דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוד מילשטיין נ' הוועד המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל-אביב 

מאת    [ 19/01/2009 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2613 פעמים ]

על"ע 8179/06, דוד מילשטיין נ' הוועד המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל-אביב

כבוד הנשיאה ד' ביניש, כבוד השופט א' א' לוי, כבוד השופטת ע' ארבל


13.01.2009

העובדות:
1. מר דוד מילשטיין היה במשך שנים רבות חבר בלשכת עורכי-הדין, עד שחברותו הושעתה בעקבות עבירות אתיות בהן הורשע. מר מילשטיין (להלן: המערער), משיג כנגד מספר מהרשעותיו, והעונש שהושת עליו. הערעורים האחרים הוגשו על ידי הוועד המחוזי של לשכת עורכי-הדין בתל-אביב (להלן: הוועד), ובהם מלין זה האחרון על זיכויו של המערער מאחדות מן העבירות שיוחסו לו, וכן על כך שלא הושת על המערער, נוכח הרשעותיו המרובות ועברו בתחום זה, עונש של הוצאה מלשכת עורכי-הדין.

החלטה:
2. אין צורך לומר שרבות מן העבירות בהן הורשע המערער חמורות הן, וחומרה זו נובעת מהנזק הכפול הכרוך בהן - נזק ללקוחות ונזק לתדמיתו של מקצוע עריכת הדין בעיני הציבור. חומרת העבירות כעילה למנוע מעורך דין להוסיף ולעסוק במקצוע לו הוכשר, נדונה לא אחת בפסיקה.
3. מקרים נוספים בהם תישקל האפשרות להרחיק יודע משפט מלעסוק במקצועו, הם כאשר התנהגותו של עורך הדין אינה עומדת בסטנדרטיים המוסריים האלמנטאריים המהווים את בסיס הקיום של המקצוע. עילה נוספת להרחקת עורך-דין משורות הלשכה, היא כאשר נמצא שהוא חוזר ומפר את כללי המשמעת של לשכת עורכי-הדין, הגם שמדובר בהפרות קלות באופן יחסי, שבפני עצמן, לא היו מקימות עילה להרחקה לצמיתות.
4. מנגד, חשוב לציין כי לא בנקל יתערב בית-משפט זה בהחלטות בתי-הדין המשמעתיים של הלשכה, וכך ייעשה רק במקרים בהם העונש שהוטל חורג ממדיניות הענישה הראויה.
5. הערעורים שבפנינו עוסקים בשורה ארוכה של עבירות אותן ביצע המערער כלפי לקוחות שונים, ולדברים אלה נודעת משנה חומרה נוכח הרשעותיו הרבות של המערער בדין המשמעתי, שתחילתן בשנת 1987. אותן הרשעות כללו עבירות של הפרת נאמנות ללקוחות, אי-דיווח אמת על טיפול, אי-קיום פסק דין שחייב החזרת כספים ללקוח, עיכוב כספים שלא כדין, ועוד. בעקבות אותן הרשעות הושתו על המערער שנות השעיה רבות, ובסך הכל מצטברות תקופות ההשעיה מן העבר ובגין ההרשעות נושא הערעור על מעל ל-20 שנים. בנסיבות אלו, הוצאתו של המערער מלשכת עורכי הדין היא המסקנה המתחייבת מהרשעותיו הנוכחיות ומעברו המכביד, לולא גילו המתקדם של המערער והסיכוי הקלוש שהוא ישוב לעסוק בעריכת דין בתום תקופת ההשעיה הממושכת שהושתה עליו. ובמלים אחרות, הכוונה למנוע מהמערער לשמש עורך דין פעיל מושגת ממילא בתקופת ההשעיה הממושכת בה הוא אמור לשאת, ולפיכך להוצאתו מן הלשכה לא תהיה נפקות כלשהי.


את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב