דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיבוי לשרת הדואר - MS Exchange 

מאת    [ 12/01/2009 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3797 פעמים ]

אחת הבעיות הנפוצות במערכות הגיבוי הארגוניות, הינה גיבוי של שרת הדואר Microsoft Exchange. שרת דואר זה מבית היוצר של מיקרוסופט הינו מהנפוצים בעולם, ומותקן באחוז ניכר של העסקים בארץ. מיקרוסופט צירפה את שרת זה לגרסת מערכת ההפעלה MS Windows2003 Server - Small Business Edition דבר שהעלה את תפוצתו משמעותית.

ובכן, שרת האקסצ'יינג' מהווה ערכת מורכבת, שכחלק מתפקידה אמורה לעבוד 24 שעות ביממה ללא עצירות, וגם תהליך הגיבוי של מערכת זו אמור להיות שקוף לפעולת המערכת וללא הפרעה לפעילותה. נתון זה מקשה על גיבוי מערכת זו, ועושה את תהליך הגיבוי למורכב.

גיבוי של שרת אקסצ'יינג' שעובד (Production Server) הינו תהליך לא פשוט, המצריך ידע שלא תמיד קיים בתוך הארגון. ארגונים רבים "נאבקים" בעניין זה, ולא תמיד מתבצע גיבוי תקין שיכול להחזיר את המערכת לעבודה במקרה של נפילת מערכות או אסון.

שרת הדואר MS Exchange מנהל את כל המידע בתוך קבצי EDB ו- STM שנעולים כל הזמן על ידי האפליקציה, ולא ניתן פשוט להעתיק אותן למיקום נוסף. יתירה מכך, נפח המידע של קבצים אלו גדול ביותר, ולעתים אף מהווה את רוב נפח המידע הארגוני.

כחלק מהתפתחות טכנולוגית הגיבוי, ישנם כיום פתרונות גיבוי המאפשרים גיבוי מרוחק ואוטומטי של האקסצ'יינג'. על מנת לבצע גיבוי מרוחק המשדר את הנתונים באופן מוצפן דרך רשת האינטרנט, יש צורך לבצע תחילה גיבוי מלא בצורה ידנית, ולאחר מכן מערכת הגיבוי תדע לשדר בכל יום רק את המידע שהתווסף לשרת הדואר. טכנולוגיית הגיבוי האינקרמנטלי של שרת האקסצ'יינג' מאפשרת שמירה של עותק של שרת הדואר במיקום מרוחק ומאובטח, ונגיש בעת הצורך.

כיום קיימות שתי שיטות לגיבוי שרת האקסצ'יינג'. הראשונה היא גיבוי מלא או אינקרמנטלי (Incremental) לשרת הדואר, דבר המאפשר שחזור מלא של בסיס הנתונים של שרת הדואר (קבצי STM ו- EDB) כולל ה- TRANSACTION LOG. השנייה היא גיבוי בשיטת BRICK LEVEL המאפשרת גיבוי לפי תיבות דואר עד רמת ההודעה הבודדת, וכוללת את כל המידע של תיבת הדואר כגון: ספר הטלפונים, יומן הפגישות וכו'.

שתי השיטות משלימות אחת את השנייה, וכל אחת באה לטפל במצב שונה של אובדן מידע. מטרת הגיבוי המלא היא לתת פתרון למקרים של אובדן מידע מלא כתוצאה מקריסת דיסק או אסון. הגיבוי ברמת תיבות הדואר ייתן גם מענה לאובדן מידע קטן של מספר הודעות או אנשי קשר. כלומר, אין צורך לבצע שחזור מלא לכל בסיס הנתונים של שרת הדואר בגלל אובדן מידע של שתי הודעות חשובות. ניתן לשחזר את אותן הודעות ישירות אל תיבת דואר של המשתמש.

מומלץ לגבות את שרת הדואר לפחות פעם ביום על מנת לא לאבד מידע חשוב שנצבר. יש לדאוג כי תהיה תוכנית גיבוי ברורה, וכי יבוצעו תרגילי שחזור על מנת לוודא את תקינות הנתונים שבגיבוי. כמו-כן, מומלץ לשמור היסטוריה של לפחות שבוע עבור שרת הדואר, על-מנת למנוע מצבים של גילוי מאוחר של אובדן מידע.
עופר לידסקי, מנכ"ל חברת טרהסייף

אודות TerraSafe
חברת טרהסייף בע?מ הוקמה בשנת 2005 על-ידי עופר א. לידסקי במטרה לספק פתרונות גיבוי מרוחק מקצועיים לעסקים בכל הגדלים. תוך זמן קצר טרהסייף הפכה למובילה בתחומה ויצרה סטנדרט גיבוי חדש בשוק הישראלי.
http://www.terrasafe.com , טל. 03-5744495



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב