דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יומן מלחמה ויזמות עסקית 

מאת    [ 14/01/2009 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2258 פעמים ]

אני רוצה להתחיל את המאמר עם כמה מילים אישיות עלי. עשיתי תואר שני במנהל עסקים, שהתרכז ביזמות עסקית. מהי יזמות? יזמות היא היכולת לזהות מצבים שעדיין לא קרו בזירה העסקית ולתרגם אותם לפעילות עסקית חדשה, שתפרוץ את הגבולות. כמו שאמנות יוצרת לנו מציאות תרבותית חדשה, כך עולם העסקים יוצר לנו מציאות חדשה מבחינת החוזק הכלכלי של המדינה. ואני לגמרי מתכוון לכך, שהעול הכלכלי של המדינה מוטל על כתפיהם של בעלי העסקים. מי שמחכה שהמדינה תבוא ותעזור לו באורך פלא להצליח ולשגשג מסתכל לכיוון הלא נכון - המדינה היא זאת שנשענת עליך, איש העסקים.
אנשי העסקים הם אלה שיוצרים את המחר של המדינה כולה.
אם נמשיך עם הדימוי של אמנות כבסיס להתפתחות של תרבות, נראה שמדינה החונקת מוסדות תרבות, שלא מעודדת יצירה או דמיון או חופש ביטוי כורתת את הענף שעליו היא יושבת ובסופו של דבר העם יצביע נגדה. מצד שני, אפשר לראות שתמיד היו ותמיד יהיו אמנים שלמרות כל המחסומים, למרות שאין להם פרוטה על הנשמה, למרות הביקורות והכול, ממשיכים ליצור. שלמה ארצי אמר לפני כמה שנים במאמר, שלקח לו למעלה מ-20 שנה להפוך ל-"שלמה ארצי: כוכב". הוא הופיע בכל הארץ, עבד עבור גרושים והמשיך ויצר. אני מוצא שזה מלא השראה.
בעולם העסקים אנחנו יוצרים. אנחנו מנווטים את העסק דרך תהפוכות המשק, דרך תהפוכות הצרכנים, אל מול הפיתוחים של המתחרים ואל מול התאגידים הענקיים שמולם אנחנו רק "יתוש". אבל מאות אלפי יתושים כמונו מחזיקים את הכלכלה על הכתפיים. עשרה או עשרים תאגידים לא יכולים לתמוך במדינה. הם אולי מאוד עשירים ומעסיקים אלפי עובדים - אבל הם יתוש לעומת מאות אלפי העסקים הקטנים והבינוניים, שמעסיקים מאות אלפים ולפעמים אף מיליונים. אז בואו נפרגן לעצמנו קצת ובואו נתחיל להסתכל על העסק שלנו מנקודת מבט של יזמים.
למרות המלחמה, למרות המיתון ולמרות חוק התקשורת, ללא קשר למי שייבחר בבחירות הקרובות (כן, גם זה מתקרב בקצב מהיר מאוד), אנשי עסקים חייבים לקחת את נקודת המבט של קברניט שמנווט את הספינה שלו. איפה אתם רוצים להיות בסוף 2009? עכשיו הזמן להגדיר את היעדים ולתכנן את המסלול לשם.
והנה אני מגיע לשורה התחתונה: במלחמה, הדבר היחיד שאפשר לתכנן לקראתו הוא תוהו ובוהו:
1. כאשר אתם מתכננים את התקציב שלכם - קחו בחשבון אחוז גדול יותר של סטייה מכפי שאתם מתכננים בדרך כלל. שימו יותר כסף בחסכונות לשעות חירום.
2. בשיווק, אתם חייבים לתכנן איך להשיג הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים מאי פעם בעבר. הסבירות היא שעסקאות רבות יותר לא יסגרו, לכן אתם חייבים שיהיה לכם שפע כך שתוכלו "לבזבז" עסקאות ולא להילחץ אם מישהו מבטל. ואם יהיו הרבה סגירות, מה טוב!
3. בייצור, היו ערוכים לשינויים בלתי צפויים. קחו את כל המצבים בחשבון: אנשי ייצור יוצאים למילואים, אולי אתם בעצמכם במילואים, אבל העסק חייב להמשיך לייצר! העסק לא מקבל צו 8.
4. בניהול - מדיניות העסק חייבת להיות מאוד נוקשה וחד-משמעית. דווקא ביזמות המדיניות היא זאת ששומרת לכם על הנתיב לעבר היעד שלכם. אם היעד הוא למכור בכך וכך כסף, אין ספק שהנחות שונות ומשונות לא יקרבו אתכם לשם. מדיניות גבייה גם כן חיונית בשעה שכזאת, כי יהיו הרבה לקוחות שינסו להימנע מלשלם לכם על חובות. צריך לקבוע מסגרות גם לזה.
יש עוד הרבה דברים שאפשר וצריך לעשות. הכי חשוב "להרגיש" את השוק. לראות לאן הרוח נושבת, לא לתת למצב הנוכחי להוריד אתכם ביגון שאולה, ולתכנן את העתיד למרות כל המכשולים.
טיפ קטן: אני באורח קבע מתכנן לאסונות יותר גדולים מזה אבל פועל באופן עקבי בנחישות וללא פחד על מנת להגיע למטרות גבוהות ככל שניתן. בזכות זה אני שורד כל מצב כלכלי שקורה, כי שום דבר לא תופס אותי בהפתעה. אני ממליץ גם לכם לאמץ את הכלל הזה.
עדי פלאוט, יזם והבעלים של קבוצת קומליין - קבוצה של ארבע חברות ויועץ עסקי משנת 1989.
אחת מהחברות היא קומליין ייעוץ עסקי המתמחה ביעוץ עסקי וסמינרים בנושאי ניהול ושיווק לבעלי עסקים.
http://www.comlinegroup.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב