העוקץ האוסטרי: קראו היטב כל הצעה לפרסום - בטרם תחתמו
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

העוקץ האוסטרי: קראו היטב כל הצעה לפרסום - בטרם תחתמו 

מאת    [ 02/04/2006 ]
מילים במאמר: 352   [ נצפה 2574 פעמים ]

 
 
חברה אוסטרית בשם Construct Data Verlag AG הצליחה לרמות עשרות חברות ישראליות בשיטת דיוור ישיר הפועלת כ"עוקץ" בנושא פרסום, באמצעות אתר אינטרנט בשם Fair Guide .

החברה הנ"ל שולחת טופס תמים לכאורה, הנחזה להיות פרסום חינם למרות שמדובר בפרסום בתשלום - ותשלום יקר מאד, ללא אפשרות ביטול מצד החברות שקיבלו את הטופס חתמו ושלחו אותו בתמימות בדואר חוזר לחברה הנ"ל, בלי להבין שמדובר בהתחייבות כספית גדולה מצידן.

הטפסים הנ"ל, בשפה האנגלית, נשלחים לעשרות חברות שנרשמו לתערוכות שונות, בתקווה שמקבל הטופס לא יקרא אותו במלואו ויטעה לחשוב שמדובר בפרסום חינם הקשור לאותה תערוכה (רוב החברות שחתמו על הטופס הזה סברו שמדובר בפרסום חינם בקטלוג התערוכה).

באתר האינטרנט שמפעילה החברה הנ"ל (www.fairguide.com) נעשה שימוש בשמות של ירידים ותערוכות ללא כל היתר או אישור, והפרסום של החברות שמופיעות בו כולל שמות מסחר, שמות לוגו וטקסטים רבים מאתרי אינטרנט של ירידים ותערוכות, ללא אישור וללא היתר.


על גבי "הטופס המטעה" שנשלח אל הנמען מודפסים פרטי הנמען, איזכור התערוכה בה משתתף, עם הודעה שהנמען זכאי ל-שורת פרסום חינם והזמנה לעדכן את הפרטים, כדי "לשמור על המדריך מעודכן".

אולם בתחתית הטופס חבוי העוקץ:

פסקה קטנה, כתובה צפוף ובאותיות קטנות (שמהוות תנאי מקפח לפי חוק החוזים האחידים), בה רשומה "הזמנה" לפרסום בתשלום בסך 981$ לשנה, למשך 3 שנים מינימום, ללא יכולת ביטול אלא תוך 10 ימים מהמשלוח בדואר, והקניית סמכות שיפוט ייחודית לאוסטריה.


ראו הוזהרתם:
עשרות חברות בישראל קיבלו את הטפסים הללו, לא קראו את הטופס במלואו, חשבו שמדובר בפרסום הקשור לתערוכה וטעו לחשוב שהפרסום חינם, שכן הפרטים שלהן כבר הופיעו על גבי הטופס.
החברות שנפלו בפח עדכנו את הפרטים שלהן על גבי הטופס, חתמו עליו ושלחו את הטופס במעטפת דואר חוזר שצורפה אליו.
למותר לציין כי אילו ידעו החברות הללו כי מדובר בפרסום בתשלום - לא היו מפרסמות כלל.


כעבור מספר חודשים (כמובן זמן רב לאחר חלוף "תקופת הביטול" בת 10 הימים) שולחת החברה הנ"ל אל "הקורבן" שנפל בפח, דרישת תשלום עבור פרסום "בשנה הראשונה".
כש"הקורבן" מנסה לטעון כי ארעה טעות וכי לא קרא את הפסקה המכשילה, ולא ידע שהפרסום אינו חינם, ולכן מבקש לבטל את הפרסום - הוא נתקל בהתנגדות נמרצת מצד החברה הנ"ל בטענה שלא ניתן לבטל את ההזמנה החתומה לאחר חלוף 10 ימים ממשלוח הטופס.


הכותב הוא עורך דין שי הראל המטפל בעשרות חברות בישראל שנפלו קורבן למעשה "העוקץ" הנ"ל.


שי הראל, משרד עורכי-דין
http://www.harel-law.co.il
המשרד מתמחה בתחום דיני מיסים (מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין), דיני התאגידים, משפט מסחרי, עסקאות מקרקעין, ומעניק ייעוץ ייצוג וליווי משפטי לפעילות העסקית השוטפת של לקוחותיו.
עורך-דין שי הראל כיהן בעבר כחבר בוועדת חקיקה-מיסים של לשכת עורכי-הדין, וכיום חבר בוועדת מיסים שליד הוועד המרכזי של לשכת עורכי-הדין, חבר בפורום מפגש מס של ועד מחוז תל אביב והמרכז, וחבר פעיל בוועדת חקיקה - מע"מ ומכס של הוועד המרכזי של לשכת עורכי-הדין, ומפרסם מאמרים רבים בדיני מיסים, שנכללו בפרסומים מקצועיים שונים.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב