיפטרו מהן.

למצוא מלווה - שמרו על קשר עם המורים שלכם או עם חברים למסחר, או הצטרפו לחדר מסחר, כמו זה שאני חבר בו. חשוב לשתף סוחרים אחרים וללמוד בכל תקופה במסחר. כשתהיו סוחרים חדשים, המורים שלכם ישמרו עליכם, וידאגו שתלכו בדרך הנכונה. כשאתם תהיו למקצוענים אל תשכחו ללוות את הסוחרים הצעירים (זה, בין היתר, מה שאני מבקש לעשות בכתבה זו).

המורה שלי אוהב לומר "המסחר פשוט - אבל קשה". תחשבו על זה.
המאמר נכתב בידי צוות האנליסטים של טריידנט קפיטל מרקטס בע"מ. טריידנט היא אחד מבתי הספר המובילים בעולם בתחום מסחר יומי במניות וול סטריט ומספקת שירותי פתיחת חשבונות מסחר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב