ראיון עבודה בראי התדמית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ראיון עבודה בראי התדמית 

מאת    [ 12/01/2009 ]
מילים במאמר: 700   [ נצפה 2052 פעמים ]

 
 

שלחת את קורות החיים שלך כבר לאין-ספור משרות פוטנציאליות, בצעת כבר את כל המשימות במבחנים של מכוני המיון, שוחחת כבר בטלפון עם רכזת ההשמה, התכוננת כבר לכל השאלות הרלוונטיות לתחום עיסוקך – סוף סוף אתה מוזמן לראיון עבודה!
בעוד כמה ימים תיכנס לחדרו של האדם שיקבע את עתידך לתקופה הקרובה, והרושם שתיצור בשניות הראשונות יכול להשפיע על החלטתו.
הוא ישים לב לכל פרט – לכתם בבגד או לנעליים המהוהות אך גם ללחיצת היד הבטוחה, להשתקת הטלפון הסלולרי ולחיוך.
אבל לפני שנמשיך, הנה כמה מספרים:
93% ממה שאנו זוכרים בכל מפגש עם אדם אחר הם מסרים לא-מילוליים – מראה, קשר-עין, שפת-גוף וקול (אינטונציה),
ורק 7% מסרים מילוליים (עפ"י נוסחת התקשורת של מהרביאן, ארה"ב 1990).
70% מהתדמית האישית שלנו נוצרת אצל האדם איתו אנו נפגשים ב-30 השניות הראשונות לפגישה, לפעמים עוד לפני שאמרנו את שמנו, ותדמית זו "צובעת" את המשך מערכת-היחסים. "
אז איך אתה יכול להשפיע? איך אתה יכול לבלוט בצורה חיובית מבין עשרות המועמדים? מה יעשה את ההבדל?

מראה:
התלבש בצורה מכובדת ובהתאם לאופי התפקיד ואופי החברה אליה אתה מוזמן – ביקור באתר החברה באינטרנט, למשל, יכול לתת לך מידע רב עליה. אבל, גם אם אתה הולך לראיון בחב' היי-טק, אל תלבש ג'ינס, דגמ"ח או שרוואל, טי-שרט ונעלי קרוקס.
הלבוש הבסיסי לראיון עבודה הוא מכנסי כותנה (chino) בצבעים סולידיים וחולצת כפתורים בגוונים רגועים. שים-לב שבגדיך יהיו מגוהצים. אם אתה מתראיין לתפקיד ניהולי – לבש חליפה, ואם אתה מתראיין לתפקיד יצירתי – הפגן את היצירתיות שבך בעזרת אביזרים.
לנשים יש אפשרויות לבוש מגוונות יותר, אך עליהן לשים-לב שהמחשוף לא יהיה עמוק מדי, שהחצאית לא תהיה קצרה מדי, שהחולצה לא תחשוף את הבטן, שהמכנסיים לא יהיו בגזרה נמוכה מדי או שהבגדים לא יהיו צמודים מדי.
כאישה את תמיד יכולה לבחור באופציה של מכנסיים מחוייטים בצבע כהה וחולצת כפתורים או סריג בצבע בהיר. לאלה את יכולה להוסיף ז'קט טרנדי, ווסט או קרדיגן. את יכולה להוסיף גם תכשיט מעניין או צעיף אופנתי.
הקפידו על נעליים מצוחצחות ועקבים לא משופשפים – אל תנעלו קרוקס, נעלי ספורט או כפכפים. אתם לא בחופשה. התאימו את צבע הגרביים לצבע המכנסיים ואת צבע החגורה לצבע הנעליים.
דאגו לכך שהופעתכם תהיה נקייה, מסודרת ומוקפדת – המסר הלא המילולי שיעבור הוא שגם בעבודתכם תהיו נקיים, מסודרים ומוקפדים.

קשר עין ושפת גוף:
השניות הראשונות של המפגש בינך ובין המראיין חשובות ביותר – להזכירך, 70% מהתדמית נוצרת ב-30 השניות הראשונות ולרוב אין לנו הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני.
כשהמראיין ניגש להזמינך לראיון, לחץ את ידו בביטחה וצור עימו קשר-עין. הפגן ביטחון עצמי והראה שאין לך מה להסתיר.
תן לו ללוות אותך לחדרו.
אל תניח את המפתחות, הטלפון הסלולרי ומשקפי השמש על שולחנו. השולחן הוא הטריטוריה של המראיין והנחתם תיראה כאילו אתה מנסה לפלוש לתחומו.
כבה את הטלפון, או לפחות השתק אותו. הנח אותו, את המפתחות ואת משקפי השמש בתיקך.
שב בנינוחות אך בגו זקוף. צור, מדי-פעם, קשר עין עם המראיין אך אל תבהה בו – אתה רוצה להפגין פתיחות ובטחון אבל אתה לא רוצה להביך אותו. קשר-עין שנמשך יותר מדקה עלול לגרום לתחושת אי-נוחות אצל הצד השני.
אל תפחד מהמראיין. הוא חושב שיש לך מה להציע, שאם-לא-כן הוא לא היה מזמן אותך לראיון.
היה בטוח בעצמך, אך היזהר מלהיראות שחצן. חייך, אך אל תיראה נבוך.

קול:
האינטונציה שבה אנו מדברים משפיעה על המסרים שלנו לא פחות מהמילים בהן אנו משתמשים.
אנחנו יכולים לדעת את התשובות לכל השאלות המקצועיות, אך אם נחוש חוסר-בטחון ביכולותינו, המראיין ישמע את החשש שבקולנו ולא את המילים שנאמר.
דבר בביטחון ובעוצמה. אל תגמגם, אל תמלמל ואל תהמהם.

וכמה טיפים כלליים:
אל תאחר! בדוק את דרכי ההגעה מראש וקח מקדם בטחון למשך הנסיעה הצפוי.
היכנס לאינטרנט ומצא כמה עובדות על הארגון. ידע מסויים מצביע על יוזמה ועניין.
הבא עימך עותק של קורות החיים שלך ומסמכים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים.
הכן מראש שאלות שתרצה לשאול בקשר למשרה או לארגון.

ראיון עבודה הוא הזדמנות. הזדמנות לקריירה חדשה, הזדמנות לתנאי עבודה משופרים, הזדמנות להתחלה ולקידום.
לכל משרה יש מועמדים רבים, כולם טובים ומקצועיים. הפרטים הקטנים הם שיעשו את ההבדל בינך ובינם, ויש דרכים רבות בהן אתה יכול להשפיע על קבלתך לעבודה.
אל תמעיט בחשיבותם של המסרים הלא-מילוליים, גם הם נלקחים בחשבון על-ידי המראיין בבואו לקבוע מי יהיה העובד הבא בחברה.
בהצלחה בראיון וברכות על העבודה החדשה!

ענבל גלפרב (AICI) היא מאמנת לסגנון אישי, מנחה ויועצת תדמית.
בסדנאות, בהרצאות ובמפגשים בהנחייתה היא עוסקת בפיתוח וטיפוח הדימוי העצמי והתדמית האישית.
היא חברה בארגון הבינלאומי ליועצות תדמית, בוגרת הקורס למאמנים ויועצי תדמית של TLL בהנחיית תמי לנצוט-לייבוביץ ובוגרת השתלמות מיוחדת לפרזנטציה והנחיית קבוצות מטעם אוניברסיטת USM בארה"ב.
לענבל יש למעלה מ-10 שנות ניסיון בעבודה לצד מנחים מובילים בסדרת סמינרי אינסייט למודעות עצמית בישראל וברחבי העולם (ארה"ב, צ'ילה, אנגליה, בולגריה, ניגריה ועוד).
היא יצירתית, חובבת אסתטיקה, יוזמת ואוהבת אנשים ובעיקר אוהבת חנויות יד-שניה.
מידע נוסף כאן: http://www.image-workshops.info
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב