דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצבר הכוח האדיר בתולדות המדינה 

מאת    [ 29/03/2006 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3552 פעמים ]

לרשות קואליצייה קדימה+עבודה+גימלאים+ש''ס (או לחילופין, "ישראל ביתנו" של ליברמן במקום ש"ס)עומדים 68 מנדטים. תמיכה מחוץ לממשלה של גוש השמאל הקיצוני מר''ץ ורשימות ערביות תבטיח 82 מנדטים לשילטון. ויהיה זה רוב יציב, בלי אשליות, חבר'ה, אולי הקואליציה היציבה ביותר מאז בן גוריון בשנות ה-?50.

וזאת למה?

1) הגימלאים (בראשות גימלאי המוסד רפי איתן, או ''רפי המסריח'' ככינויו במוסד, איש מבריק, רב תושייה והמצאות, אך גם צנוע, מסור וללא אינטריגות) מעוניינים בנושא ספציפי, בעל חשיבות קיומית אמיתית, ולכן חייבים להיות בממשלה.

2) הציבור של ש''ס מנוכר למדי לממסד הציוני ולאליטות שלו, אך הוא בעל אינטרסים סקטוריאלים, ולכן הם לא יעלו על בריקדות בעניינים של א''י, פרט אולי למחאה. הנושא גובש עוד טרם הבחירות. ואם יהיה ליברמן במקום ש"ס, הרי שתוכניתו לחילופי טריטוריה תרכב על אותו מונטום של תוכנית ההתכנסות, ותהיה רכיב משלים או מקזז שלה. שהרי בודאי אין זאת תוכנית ימנית-סיפחיסטית, ומה לליברמן בעצם והאג'נדה הכוחנית-סיפוחיסטית של הימין? זאת במידה שאין הוא מחוייב רק לאינטרסים סקטוריאליים של השתלבות אופטימאלית של עולי בריה"מ בחזית הישראליות, תוך מידה של הצבת עובדות ריבודיות חדשות בפני האליטות הוותיקות.

3) מטבע הדברים שגוש השמאל והרשימות הערביות יתמכו בממשלה המעלה על סדר יומה את דגל הפינוי, ואף את הגישה המתקנת עיוותים כלפי ערביי ישראל.

שימו לב שהרשימות הערביות - הלא ציוניות - קיבלו 10 מנדטים והגבירו מאד כוחם. אכן הפנייה לציבור הערבי לא להצביע למפלגות ציוניות ולא ''להיות חמור אלא גמל סבלני וחכם'' - המסמל את הערביות האצילה - נשאה דיוידנדים משמעותיים.

עד כאן יש לנו 82 מנדטים לשילטון.

ברור גם שיהדות התורה, אף הם לא ממש ציונים ובעלי אינטרס סקטוריאלי מובהק של הזרמת כספים ומשאבים לתמיכה בציבור החרדי, בישיבותיו וכד' - יהיו מעוניינים לעלות על העגלה.

88 מנדטים.

מה זה אומר לנו? ראשית, הקצאת כספים אדירה לעניינים סקטוריאלים ולפרוייקט ההתכנסות שלפי חישוב של סבר פלוצקר מידיעות יעלה 125 מליארד שקל (על פי התקדים של גוש קטיף). יהיו פרוייקטים אדירים נוספים - פתוח הנגב - 17 מליארד בהקצאה ראשונית. ופרוייקט שיקום העוני - אף הוא מליארדים רבים.

שנית, תהיה זאת אולי הממשלה היציבה ביותר בתולדות ישראל מהטעמים שמניתי. יציבות שעניינה - הזרמת כספים אדירה לנושאיה.

לכן, יהיה זה הצבר הכוח האדיר ביותר בתולדות המדינה מאז בן גוריון בשנות ה-?50.

ומי ישלם את הכספים הללו ואת המחיר פרט למתנחלים?

המעמד הבינוני בישראל, שישא בעקר הנטל (ולא אוליגרכיית הממון, תומכתו העיקרית של אולמרט). יהיה מיסוי אדיר שלא היה דוגמתו, על הכל. בעלי דירות ועסקים זעירים, עוסקים מורשים קטנים, היכונו לפורענות. שכירים, תוכלו להפסיק לחלום על תוספת יוקר, אף על פי שמחירי מוצרי המזון העיקריים והבסיסיים התייקרו בשנה וחצי האחרונה ב-?35 אחוזים.


קישור: צפי וניתוח מוקדם של התהליכים הללו ומשמעותם
http://www.faz.co.il/story_3492
Michael M. Sharon, born 1950, is a researcher in experimental psychology (Cognition, neuropsychology, attention, complex performance; emotions, psychopathology) and is the author of two books: Divided Attention - Organizers and non-Organizers (1997) and (2003) The Emotional Roots of Systematically Inefficient Behavior. He is a journalist and commentator implementing a multi-disciplinary approach encompassing issues and problems in economy, national security, corruption and economic crime, social criticism, study of cultures, general philosophy and philosophy of science, theology חוקר מדעי בפסיכולוגיה ניסויית; עיתונאי, פובליציסט, פרשן ותחקירן הנוקט בגישה רב-תחומית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב