דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים בחול - מה שפחדת לשאול 

מאת    [ 21/01/2009 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 3111 פעמים ]

היו ימים בהם לימודים בחו"ל היו נחשבים למותרות ולדבר שכמעט בלתי ניתן להשגה, בין אם בשל מגבלות כלכליות ובין אם בשל מגבלות בירוקרטיות הכרוכות בהשגת ויזות, ובפרט ויזה לארה"ב. בעשור האחרון ניכרת מגמה של עלייה במספר הסטודנטים הישראלים אשר פונים לאפשרות של לימודים בחו"ל בתחומים שונים, בעיקר באוניברסיטאות באירופה ובארצות הברית. מאמר זה יפרט בקצרה היבטים שונים של לימודים בחו"ל.

יתרונות של לימודים בחו"ל

מעבר ליצר ההרפתקני של החיים בארץ זרה לתקופה של מספר שנים, ישנם מספר יתרונות משמעותיים הכרוכים בלימודים בחו"ל. לימודים במקומות אחרים בעולם יוכלו לפתוח בפניכם אפשרויות של לימודים בתחומים שסגורים בפניכם בארץ. על מנת להתקבל בארץ ללימודים בתחומים כגון רפואה, משפטים או מקצועות טכנולוגיים שונים, עליך להיות עילוי או לפחות בעל ציון פסיכומטרי פנומנאלי. בשל סיבה זו ישנה נהירה של סטודנטים ישראלים אשר בחרו באופציה של לימודים בחו"ל כדי ללמוד רפואה למשל. בתי הספר לרפואה המועדפים על הישראלים הינם במזרח אירופה.

ישנם תחומים אשר אינם מפותחים בארץ דים ולכן לימודים בחו"ל הינם האפשרות הריאלית היחידה להתפתח בתחומים אלו. עובדה זו ניכרת במספר תחומים, בהם תחומי הווטרינריה, העיצוב, המשחק הקולנוע, האמנות ועוד. היתרון בלימוד התחומים הללו בחו"ל, מלבד רמת הלימודים הגבוהה, הינו הקרבה למוקדי הידע והפעילות העולמיים בנושאים אלו. אין ספק, לדוגמה, כי לימודי עיצוב במילאנו יוכלו לקרב סטודנטים למרכז העשייה העולמית בתחום, בשל הקרבה הגיאוגרפית לאחד המוקדים העולמיים בתחום זה. עובדה זו נכונה גם לתחום המשחק, למשל, כששוקלים לימודים בארה"ב. לימודים בסביבה בינלאומית מאפשרת יצירת קשרים חברתיים אשר עשויים להבשיל לכדי קשרים מקצועיים עתידיים בתחום הנלמד.

עלות לימודים וכלכלה

אין ספק כי חיסרון משמעותי של לימודים בחו"ל הינו נושא עלויות שכר הלימוד ועלויות מחייה. ברוב המקומות בעולם עלויות אלו גבוהות באופן ניכר מהעלויות בישראל. בשל עובדה זו, לימודים בחוץ לארץ היו מחוץ להישג ידם של סטודנטים ישראליים במשך שנים ארוכות. בעשור האחרון מספר תהליכים הובילו לפריצת מחסום זה. הראשון הוא הרחבה משמעותית של מגוון המלגות המוצעות לסטודנטים ישראליים. התהליך הנוסף אשר אפשר את שילובם של סטודנטים ישראליים במוסדות לימוד בחו"ל הוא נושא ההלוואות. מכיוון שרמת ההכנסות בקרב בוגרי האוניברסיטאות בחו"ל ובפרט בארצות הברית הינה גבוהה יחסית, ישנם גופים רבים אשר מעניקים הלוואות נדיבות בתנאי החזר נוחים יחסית, לאלו המבקשים ללמוד באוניברסיטאות יקרות בחו"ל.


חסרונות של לימודים בחו"ל
לימודים בחו"ל נשמעים אקזוטיים ומושכים, אך עם זאת חשוב לדעת שיש להם גם חסרונות לא מעטים. ראשית, השהות בארץ זרה למשך תקופה ארוכה אינו פשוט כלל ועיקר. ריחוק מהסביבה הטבעית של המשפחה והחברים, שכבר אי אפשר לחזור אליהם בכל סוף שבוע אינו מתאים לכל אחד או אחת. יש לזכור גם את קשיי השפה. קושי זה מתעצם כאשר השפה המקומית המדוברת אינה אנגלית. אך אף כאשר השפה המקומית היא אנגלית, ההתמודדות עם קשיי השפה אינם פשוטים למרבית הסטודנטים. דבר אחד הוא לקרוא מאמרים באנגלית, ודבר אחר לגמרי הוא להאזין להרצאות באנגלית ולהגיש את כל העבודות בשפה זו. הקושי השלישי, אשר אינו פחות משמעותי מקודמיו, הוא אפשרויות העבודה. רוב הויזות הניתנות לסטודנטים הינן ויזות מוגבלות, אשר מגבילות את אפשרויות העבודה. הגבלת אפשרויות העבודה החוקיות יכולה להוות בעיה בפני אלו הזקוקים לעבודות שכאלה.

לסיכום, ללימודים בחו"ל יתרונות וחסרונות רבים. אין ספק כי מומלץ, למי שחפץ בכך, לבדוק את הכדאיות של העניין. בישראל פועלות כיום מספר עמותות המתמחות בתחום ויש גם אתרי אינטרנט המוקדשים לעניין זה, בנוסף לנציגי מוסדות לימוד זרים רבים הנמצאים בארץ.
ניתן למצוא מידע נוסף אודות לימודים בחו"ל בפורטל מכה המציע בנוסף למידע על לימודים בחו"ל את כל המידע הנדרש למחפשי עבודות בחו"ל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב