דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאה ה-21 יצירת פטנטים 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 708   [ נצפה 3349 פעמים ]

כיום בעידן המודרני היזמות ההמצאתית והחדשנות לא מפסיקות להתפתח ולתפוס יותר ויותר תאוצה וכמות הפטנטים היא הרבה יותר גדולה. אם פעם במאה ה-15 היה ידוע על קיומם של כמה עשרות פטנטים בתחומים טכנולוגיים שונים כמו טחנות רוח, עיבוד זכוכית, שיטות לניסור עצים ועוד, הרי כיום פטנטים ניתנים על המצאות הרבה יותר מתקדמות שעוסקות בטכנולוגיות הרבה יותר מתקדמות . בישראל מגיעים כל שנה כמה אלפי בקשות להענקת פטנטים להמצאות שונות. אולם רק מספר קטן מהן זוכה בסופו של דבר להיות פטנטים.

פטנטים בעידן המאה ה-21
אם בעבר הרחוק פטנטים היו ניתנים בעבור המצאות של מכשירים או תהליכים כמו גלגל שיניים, מכבש, דבק, שיטות בניה ועוד (שנראים לנו כמובן מאלו היום ) הרי היום פטנטים עוסקים בתחומים הרבה יותר מורכבים אשר דורשים ידע רב . פטנטים הם בעצם השתקפות של צרכי השוק והמגמות החברתיות והכלכליות הקיימות . אם בעבר ניתנו פטנטים על מחלות כמו קדחת או מלריה שגרמו למגיפות עולמיות , הרי היום ניתנים פטנטים על מחלות כמו פרקינסון או טרשת העורקים, שהם האתגר החדש העומד בפני הרפואה המודרנית.
אם בעבר ניתנו פטנטים על המצאות כמו מכונת הדפוס, מכונת החישוב , שהיו אז צרכים חשובים שקידמו את החברה ואת הכלכלה בכמה דרגות הרי היום ניתנים פטנטים על המצאות כמו אנרגיות חלופיות, שיטות לייצור מים בלי לפגוע בטבע, המצאה של חיתולים רב פעמיים,ועוד. כל אלו הם הצרכים של העולם המודרני של המאה ה-21 שחייב להפוך לעולם ירוק יותר שאם לא כן אין לאנושות סיכוי לשרוד ע"פ כדור הארץ שאותו אנו הורסים מדי יום.

אז מהו בעצם פטנט
פטנט הוא סוג של מונפול שהמדינה מעניקה לממציא כלשהו שהמציא המצאה שיש בה חדשנות ושהיא מצליחה לקדם תהליכים או מוצרים שכבר קיימים. פטנט הוא התמורה שמקבל הממציא לאחר שהסכים לשתף את הציבור המקומי בדבר ההמצאה החדשנית שלו , המונופול על הפטנט הוא לזמן של 20 שנה והוא אוסר על הציבור לייצר ולשווק את אותו מוצר או את אותו תהליך טכנולוגי ולקבל מכך רווחים. פטנטים הם מקומיים וכיום בכל מדינה מודרנית ומסודרת יש רשות המייצגת את הציבור בפני אלו שממציאים פטנטים. פטנטים נועדו בעצם להגן על הממציאים שהמציאו המצאות ולעודד מאמץ והשקעה של זמן כסף ומחשבה שיביאו בסופו של דבר להמצאה חדשנית נוספת שתקדם את המדע ותביא תועלת לבני האדם.

התהליך לקבלת פטנטים
פטנטים הם לא עניין של מה בכך והם עוסקים במונפול עסקי שמעניק לממציאי פטנטים רווחים גדולים , ישנו תהליך בירוקרטי שמוסדר ע"פ חוק ושקובע בדיוק מה צריך להיות כתוב ומתואר באותן בקשות לקבלת פטנטים, למי יש להגיש את הבקשות לקבלת פטנטים, מי רשאי לקבוע האם המצאה מסוימת תקבל זכות להיות פטנט, מה הציבור יכול לעשות לאחר שהתקבל פטנט - ועוד ועוד המורכבות של התהליך לקבלת פטנט הצמיחה לה נותני שרותים שמספקים שרותים שונים הקשורים לעריכת פטנט, רישום פטנט, חיפוש פטנט ועוד.

צעדים הכרחיים לקראת תהליך של רישום פטנט
? חיפוש פטנטים: כל מי שחושב שיש בידו המצאה שהיא אכן חדשנית ושהיא יכולה להפוך לפטנט רצוי שיערוך תחילה חיפוש מוקדם כדי לראות האם כבר אין פטנט כזה, חשוב להדגיש שחיפוש פטנטים לא יתן לנו תשובה סופית ומוחלטת האם ההמצאה שלנו אכן תתקבל כפטנט אבל הוא יתן לנו מידע אילו פטנטים דומים כבר יש והאם יש כבר פטנט זהה לגמרי, אם אכן יש כבר פטנט זהה אנו נדע שאין טעם להציג בקשה לקבלת פטנט.
? בקשת פטנט: תהליך ההגשה של בקשת פטנט הוא תהליך ארוך ומייגע שדורש מהממציא להשקיע כסף וזמו רב. כיום קיימים משרדי עו"ד שההתמחות שלהם היא בעריכה מקצועית ונכונה של בקשות פטנטים, וברישום נכון ומדויק של בקשות פטנטים. בקשה לרישום פטנט מוגשת לרשות הריבונית שנמצאת בכל מדינה ואשר אחראית על רישום פטנטים , בישראל ישנה כאמור לשכה של רשם הפטנטים שפועלת מטעם משרד המשפטים. הבקשות לרישום פטנטים עוברות תהליך מדוקדק של רישום ותיארוך הבקשה ולאחר מכן הן מצפות לבחינה ובדיקה של מומחה מיוחד מטעם המדינה שיש לו את הסמכות להחליט איזו המצאה רשאית להיות פטנט ואיזו לא.
? בקשה שהתקבלה כפטנט ולא הוגשה נגדה התנגדות כלשהי של גורם אחר המערער על הזכות שיש לאותה בקשה לקבל פטנט , תקבל בסופו של דבר את הזכות להיות פטנט.

אם בעבר המדינה הייתה הגורם הריבוני שמייצג את הציבור מול אלו שהמציאו פטנטים , והמצאות פטנטים היו יותר ארציות ומקומיות ונדרש זמן רב עד שאותו פטנט היה מגיע למדינה הנמצא ביבשת אחרת, הרי היום בעידן הגלובלי פטנטים עוברים תוך זמן קצר ביותר לארצות אחרות ומיוצרים שם תחת שם אחר או הגדרה אחרת. כך קורה מדי יום בתעשיית התרופות אשר מייצרת תוך זמן קצר תרופות עם שם גנארי חדש אשר מתבססות על אותו פטנט ראשוני .
נט-סטייל אתרים הינה חברה המתמחה בעיצוב אתרים, בניית אתרים במחירים אטרקטיבים
ביותר. שרות קידום אתרים ניתן חינם ללקוחותינו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב