דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם לקנות מניה לאחר תיקון גדול? 

מאת    [ 21/01/2009 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2764 פעמים ]

דיג מעמקים - ספורט ישראלי

לפני מספר ימים, בעודי מתנשף על אחד ממכשירי העינויים בחדר הכושר, שמעתי שיחה בין מדריכת הכושר המקומית לבין שכני המתאמן. זה נשמע בערך כך: המדריכה - "נו מה עם טבע?... מה דעתך, לקנות?" והתשובה הצפויה לא איחרה לבוא: "בהחלט, היא נראית לי מאוד זולה". לזאת רבותי, אני קורא: "דיג מעמקים" או במונח המקובל יותר באנגלית: "Bottom Fishing".

כבר אמרנו בעבר שהדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא "להתחתן" עם מניה. אני יודע  שבמציאות הישראלית דבריי נופלים על אוזניים ערלות שכן רוב הציבור בישראל מרגיש נשוי לטבע לטוב ולרע, אך גם בחיי הנישואין צריך לעתים להכיר במציאות. שלמו את המחיר (עמלת המכירה) וצאו לחופשי. זכרו שהמפסידים הגדולים הם השחקנים שלא יודעים מתי לצאת. המרוויחים הם השחקנים שיודעים מתי לצאת והמרוויחים הגדולים ביותר הם המקצוענים שיודעים איך ומתי להיכנס לשורט, אבל זה בשיעור אחר.

האם המניה כבר זולה? האם היא תתחיל לתקן? אחד המונחים הראשונים שאני מלמד בקורסים הוא "סכין נופלת". הדבר האחרון, כך אני משנן לתלמידיי, שצריך לעשות עם סכין נופלת הוא לתפוס אותה תוך כדי נפילתה. תעתיקו לכם את המשפט הבא על דף נייר, תדגישו אותו עם הטושים של הילדים ותתלו לכם אותו מעל צג המחשב: ''!We never catch a falling knife''. אתם תחסכו לעצמכם הרבה צרות אם תזכרו להתנהג בהתאם למשפט זה. תזכרו שאין זה מתפקידכם לנחש מתי מניה משנה כוון וחוזרת מעלה.

רק אם אתם מקצוענים

דיג מעמקים היא שיטת מסחר מסוכנת, אך זוהי גם שיטה שיכולה להיות מאוד רווחית למקצוענים המתמחים בה. המקצוענים יודעים לבחון את המניה ואת השוק בהתאם למדדי זמן אמת, לקנות בכמות הנכונה ולצאת ברווח בלחיצת כפתור ברגע הראשון שבו המניה מציגה סימני מצוקה. האם אתם סבורים שאתם שייכים לקבוצה זו? כל עוד התשובה שלילית – שבו בצד והימנעו מהיות טרף קל לציפורני המקצוענים. זכרו תמיד שתפקיד המקצוענים הוא לקחת את הכסף של השחקנים הבינוניים ולרוב הם מצליחים.  

להתמקד במניות הנכונות

עכשיו קצת להיגיון. למה לקנות מניה הנמצאת במגמת ירידה? בבורסות ארה"ב נסחרות אלפי מניות מעניינות. אני מבטיח לכם שאם תחפשו תמצאו כמה עשרות מניות חזקות שנמצאות במגמה חיובית. אני מנתח אותן וסוחר בהן מדי יום. מדי יום אני עוקב אחר רשימה חדשה של 5-10 מניות כאלו. בחודשיים האחרונים עשינו רווח של 19.33% עם אחוז הצלחה של 85.7%. כל זה משני ימי עבודה בשבוע וכפי שאתם יודעים – שבוע המסחר הוא בן חמישה ימים. אף אחת מהמניות הללו לא נשלפה מהמעמקים. רובן היו מניות הנמצאות במגמת מחירים ברורה של עלייה.  אז שוב: למה לקנות מניה שהתרסקה? כי זה הספורט הישראלי: דיג מעמקים. "המניה זולה – נקנה בזול ונרוויח את העלייה".

מאיר ברק הוא סוחר מניות מקצועי בבורסות האמריקאיות. מאיר מוכר כסוחר יומי ומרצה בתחום זה המוביל בישראל. במשך שנות נסיונו הכשיר מאיר אלפי סוחרי בורסה מקצועיים בישראל. מאיר הוא מנהל קרן גידור, מנתח טכני וכתב כלכלי של עיתונים כלכליים, בנקים וגופים פיננסיים אחרים בישראל ובחו"ל. מאיר הוא הסוחר הראשי של חברת טריידנט קפיטל מרקטס בע"מ המספקת שירותי לימוד מסחר יומי במניות, שירותי חדר מסחר ונציגות של חברות ברוקרים אמריקאיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב