דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הניפו את הדגל גבוה 

מאת    [ 21/01/2009 ]

מילים במאמר: 986   [ נצפה 3015 פעמים ]

בס"ד

הנפת הדגל מסמלת אות של ניצחון, סימן של גאווה, הדגש של זקיפות קומה,ההנפה מלווה לעיתים בעיניים בורקות ואף דומעות, בהתרגשות , בחיל ורעדה,הדגל המורם אל על מטפח בנו את האמונה הניצחית כי הצלחנו.

קיימים סוגים שונים של "דגלים" בימים של בין יום השואה ליום הזיכרון לחללי צה"ל , בין יום העצמאות ליום ירושלים,ימים שבין פסח לשבועות, בין זכר ליציאת מצרים לקבלת תורה, מעבדות לחירות, מתחושת חופש לקבלת עול מצוות. כל המעברים הללו בין חול לקודש, מתחתית הסולם לראשו, מלימוד ביתי בחברותות להקמת בית מדרש ללומדים רבים,מעקרת בית למנהלת, מהשכלה יסודית לאקדמיה, מתוחלת חיים של 57 שנים ל80 שנה, מרפואה ביתית כוללת למרפאות משוכללות ומיקצועיות, מחרושת תעשייתית לשיא ההיי-טק,ממעבדה פשוטה למכון וייצמן, מתזמורת לוקלית לפילהרמונית, מאומנות ביתית למוזיאון פעיל, מנר דולק לאור נוגהות.


כל ההישגים משולבים במאמץ גופני ריגשי וכמובן אינטלקטואלי, מעוגנים באומץ לב, נחרצות, תעוזה, רצון עז, יצירתיות, אחווה, שיתופיות, אופטימיות, הצבת יעדים, מטרות, תכנון קצר ולטווח ארוך, והמון ...המון חלום ואמונה בצדקת הדרך.


איך מתמודדים בעולם מורכב - היש כלים לחלום , להגשימו, לנצח, להשתפר, לשמוח, להיות מרוצים, לקום בבוקר מאושר עם שיר חדש במוח ובלב, לומר בוקר טוב נעים ונחמד.

שחקנים בעולם הספורט יודעים כי קל יותר לנצח במגרש הביתי. הבית מוכר וחביב יוצר יותר מוטיבציה וגורם דומיננטי לתחושת ביטחון, לחשיבה יצירתית, כאשר רגליך דורכות על קרקע מוצקה ואיתנה הרי האמביציה הרבה יותר גדולה, היכולת מרקיעה לשחקים.

חילוקי דעות היו מאז ומתמיד בין בני אדם, ויכוחים מול תפיסות עולם שונה, מול חברה אחרת שלעיתים מתנכלת,היוו חלק מהותי בניתוב הדרך. חשוב ...חשוב מאוד להתעמת גם עם עצמך, לנסות להוכיח לך לעצמך כי ניתן להשיג כל יעד, לטפס שלב אחד גבוה יותר , לחלוף בתיחכום על כל מיכשול, ניתן להתגבר על העייפות, על האדם בכל גיל להחדיר בו את האמונה כי צריך להתחדש כל הזמן, המוטיבציה המתפתחת צריכה לעודד עצמך להיות אדם יוצר, יצירתי, מקורי, דינמי.שהרי העולם כולו סביבך משתנה, תהליכי שינוי מתמידים הם הבסיס להצלחה. הקיפאון על השמרים לא נבון ומסוכן, מרחיק את האדם מכיבוש יעדים.


צריך כל אחד מאיתנו, להניף את " הדגל" גבוה יותר וכל הזמן, דגל המבטא -אות, סימן, קרן אור המדגישה רצון עז להעפיל שלב נוסף בסולם הערכים והמטרות שהוצבו בחלום הנפלא.

התקשורת לא תמיד אוהדת, לעיתים מתנכלת לערכי תורה ודעת, יש עיתונאים המכריזים ללא חיל וללא בושה כי בניגוד לתפקידם המקורי , אם הרעיון הממלבתי מובל קדימה על פי תפיסת עולמי,"מותר לי " - לעיתונאי לא לגלות את כל האמת הידועה לי, העיקר שההיתנתקות תצא לדרך הכריז אמנון אברמוביץ וחבריו לא החרימוהו...

כך דעתה של זהבה גלאון תמיד נגד התורה והבמה התיקשורתית פתוחה לעולם לפניה, האלוף דני יתום פוחד ממטכ"ל דתי, אף כי תרומתנו למדינה לא נופלות ממנו, שהרי רוב קורסי הקצינים ורוב המתנדבים ליחידות הקרביות מקרב הדתיים.הם "מסוכנים", יש ראשי ערים הנוהגים שלא בצדק בחלוקת המשאבים,ויש...ויש כאלה שסתם אינם בעלי מוטיבציה לרוץ קדימה ולהצטיין מול עצמם או מול קהילתם.

מול מתנגדיך מבחוץ ומבפנים, מול מחרפיך מבית ומחוץ, מול יאוש פנימי מתוכך, אל מול כל אלה -עלינו לחנך עצמנו להניף הדגל גבוה יותר,לא להתמודד חזיתית מול מגדפינו, אף לא באותו נתיב פנימי מתוכנו המתנגד לרוץ קדימה.מול כל אלה צריך לנצח- דרך הנפת דגל גבוה יותר.

איזה דגל להניף גבוה יותר?


    • 

    הדגל הלאומי-כחול לבן, המדגיש היותינו עם יהודי גאה בארצו ובמולדתו, עם תורה ניצחית ואמונה בעצמנו וביכולתינו.


    • 

    < דגל התורה- להגביר תורה ולהאדירה לעומק מתוך חיוך ושמחה.אנו רואים רבים מאיתנו שהצטרפו ללומדי הדף היומי- משום קביעת עיתים לתורה כמניפי דגל האמונה גבוה יותר.


    • 

    <דגל ההצטיינות- להוסיף יידע עוצמה ומיומניות למידה כדי לנצח את הבינוניות שבתוכנו,לזקוף קומה להתגאות ולהתאמץ כדי להניף מעלה מעלה את דגל ההצטיינות.


    • 

    <דגל ההתנדבות- לחיות טוב יותר בעולם חברתי, בטיפוח האני- להצטיינות מתוך אהבת אדם ועזרה הדדית , היחיד והיחד יניפו גבוה יותר את דגל הנתינה.


    • 

    <דגל החברה-נעלה על נס את דגל הדיאלוג, האופטימיות, אהבת הרע,נגביה את דגל הכבוד, היחס, והעידוד כלפי הזולת, נעודד את עצמנו , נאמין ביכולתינו שלנו להתרומם עוד ועוד...


    • 

    <דגל המנהיגות- נכשיר מנהיגים ישרים והוגנים, נלמד אותם פרקי מנהיגות כדי שהם יובילו את כולם לנתיבים הטובים ביותר, מנהיגים בתורה ,בפוליטיקה , בתעשיה בחינוך ובהוראה-מנהל ומורה כמנהיגים ונתמקד בטיפוח מנהיגות נוער.


    • 

    <דגל צה"ל-נזקוף קומתנו הכי גבוה בדגל צה"ל, באמונה כי רק עם חזק ואיתן , עם צבא מבוסס ינצח כל אוייב דגל צה"ל המונף אל על גבוה גבוה ימנע אסונות מבית ומחוץ.


    • 

    <דגל המדע והטכנולוגיה- צריכים להתאמץ ולהיות הטובים והיצירתיים בפיסיקה , מתמטיקה וביולוגיה,כך במשפטים,מינהל עסקים ,פילוסופיה ופסיכולוגיה.


    • 

    <דגל האומניות והאסתטיקה<עלינו להשתלב בעוצמה בביטחון ובאומץ, בתחומי המוסיקה , האומנות, הציור, החן היופי, התיאטרון ומלאכת הבמה,אל לנו להשאיר לקבוצה צרה וקטנה אף כי היא קולנית את כל הבמה לעצמה, כל אחד מוכשר יכול להניף דגל זה כדי שיתנוסס גבוה מאוד.


    • 

    <דגל התקשורת-בעולם משפיע ושיווקי זה עלינו להניף דגל זה , קולנו ודרכנו צודקים , אל לנו להחבא, כמה שיותר גבוה יונף דגל זה.


    • 

    <דגל הספר- בראש התורן רם ונישא , הכתיבה היצירתית והמקורית והקריאה צריכה להנחות אותנו כי דרך הספר נוכל להיות המצויינים. הספר יסייע לנו לכבוש כל היעדים, הספר הוא מקור החכמה הוא שיהפוך אותנו לעם חכם ונבון , נניף דגל זה לשחקים.עלינו להפוך לעם הספר.


    • 

    <דגל הערכים-בכל תחום,בכל עשיה ובכל חשיבה,הטמעת תרבות של ערכים חיוביים תוביל אותנו לראש הפיסגה,דגל הערכים צריך להיות מונף גבוה ונישא מאוד.כן, דגל הערכים קשה, צריך רצון עז כדי לטפס שלב אחרי שלב בסולם הערכים של היחיד ושל הרבים,חייבים להניפו ולהתבונן בו כל העת כדי להנחותינו בדרך הישר.


    • 

    <דגל החינוך-בבית במשפחה ובמוסדות החינוך,דגל זה צריך להאיר הדרך הנכונה , להנחות הכיוון הרצוי, היעדים והמטרות תלויים בנו, עלינו לחזק ולהעצים גבוה מאוד דגל זה, התנהגותינו חשובה , אך תפקידינו הוא להנחיל לדור הבא הדרך להנפת הדגלים ,


נצא לשדה - למקום הפתוח , נתבונן בעיניים פקוחות וחכמות נוכח פני המציאות, או אז נבין ונבחין כי במקום להשפיל ראשנו, עלינו להגביהו , לזקוף קומתנו למתוח ידינו כלפי מעלה להתפלל בפני ריבון עולם , אך לעשות ,ליצור, לחוש כי אנו שליחיו עלי אדמות, להתיישר, להגביה עיננו מעלה ולהרים- להניף את הדגל גבוה גבוה...עלינו להחדיר בנו בתוכנו את הביטחון שהכל תלוי בנו- כך ננצח.

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב