דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוח סימנטק לגבי מצב מרכזי הנתונים ב 2008 חושף כי מנהלים חשופים ללחצים לעשות יותר בפחות 

מאת    [ 12/01/2009 ]

מילים במאמר: 749   [ נצפה 1988 פעמים ]

מנהלי מרכזי נתונים לכודים בין שתי מטרות מנוגדות - מצד אחד, היעד העיקרי של מרכז הנתונים הינו מימוש ציפיות תובעניות מצד משתמשים ורמות ביצועים גבוהות ומצד שני, צמצום בעלויות. כך עולה ממצאי הדוח השנתי של סימנטק בנושא מצב מרכזי הנתונים בשנת 2008.

הדוח מצא שאיוש צוותי מרכזי הנתונים נותר בעייתי, בעוד ששרתים ואמצעי אחסון ממשיכים לא להיות מנוצלים עד תום והתוכניות להתאוששות מאסון אינן מעודכנות. המשיבים לסקר העידו שהם אכן מנסים לממש יוזמות למרכזי נתונים ירוקים, אך הם עושים זאת בעיקר בשל החיסכון בעלויות.

"הדוח מאשר את התופעה שאנו רואים בשטח", אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "תשומת הלב עברה ליוזמות שיביאו לצמצום מיידי בעלויות, במקום תוכניות המכוונות להחזר ארוך טווח על ההשקעה. אחסון היה מוקד חשוב ביוזמות אלה, מכיוון שהדרישה לקיבולת אחסון ממשיכה לגדול, למרות האתגרים הכלכליים".

לעשות יותר בפחות
מבין המשיבים, 75 אחוזים דיווחו שהציפיות מצד משתמשים עולות בהדרגה או במהירות. יתר על כן, 60 אחוזים מהמשיבים ראו בצורך לענות על רמות השירות הנדרשות מצד הארגון כקשה או הרבה יותר קשה למימוש. רק 10 אחוזים דיווחו שרמות השירות קלות יותר למימוש.

למרות זאת, כאשר המשיבים התבקשו לזהות את היעדים המרכזיים שלהם לשנה זו, צמצום בעלויות היה המטרה המוזכרת ביותר, הרבה יותר ממטרות אחרות. למעשה, צמצום בעלויות הוזכר על ידי יותר חברות מאשר שני היעדים של שיפור רמות השירות ושיפור התגובתיות גם יחד.

היוזמות העיקריות אותן נוקטים מרכזי נתונים במטרה "לעשות יותר בפחות" כוללות אוטומציה של משימות שגרתיות (אותה הזכירו 42 אחוזים מהמשיבים), הדרכת אנשי צוות לרוחב הארגון (40 אחוזים) והפחתת המורכבות של מרכז הנתונים (35 אחוזים).

איוש צוותים נותר נושא מהותי
לפי המחקר, איוש צוותים נותר נושא מכריע, כאשר 36 אחוזים מהמשיבים דיווחו שאין להם מספיק אנשי צוות, בעוד רק 4 אחוזים דיווחו שיש להם יותר מדי אנשי צוות. יתר על כן, 43 אחוזים אמרו שמציאת מועמדים מתאימים מהווה בעיה גדולה או ענקית.

כדי לטפל בבעיית האיוש, חברות מסתמכות על מיקור חוץ ועל הדרכה. קרוב למחצית מהחברות (45 אחוזים) מוציאות עבודה למיקור חוץ, בעיקר כדי לספק לצוות מרכז הנתונים זמן רב יותר להתמקד במשימות אחרות. פונקציות המחשוב המובילות שחברות מוציאות למיקור חוץ כוללות המשכיות עסקית (46 אחוזים), גיבויים (43 אחוזים) וניהול אחסון (39 אחוזים). הדרכה נתפסת כאסטרטגית על-ידי 68 אחוזים מהמשיבים, כאשר 78 אחוזים מצפים שתקציבי ההדרכה יגדלו או יישארו קבועים בשנתיים הבאות.

שרתים ואמצעי אחסון עדיין לא מנוצלים עד תום
חברות דיווחו שבשנת 2008 השרתים של מרכזי הנתונים שלהן פעלו ב- 53 אחוזים מהקיבולת שלהם. ניצולת האחסון במרכזי נתונים היתה אף נמוכה יותר, 50 אחוזים. באופן לא מפתיע, סימנטק גילתה פעילות ערה שמיועדת להגדיל את הניצולת בשני תחומים אלה.
היוזמות העיקריות בתחום השרתים כוללות התלכדות שרתים (80 אחוזים) ווירטואליזציה של שרתים (77 אחוזים). בתחום האחסון, היוזמות המובילות היו וירטואליזציה של האחסון (76 אחוזים), הגנה רציפה על נתונים (71 אחוזים) וניהול משאבי אחסון (71 אחוזים).

נושא ההתאוששות מאסון משתרך מאחור
מנהלי משאבי נתונים ממשיכים לדווח שיש מקום לשיפור בתחום ההתאוששות מאסון. למעשה, רק 35 אחוזים מדווחים שתוכנית ההתאוששות מאסון שלהם היא מעל הממוצע, בעוד 27 אחוזים אומרים שהיא זקוקה לעבודה נוספת ו- 9 אחוזים מדווחים שהתוכנית שלהם היא בלתי רשמית ולא מתועדת. חברות עדיין סבורות שגורם המשגה האנושי הוא הסיבה העיקרית לזמן השבתה לא מתוכנן, כאשר הן מאשימות גורם זה ב- 25 אחוזים מזמן ההשבתה. כשל בחומרה או בתוכנה והפסקות חשמל נמצאות מעט אחרי כן כגורם להשבתות.

עלויות הן המניע למרכזי נתונים ירוקים
בהמשך למגמה שזוהתה ב- 2007, המיקוד של מרכז הנתונים ב"להיות ירוק" היה מונע בשנת 2008 על-ידי בעיות של עלויות, כאשר נושא האחריות החברתית נמצא בעליה. המחקר שאל חברות מדוע מרכז נתונים ירוק היה חשוב למקום העבודה שלהם. 54 אחוזים הזכירו את הצורך בהפחתת צריכת החשמל, 51 אחוזים הזכירו את צמצום עלויות הקירור ו- 42 אחוזים ציינו את חוש האחריות כלפי הקהילה.

הדוח מדגיש את הצורך בפתרונות
הדוח של שנה זו משקף את החשיבות הנמשכת שחברות מייחסות למורכבות ולעלויות של מרכזי נתונים. המחויבות של חברות הוא במפורש לעשות יותר בפחות, ולכן הן נאבקות כדי למצוא פתרונות בעלי השפעה מיידית על העלויות והיעילות.

"מנהלי מחשוב ומנהלים עסקיים נמצאים בעמדה קשה", אומר אנג'ל. "צמצום בעלויות הוא יעד שלא ניתן לוותר עליו השנה, בזמן שציפיות המשתמשים נותרות גבוהות והביקוש ממשיך לעלות. הדבר גורם לעניין בפתרונות שמספקים ללקוחות ביטחון ומעניקים תועלות מיידיות בהפחתת ההוצאות על שרתים ואחסון, בלי לשבש את סביבת המחשוב הקיימת".

אודות המחקר
הדוח השנתי של סימנטק בנושא מצב מרכזי הנתונים בשנת 2008 מבוסס על סקר שנערך בספטמבר ובאוקטובר 2008 על ידי חברת אפלייד ריסרץ'. המחקר פנה ל- 1,600 מנהלי מרכזי נתונים בקרב 5,000 החברות הגדולות בעולם ומבין מוסדות המגזר הציבורי ב-21 מדינות. כדי לצפות במחקרים המלאים על מצב מרכזי הנתונים מהשנים 2007 ו-2008 או כדי לבחון מקורות נוספים בעניין מצב מרכזי הנתונים, בקרו באתר:
http://www.symantec.com/about/news/resources/press_kits/detail.jsp?pkid=sdcreport



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב