דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משל - הארנב והצב 

מאת    [ 30/03/2006 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 12645 פעמים ]

אדישות, כעס, אכזבה, מחאה על פוליטיקה ובעיקר על פוליטיקאים - מסקנות ראשונות מהבחירות. על התקשורת לעשות חשבון נפש - אבל אין לבנות על כך. יש לחולל "מהפך" - בכל הנוגע לחוקי הבחירות - לקצר את התקופה שלפני, לצמצם למינימום את תשדירי הבחירות. "לכו להצביע" - לא עבד, ומי שהלך - שם פתק לגמלאים.


מאת: אברהם פכטר - עו"ד

ונפתח בסיפור לגמלאים. קחו את המשל על הארנב והצב - ממשלי לה-פונטין - ותוציאו מסקנות.
הארנב והצב:
הארנב הקניט את הצב על איטיותו:
"אני מוכן להתחרות בך" - אמר הצב "ואני מתערב שאנצח אותך"... ננסה ונראה".
הארנב זינק ועד מהרה הגיע רחוק - הוא החליט לשכב בצל אחד העצים ונרדם. הצב הלך בקצב אחיד ולבסוף הגיע אל המטרה. הארנב התעורר ומיהר להגיע - אבל מצא שהצב הקדים אותו".
הנה לכם, על רגל אחת, הניתוח של הצלחת הגמלאים בבחירות ואם תרצו גם את הכישלון של המפלגות הגדולות - ששיחקו אותה ביהירות ובביטחון וקצת בבוז לקטנים והחריגים כמו הארנב.
היהירות של אולמרט, שהכריז שהניצחון כבר בכיס והשאלה היא רק מספר המנדטים. השחצנות של פרץ, שזעק על מהפך בטרם הגיע ליעד - ולמרות שלא הלך לנוח תחת עץ רענן, הצליח להחזיק בקיים ולא לרסק את המפלגה - וגם זה יש להודות, הישג לא מבוטל.
לדעת כולם, ולשמחתם של רבים, המכה הנואשת ביותר, בצורת נוק-אאוט טכני, חטף הליכוד בראשות בנימין נתניהו.
כמה סיבות, להתרסקות הליכוד ובראשם, "המרד" המטופש, המיותר והמרגיז נגד שרון. הנחמה - רוב המורדים הקשים כמו עוזי לנדאו, רצון, יתום, כץ, גמליאל בחוץ ומספר מורדים "לייט" כמו סילבן, סער, ארדן, נווה עדיין בפנים. ואם בדעתם, להמשיך במרד נגד נתניהו, שמנסים לזרוק עליו את כל כישלונות הליכוד ולהלביש עליו את תיק כישלון הבחירות הנוכחיות - הם יעשו טעות גורלית, שמא לא, יישאר מהליכוד שריד כמו ממפלגת שינוי.
ואם שואלים, למה הציבור הצביע לגמלאים, כל התשובות נכונות. הגמלאים היו המפלגה היחידה, הסקטוריאלית, שמבטיחה אמת ומקיימת, כמו למשל, המצביעים או שהם כבר גמלאים או שיהיו גמלאים בעתיד. זה בדוק, זה בטוח וזה יתקיים.
להבדיל, ממפלגות אחרות שמבטיחות שלום וביטחון, פנסיה לכל אזרח, עורך דין לכל נזקק מחשב לכל ילד, חינוך חינם, קיצוץ בתשלום שכר לימוד לסטודנטים, שכר מינימום - 1000 דולר וכו' וכו'... שפע של הבטחות, חלקן סרק-סרק הגמלאים יעמדו בדיבורם.
הם ידרשו ויקבלו - חוקים, סוציאליים, כמו מנוחת צהריים קבועה בין 14:00-16:00 ואסור לעשות רעש ולצפור במכוניות בשעות אלה, הגדלת שכר הפנסיות, תוספת ספרות מקצועית לכיסוי הקריאה בשעות הפנאי ומתנות לנכדים. ומאחר וכפי שציינתי - כ... ו... ל...ם יגיעו לגמלאים - אז יש עתיד לתנועה. יתירה מכך, אין צורך בהסכמי רוטציה בתוך הסיעה, שתהיה טבעית כך שגם למקומות 15-10 יש סיכוי טוב להגיע לכנסת בירושלים.
ובאשר לתקשורת. אין זו הפעם האחרונה, שנעשים דברים שאינם מתיישבים עם עיתונות אובייקטיבית הוגנת, נטולת נטייה פוליטית מובהקת ובעיקר מנסה להשפיע ישירות בעקיפין או בפרסומת סמוייה, על קווים שהם מאמינים שהציבור חייב ללכת בהם. בבחירות הקודמות, קראו לטרנד הזה, תקשורת של "שמירה על אתרוג", בבחירות הקודמות לא היו מותגים אך היו מעשים בשטח, שרק לאחר הבחירות העזו מספר עיתונאים, להודות שהעיתונות התגייסה בצורה בולטת לצד אחד מועדף ופעלה למענו.
בבחירות הנוכחיות - כבר הוכח בפועל, שבנימין נתניהו, הפך למטרה כמו במטווח, של התקשורת. ואם להוסיף גם את התלונה על ערוץ 2, לגבי הכתבה של רינה מצליח - בו הזכירו מעל 50 פעם, במהלך הכתבה את השלילה של מעשיו מבלי לנסות לאזן לפחות, אזכורים על מהלכים חיוביים, שאין לגביהם מחלוקת, כמו בלימת ריסוק כלכלת ישראל ולדעת מומחים ניטרליים, אובייקטיביים מהארץ ומהעולם - הצלת הכלכלה מקריסה טוטאלית נוסח ארגנטינה, והחזרתה למסלול של צמיחה.
אז נכון, ששיקום הכלכלה גרם גם לתוספת עניים - שלא סלחו ולא שכחו, ומבחינתם בצדק, אבל אסור לכלל הציבור ובמיוחד לתקשורת מקצועית אובייקטיבית לשכוח שאם לא היה שיקום חד ולפעמים אכזרי, היו לא רק מיליון עניים אלא אולי 6-5 מיליון היום הזה - שכל חסכונותיהם ועמל כפיהם משך שנים, יורד לטמיון.
אז נכון, שהתקשורת סיקרה, בעוקצנות ובביקורת גם את פרץ, פרס ואולמרט ואחרים - אבל איפה "המידתיות" ואיפה האיזון - וכבר יש עיתונאים אמיצים שטוענים הגזמנו, טעינו, אבל הם בודדים וקולם יעלם כנראה בהמולת הצהלה של מעשי המרכבה של הממשלה העתידית.
התקווה לשתי מפלגות, לפחות, גדולות ומובילות נתאכזבה. אולמרט לא הצליח להיות שרון, אלא חיקוי או מס' 2 חיוור. כנ"ל גם לגבי פרץ - שלמעשה הפסיד 3-2 מנדטים לעומת עמרם מצנע, אבל לעומת הנפילה של קדימה - הוא נראה פתאום יריב עם 20 מנדטים.
העתיד לא נראה מזהיר, התכנית המדינית של אולמרט על "ההתכנסות" - תתעכב או תשונה, הסחיטה המפלגתית תימשך כרגיל ושחר של יום חדש - בטח שיהיה, אבל לא כזה שציפינו לו.
להדרן נאמר: והדרת פני זקן.
הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב