דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערעור על החלטה לפסול את תוצאות הבחירות לראשות העיר טירת הכרמל 

מאת    [ 19/01/2009 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2069 פעמים ]

בר"ם 10462/08, אריה טל ואח' נ' אריה פרג'ון ואח'

כבוד השופטת מ' נאור, כבוד השופט א' רובינשטיין, כבוד השופטת א' חיות


29.12.2008

העובדות:
1. ביום 11.11.2008 נערכו בחירות לראשות עירית טירת הכרמל ולמועצת העיר. בתום ספירת הקולות הכשרים נמצא כי המבקש 1 בבר"ם 10462/08 אריה טל (להלן: המבקש או טל) זכה בבחירות לראשות העיר בפער של 43 קולות ממתחרהו המשיב 1 בבר"ם 10462/08 אריה פרג'ון, שהוא ראש העיר שכיהן בתפקידו ערב הבחירות (להלן: המשיב או פרג'ון). המחלוקת בענייננו ניטשת סביב ההצבעה בקלפי מס' 12, בה קיים פער בין הרישום בספרי הבוחרים ("אלפונים"), לפיו מספר הבוחרים ששמם נמחק מרשימת הבוחרים (העומד על 351 בוחרים), לבין מספר מעטפות ההצבעה שהוצאו מן הקלפי (העומד על 409 בוחרים). פער זה עומד אפוא על 58 קולות.

החלטה:
2. סעיף 73(א) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965 (להלן: חוק הבחירות) קובע כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי בערעור בחירות יהיה ניתן לערעור לבית המשפט העליון ברשות שופט של בית המשפט העליון, בשאלה משפטית. סעיף 73(ב)(1) לחוק הבחירות קובע כי בערעור בחירות רשאי בית המשפט לבטל את הבחירות "אם נראה לו שהליקוי המשמש עילה לערעור עלול היה להשפיע על התוצאות". מכאן שישנם שני תנאים מצטברים לביטול הבחירות: התנאי הראשון הוא שעל בית המשפט להשתכנע כי הליך הבחירות היה לקוי; התנאי השני הוא כי היה בליקוי כדי להשפיע על תוצאות הבחירות. בהתקיים תנאים אלה, לבית המשפט יש שיקול דעת אם להורות על פסילת הבחירות.
3. בשלב זה אכן מתעוררת שאלה משפטית והיא, האם צדק בית המשפט לענינים מינהליים בכך שהתעלם מנושא הספירה המאוחרת. בפני בית המשפט לענינים מינהליים היתה מונחת תמונה חלקית בלבד בענין הספירה המאוחרת של המחיקות בספר הבוחרים. השאלה אם היה מקום להתעלם מהספירה המאוחרת של המחיקות בספר הבוחרים היא שאלה משפטית.
4. חוק הבחירות כולל הוראות שונות בעניין שמירת מסמכים הנוגעים לבחירות במקום בטוח, עד לאחר מתן פסקי דין בערעורי בחירות, ובעניין עיון במסמכים הנוגעים לבחירות. כוונת המחוקק המשתקפת מסעיפים אלה היא כי מסמכים רלוונטיים לבחירות ישמרו לצורך ערעורי בחירות. על כן, תפיסת פרוטוקול הקלפי כחזות הכל לצורך קביעת תוצאות הבחירות, בהקשר לבדיקה של הרישום בספרי הבוחרים, מונעת מבית המשפט אמצעי-בקרה העשוי להיות חיוני לבירור תוצאות הבחירות ורצון הבוחר בהליך דמוקרטי תקין. אכן, חוק הבחירות מאפשר, לעתים בזכות ולעתים על פי צו בית המשפט, עיון במסמכים הנוגעים לבחירות, בדיוק לתכלית בה אנו עוסקים. בינתיים מסתבר כי בענייננו נעשה עיון בחומר וכן ספירות מאוחרות בספרי הבוחרים, בין השאר על ידי המשיב עצמו, באופן המעורר לכאורה אי-ודאות בדבר תוצאות הבחירות באותה קלפי. בנסיבות אלה ראוי להחזיר את הדיון לבית המשפט לענינים מינהליים.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב