דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת על הסרט, ונדטה 

מאת    [ 30/03/2006 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 8623 פעמים ]


שם הסרט: ונדטה V for Vendetta
במאי: ג'יימס מקטיג
תסריט והפקה: אנדי ולארי וואשובסקי
שחקנים: נטלי פורטמן, הוגו וויבינג, סינאד קיוזאק, סטיבן פריי, ג'ון הארט, רופרט גרייבס, סטיבן ריי
שנת הפקה: 2006

תקציר הסרט:
העולם נמצא אחרי מלחמת עולם שלישית ועל בריטניה משתלטת מנהיגות פשיסטית, אשר שולטת בהמונים באמצעות כוח והפחדה. איש בודד אחד (הוגו וויבינג), מחליט להילחם באמצעים אלימים כנגד השלטון, במטרה להחזיר את הכוח לעם. הוא מכנה את עצמו "V? ולובש על פניו מסיכה בדוגמת פניו של גאי פוקס, שניסה בעצמו להפיל את השלטון בבריטניה בשנת 1605. כל חייו של "V?, מוקדשים לנקמה ולהפלת השלטון, אבל כאשר הוא מציל נערה בשם איווי האמונד (נטלי פורטמן), מידי המשטרה החשאית, חייו משתנים. הוא מגלה את עולם הרגשות ומקווה למצוא גם שותפה למאבקו. לאן יוביל המפגש ביניהם ואיך ייגמר המאבק, את זה תראו בסרט.

ביקורת סרט:
את הסרט הזה כתבו, על פי הנובלה הגראפית "V for Vendetta", של אלאן מור ודויד לויד, האחים וואשובסקי, יוצרי "המטריקס", שגם הפיקו את הסרט. למרות מעורבותם ולמרות שמדובר בסרט המבוסס על קומיקס, הסרט הזה רחוק מלהיות דומה לסרטי הקומיקס שאנו מכירים. המסרים החברתיים של הסרט, שיש האומרים שהושפעו מתקופת שלטונה של מרגרט תאצ'ר בבריטניה, הם החלק המרכזי של הסרט. "V?, שרואה את עצמו כממשיך דרכו של גאי פוקס, מנסה לארגן מהפכה ולהחזיר את הכוח לעם. הסרט מצליח ליצור מפגן אימה של השלטון הפשיסטי, שמזכיר יותר מכל את הסרט "1984" וסרטים כמו "הנחשול" או "שיווי משקל". כמו בסרטים רבים, גורמים לצופים להיות קרועים בין הזדהות עם מטרותיו של "V? ובין שאט הנפש מדרכי הטרור בהן הוא משתמש וממסע הנקמה הפרטי אליו הוא יוצא. הגיבורה של הסרט איווי, נקלעת בעל כורחה לחייו של "V? וגם היא עוברת תהליך דומה לצופים ומתקשה להחליט כיצד להתייחס למלחמתו של "V? בשלטון.

אבל לא רק הנושא של הסרט מאוד חברתי, גם הסגנון שלו נגזר מכך. הוא כולל הרבה פרטים קטנים, המון דיאלוגים ועיסוק נרחב במסרים והוא מזכיר יותר את סדרות המשטרה הבריטיות והדרמות החברתיות, מאשר את סרטי הקומיקס עתירי האקשן והפעלולים. הסגנון אמנם לא אופייני לסרטי קומיקס, אבל מדובר באחד הסרטים האינטנסיביים ביותר שראיתי, סרט מעורר מחשבה ומאוד מורכב. הפריע לי במקצת, שלמרות הניסיון להעביר לנו את הסיפור על כל פרטיו, מי שלא קרא את הקומיקס, יתקשה במעט לעקוב ובנוסף, אני חושב שהסרט נטה לדברת מוגזמת והצליח לעייף לפרקים.

אי אפשר להתעלם משלושת הדמויות הכל כך חזקות וכל כך מורכבות שעומדות במרכזו, דמויותיהן של "V?, של איווי ושל השליט העריץ. הוגו וויבינג מצליח להשאיר חותם למרות שפניו מכוסים במסכה כל הסרט, נטלי פורטמן עוברת תהליך שינוי ונקלעת למצבים קשים לכל אורכו של הסרט ומוכיחה שהיא אחת השחקניות הכשרוניות ביותר בקולנוע של היום ואילו ג'ון הארט בתפקיד השליט העריץ, עושה הפעם תפקיד מנוגד לתפקידו ב"1984" בתור ווינסטון, ליהוק עם קריצה יש לומר.

לסיכום, מדובר בסרט קומיקס שונה מאוד ובזה לדעתי נמצאת גדולתו. האינטנסיביות של הסרט, השאלות החברתיות, התהליך הנפשי שעוברת הגיבורה והניגודים שמסמלת דמותו של "V?, מטלטלים את הצופים לאורך כל הסרט ומספקים המון חומר למחשבה יחד עם עלילה חזקה ומעניינת ומשחק נפלא.אני ממליץ לכם ללכת לראותו. מדובר בסרט מקורי וחזק, שלא רואים כל יום.

ציון: 8.5 מתוך 10
טמיר הוא מבקר קולנוע וטלוויזיה ובעל האתר "מיומנו של פסיכופט מתורבת".
את שאר הגיגיו בנושא קולנוע וטלוויזיה תוכלו לקרוא באתרו בכתובת http://www.psychojr.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב