דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית דומיין בעברית 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 744   [ נצפה 3634 פעמים ]

קניית דומיין בעברית

הידעתם שכבר משנת 2001 קיימת אפשרות לקנות שם דומיין בשפה אחרת מאנגלית?


אם נדמה לנו שדומיין בעברית הוא דבר חדש אז מתברר שלא ממש. דומיינים בשפות זרות ניתן לקנות כבר די מזמן אז איך זה שלא שמענו על זה קודם?


מתברר שתמיכת הדפדפנים איחרה לבוא. בייחוד נכון הדבר בהתייחס לאינטרנט אקספלורר 6 שיצא די מזמן אולם ליווה אותנו לאורך חיי הווינדוס XP. (בינינו בטח לא עבר הרבה זמן מאז שעברתם לויסטה אם בכלל).



כמובן שיכולתם לשדרג די מזמן לאקספלורר 7 אבל אני משוכנע שרוב מי שחייו הם "לא מול מחשב" לא מיהר לעשות זאת. בכל הדפדפנים הישנים התמיכה המלאה בקידוד שאינו תווי ASCII רגילים לא הייתה פשוט קיימת. והדומיין בעברית היה פשוט - בלתי שימושי ולא רלוונטי כשיקול בקנייה.

.

כיום עם זאת, כאשר Mozilla Firefox 3 ו גוגל כרום החדש מכרסמים בנתחי הבשר של מייקרוסופט מיהרו גם אלו לחדש ולצאת עם אינטרנט אקספלורר 7 (נכון לזמן כתיבת כתבה זאת ישנו גם אינטרנט אקספלורר 8 - אולם הוא בגרסאת בטא) . בהדרגה יעברו כל המשתמשים באינטרנט לדפדפנים תומכי תקנים ועם אילו תקן הצגת קידוד שפה זרה בשם הדומיין.



משמעות דומיין בעברית

הרעיון הגדול שעומד מאחורי שם דומיין בשפה שלך הוא נגישות. בעוד שלכאורה לאנשי מחשבים הקלדת שמות אתרים בשורת הכתובת היא דבר בשגרה הנעשה ללא מודעות יתר, מתקשים רוב הישראלים לזכור כיצד להקליד במקלדת שם של אתר אחד או אחר. היות והאתרים מופיעים באנגלית קשה לזכור מה להקיש. אפילו אתר למטייל לדוגמא- נניח שמשהוא מנסה להגיע לאתר דרך הקלדה ישירה. האם זה lametayel או lametaiel - במקרה זה lametayel.com זו התשובה אבל תאמינו - לא כולם יודעים ולא כולם מחפשים קודם בגוגל.



הרעיון בדומיין עברית הוא שלא חייבים לזכור שם מסובך. איקאה שידועה כחברה המאמינה וחושבת נגישות הייתה בין החלוצות בארץ שרכשו לעצמם שם דומיין בעברית.


לצערנו, חברות אחסון אתרים גדולות ומוכרות בארץ המבצעות עבורכם גם רישום דומיין מספסרות את מחיר קניית דומיין בינלאומי בעברית. דומיין בעברית בחו"ל (או כפי שקוראים לזה בחו"ל IDN - Internationalized Domain Name) עולה רק 10-12$ בממוצע בעוד שבארץ מרשות לעצמם החברות לרשום ללקוח שם דומיין חדש במחיר 100- 150 שקלים.


מה לגבי דומיין ישראלי בעברית

כאשר אומרים רישום דומיין ישראלי הוא שם דומיין המסתיים בסיומת co.il. לצערנו נכון לשנים האחרונות (אין צפי לשינוי בשנים קרובות) לא נראה באופק שם דומיין כגון "השםשליבעברית.co.il". זה די מצער מחד היות ובהרבה מאוד מהגולשים הישראלים מושרשת הסיומת .co.il.

 

עם זאת, חשבו על שני האלטרנטיבות העומדות בפניכם כעת. אתם נמצאים אצל חבר ומנסים להזכר בשם האתר שראיתם. מה זכיר יותר - beatle.co.il או חיפושית.com ?



אפילו אני, שביליתי את רוב שנותי מול מחשב מוכרח לומר שהשני.
בוודאי שכדאי להשאר עם היד על הדופק ולחכות לזמן בו סוף סוף יציעו גם co.il אבל כרגע - זה קצר יותר וקליט יותר.


בעבר הייתה בעייה עם רישום דומיין בינלאומי - .com . מנועי חיפוש ניסו להציג תוצאות טובות יותר לגולש ותעדפו אתרים הנארים כמשויכים לאיזור הגאוגרפי בו הוא נמצא. כך יצא למשל שגוגל ישראל העדיף קצת יותר אתר .co.il על אתר .com. זה לא היה מרכיב עיקרי אבל נלקח בשיקול, עם זאת תמיד יכולתם לראות ענקים כמו lametayel.com שניפץ את הסטיגמה הזאת.


כיום ניתן לראות שיותר ויותר אתרים פוסלים את האפשרות הראשונה ועוברים לשנייה. מה לגבי השיוך האזורי אתם שואלים? די פשוט - גוגל מספקים כלי חינם במסגרת "הכלים לבוני אתרים" שלהם (רישום חינם). הכלי נקרא שיוך גאוגרפי ומאפשר כמובן.. שיוך גאוגרפי של כל שם דומיין לפי העדפתכם לאזור בו אתם נמצאים. כך ניתן לשייך שם דומיין בינלאומי בעברית לאיזור גאוגרפי ישראל . יותר פשוט לא יכול להיות מזה.


יתרון נוסף כאמור הוא המחיר. למרות שמחיר הדומיינים (שלא בצדק) גבוה מאוד בארץ ולמרות שדומיין co.il תקנו בדר"כ בארץ - דומיין בינלאומי מסוג IDN תיקנו בארץ או בחו"ל.

בארץ יעלה כאמור פי 3.


אז מה עושים?


נכנסים לאתר בחו"ל וקונים. אתרי המסחר בחו"ל מאובטחים במידה מספיק גבוהה לרוב (שימו לב שאתם נכנסים לדף HTTPS בקנייה - מומלץ אפילו לבחון את תעודת האבטחה של האתר..) מאפשרים שימוש בכרטיס אשראי בינלאומי שחברות האשראי מספקות לרוב היום ואפילו בתשלומים דרך צד שלישי כמו דרך חשבון Paypal.

אם אתם מתקשים באנגלית אפשר להעזר בחבר או בן משפחה שמבין מעט בגלישה וקנייה באתרים על מנת לבצע הרשמה הנדרשת לקנייה. בסוף דבר יתכן ותחסכו כ-100 שקלים ובימים אלו זה לא מעט כסף בשביל 5 דקות של תשומת לב.


מאחל לכם הצלחה בתחום קניית דומיין בעברית משלכם







הכותב, איתן יריב, יזם, בעלים של WAO העוסקת בתחום שיווק באינטרנט. עורך באתר קניית דומיין דוט קום, אתר המסביר כיצד לרשום דומיין בעברית ודומיין בינלאומי בארץ ובחו"ל.
לפקטים, הכנסו לאתר: http://www.xn--7dbekaca7akb3etb.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב