דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מניות למסחר יומי 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 5637 פעמים ]

כיצד מחפשים מניות?

לפני מספר שנים זכורני יום יפה של עליות בשוק. השוק מסביבי עלה אולם לי לא היה במה לסחור. סרקתי במהירות את רשימת המניות החביבה עלי בחיפוש אחר הזדמנות, אולם לשווא. זהו אחד מהמצבים שבעבר היו מוציאים אותי מהאיזון. ההרגשה היא שכולם מסביבי עושים כסף קל ואני מכלה את זמני לריק. קרקע פורייה למעשי שטות. מה עשיתי? שכנעתי את עצמי שמניה מסוימת נראית נפלא. שיעור חשוב: כאשר אתם מאוד רוצים לסחור, אתם תגלו שיש לכם כושר שכנוע עצמי מדהים. כל מניה בינונית תראה לכם נפלא. בלחיצת כפתור פזיזה ביצעתי עסקה. לזמן קצר הרווחתי אך לסיכום סיימתי עם הפסד צורב.
מקצוען אמיתי צריך לבחור מניות לפי חוקים מוגדרים מראש ולהימנע מפיתויים. לעיתים, את הרווח הגדול ביותר תעשו כאשר לא תסחרו כלל.

נחזור לראשית הדרך. פתחתם חשבון אצל ברוקר, הפקדתם בו את מיטב כספכם וכעת אתם מוכנים לבצע את צעדיכם הראשונים כסוחרי מניות. כיצד תבחרו את המניות בהם תסחרו? מה תקנו ומתי? בבורסות ה- Nasdaq וה - NYSE נסחרות כ - 10,000 מניות. ככל שגדל המבחר כך קשה הבחירה.

אסקור להלן מספר דרכי בחירה אפשריות:

דרך ראשונה - קנייה מזדמנת

רבים מהשחקנים נוהגים לערוך ולעקוב אחר רשימת מניות מוכרת. לרוב זוהי רשימת מעקב בת כמה עשרות מניות בעלות מחזור גבוה ותנועתיות גבוהה. בתוך יום המסחר מעלה הסוחר גרף זמן אמת של כל אחת מהמניות ומחפש הזדמנויות כניסה בעלות סבירות הצלחה גבוהה. כיצד נראית כניסה עם סבירות הצלחה גבוהה? לא תדעו אם לא תתנסו. דרושה לכם לפחות שנת ניסיון אחת בכדי להתנסות, לטעות, להרוויח ולהפסיד בכדי להגיע למצב בו אתם "רואים" מניה מנצחת. קנייה מזדמנת אינה הדרך המומלצת לשחקנים חדשים. גם אחוזי הפגיעה של שחקנים מנוסים לא יהיו גבוהים מ - 65% עד 70% ולכן אמליץ לחדשים שבכם להתאפק ולחפש דרכים בטוחות יותר.

דרך שנייה - קנייה בחדשות

יש הפועלים על פי מידע חדשותי. מקורות המידע מגוונים: עיתונים, טלוויזיה ואינטרנט. אותי זה לא מעניין. קריאת כתבה בגלובס או ב - Wall Street Journal יחד עם עוד 5 מיליון סוחרים ומשקיעים לא נותנת לי כל יתרון. האם כל קוראי הכתבה יוכלו להרוויח יחדיו? כיצד יגיב השוק לידיעה? האם המניה תעלה או אולי תרד? כל ניחוש מנצח. לעיתים תרוויחו ולעיתים תפסידו. התוחלת לא תהייה חיובית. אם הייתה לכם דרך לקבל את המידע טרם הגיעו לציבור - הרי שהיה לכם יתרון. בלי יתרון ברור אני לא משתתף. משפט ידוע אומר: "קנה בשמועות ומכור בחדשות". העדר קונה בחדשות ולרוב העדר מפסיד. המרוויחים הם אלו המקבלים את המידע מהחבר שעובד בחברה או מהפקידה שהדפיסה את הדו"ח הרבעוני שבועיים לפני שהתפרסם. אם סברתם שזהו משחק נקי - טעיתם. הלכלוך והמניפולטיביות חוגגים בראש חוצות. אני אגב קורא את החדשות טרם תחילת המסחר, אך מתוך מטרה שונה לגמרי. אני רוצה לדעת מהו הכוון של העדר, מה רוח הדברים. לאחרונה התפרסם מחקר של אוניברסיטה מפורסמת בארה"ב (אשר לצערי איני זוכר את שמה) אשר בחן קניית ומכירת מניות בצמוד לפרסום המלצות אנליסטים. רוצים לנחש את התוצאות? לסיכום, דרך בדוקה להפסיד את כספכם.

דרך שלישית - רכישת מידע

מידע תוכלו לרכוש רק אם תצליחו למצוא אנליסט הבוחר מניות לפי שיטת המסחר שלכם. פעילים בשוק מספר אנליסטים מצוינים. אני בחנתי את חלקם. סחרתי לפי המלצותיהם, רשמתי את הצלחותיהם וכישלונותיהם ובסופו של דבר בחרתי בכריס מרסר. כריס יושב בפיניקס אריזונה, ומפרסם את המלצותיו באתר www.tradesight.com . מזה מספר שנים אני סוחר לפי המלצותיו של כריס ואף תורם לו מהמלצותיי שלי. החשבון פשוט. אנליסט מקצועי ומנוסה המשקיע את מרב מרצו וזמנו באיתור מניות, יצליח לרוב יותר מכם. לכריס יש אחוזי הצלחה של יותר מ - 65%. אם אחוזי ההצלחה שלכם נמוכים יותר, כדאי לכם לשלם לכריס 49 דולר לחודש. תצליחו יותר ותחסכו זמן רב. יתרון נוסף: לא תהיו היחידים הסוחרים לפי המלצותיו. אתם תגלו שכאשר אתם נכנסים למניה היא לרוב תזנק מעלה. למה? כי אתם לא המנויים היחידים שקונים באותה הנקודה. החיסרון הוא שלעיתים לא יישאר מספיק מלאי לכולם. אני בדעה שגם אם לעיתים לא אקבל את כל הכמות הדרושה, עדיף לי לזכות באחוזי הצלחה גבוהים יותר. לטוענים שהמלצותיו הן בגדר נבואה שמגשימה את עצמה, אומר שגם אם זה נכון, זה לא אכפת לי.

דרך רביעית - חיפוש עצמאי

אם יש לכם מספיק זמן ואינכם רוצים להיות תלויים בהמלצותיהם של אחרים, אמליץ לכם להירשם לקורס מסחר במניות בו תלמדו גם ניתוח טכני מעשי. לאחר שתבינו כיצד נראות התצורות הגראפיות בעלות סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר, תוכלו לחפש אותן עוד טרם יום המסחר. עליכם להרכיב ולעקוב אחר רשימת מניות קבועה ואולי אף להשתמש בתוכנה כדוגמת MetaStock היודעת לסרוק את כל אלפי המניות של הבורסות השונות או תוכנת חינם הנמצאת באתר יאהו - Yahoo Screener. תוצאת החיפוש תהיה רשימה של כמה עשרות מניות עליהם תצטרכו לעבור באופן ידני עד לבידוד רשימה מצומצמת אשר תהווה רשימת המעקב היומית שלכם. זכרו שתצורה נכונה עדיף לחפש טרם יום המסחר.




מאיר ברק הוא סוחר מניות מקצועי בבורסות האמריקאיות. מאיר מוכר כסוחר יומי ומרצה בתחום זה המוביל בישראל. במשך שנות נסיונו הכשיר מאיר אלפי סוחרי בורסה מקצועיים בישראל. מאיר הוא מנהל קרן גידור, מנתח טכני וכתב כלכלי של עיתונים כלכליים, בנקים וגופים פיננסיים אחרים בישראל ובחו"ל. מאיר הוא הסוחר הראשי של חברת טריידנט קפיטל מרקטס בע"מ המספקת שירותי לימוד מסחר יומי במניות, שירותי חדר מסחר ונציגות של חברות ברוקרים אמריקאיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב