דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדע אחר - אבני היסוד החסרות של המדע. 

מאת    [ 11/01/2009 ]

מילים במאמר: 737   [ נצפה 2179 פעמים ]

מדע אחר - אבני היסוד.

הניסויים הרציניים הראשונים במגנטים וחשמל נעשו במשך המאה ה 19 ע"י מספר חוקרים כמו גאוס, פאראדיי, מקסוול, לורנץ, קולון, אמפר, הרץ ואחרים אשר השאירו חותמם ותגליותיהם בתחום זה. הניסיונות באותה תקופה נעשו ע"י אמצעים, מכשירים ומתקנים פשוטים, אשר מדדו בצורה ישירה (יחסית) את תכונותיהם של המגנטיות והחשמל (בניגוד למכשירי מדידה של היום).

תוצאות מחקרים אלו, ובמיוחד משוואותיו של מקסוול הראו במדויק את היחסים בין חשמל מגנטיות וגלים אלקטרומגנטיים. יתרונם הגדול היה שהם היו הראשונים להכנס לתחום מחקר זה, הם לא היו צריכים להתבסס על תיאוריות וממצאים של קודמיהם, אלא להתחיל כמעט מאפס.
וכאן קרו מספר דברים מעניינים שחמקו מעיניה של אנושות שלימה....עד היום :
1. מקסוול וידידיו עסקו במאפיינים של של החשמל והמגנטיות - לא בקביעת אבני היסוד !!! או לפחות לקבוע "מי גורם למי". אך משום שכל התגליות המדעיות עד היום הן תגליות של מאפייני הטבע - אף אחד לא שם לב לכך.
תגלית אמיתית מסבירה איך פועלים אבני היסוד על מנת ליצור תופעה מסויימית - אבל מה לעשות אם אין אבני יסוד ?
2. כשלון בקביעת כוון מסלול התנועה ב"מגנט קבוע" (עד היום מקובל לחשוב שזרם חלקיקים מגנטיים יוצא מהקוטב הצפוני, סביב המגנט, נכנס בקוטב הדרומי, עובר דרך גוף המגנט עצמו ויוצא דרך הקוטב הצפוני, וחוזר חלילה להיקפו הבא).
3. אי הבנת מרכיבי השדה המגנטי, אשר למעשה מורכב משני זרמים של חלקיקים - הנעים בכוונים מנוגדים האחד לשני : האחד מורכב ממגנטים יחידים בעלי קוטב צפוני בלבד והשני - ממגנטים יחידים בעלי קוטב דרומי בלבד (Monopoles). לעומת זאת הם קבעו שבחלקיק מגנטי נמצאים שני קטבים (Dipoles), דבר שבעתיד גרם בילבול רב ולמעשה סתם את הגולל על פני מחקר חשוב זה.
4. אי ההבחנה הפשוטה שמגנט הוא זה הגורם לזרם חשמלי, ולא להיפך (במגנט קבוע אין צורך בחשמל בכדי לשמור על השדה המגנטי בחיים). זאת אומרת שכבר יש לנו רמז מי גורם למי.....
5. "טעות המאתיים" הוא שמה שזורם בחוטי החשמל הם לא אלקטרונים בעלי מטען שלילי בלבד ובכוון אחד, אלא שני זרמים מגנטיים בכיוונים מנוגדים הנעים בצורה סלילית (כמו קפיץ) לפי "חוק היד הימנית" (כוון הסיבוב). זרמים אלו נוצרים ע"י הקטבים המשתנים בגנרטור וכל זרם עשוי ממגנטים יחידים בעלי קוטב דרומי או צפוני.
6. כפועל יוצא מהזרמים המגנטיים בחוט החשמל, נפלטים חלקם של הזרמים באופן אנכי לחוט המוליך (ע"י כח צנטריפוגלי) ויוצרים את השדה המגנטי, אותו אנו מכנים בטעות אלקטרומגנטי.

הבחנות אלו ניתן לעשות ע"י סדרה של ניסויים פשוטים בבית ע"י אמצעים זולים.
כוחם המכריע של ניסויים אלו הוא בפשטותם, ישירותם והתאמתם לחוקי הטבע - למה שלא ננצל את התכונות המוטבעות במגנטים, כמו למשל : משיכה, דחיה, הקפה מסלולית, תנועה ואנרגיה אינסופיים, מהירות, גודל מיזערי, תנועה סלילית, יכולת חדירה מצד אחד של כדור הארץ לצדו השני בעיפעוף עין, יכולת להיות מולכים כחשמל, יכולת להתקדם כגל, יכולת "להתחפש" לחום, יכולת להרכיב את האטום (כאשר חומצה ממיסה אבץ בבטריה, מתפרקים אטומי האבץ והופכים לזרמימם מגנטיים ולא לאלקטרונים ופרוטונים), יכולת
להרכיב את חלקיק האור או קרניים רדיו אקטיביות. אלו הם רק חלק מנתוני הפתיחה הרבים של המגנטים בכדי להוות את אבני היסוד לעולמנו.

אכן תכונות רבות מוטבעות במגנטים, אך למדענים במאה ה 19 ואחריה, היה הרבה יותר קל להתעסק ולהתנסות עם חשמל, משום שהוא הרבה יותר user friendly : קל יותר לאוגרו (בטריה), קל יותר להוליכו, לכוון את עוצמתו וכ'ו. הרבה יותר מאשר חלקיקי מגנטים שעד היום בכלל עוד לא הצליחו להבין איך הם מקיפים מגנט קבוע........

המצאת האלקטרון ע"י J.J. Thomson ב 1897, ע"י הקרנת קרניים קטודיות בתוך שפופרת-ריק, היא אחת מאחיזות העיניים המדעיות הגדולות אשר אי פעם נעשו.... אם כל אחד מכם
הקוראים ישחזר ניסוי זה בעצמו/ה, תראו שהחיבורים החשמליים אשר נעשו הם בגדר שערוריה, והקרניים שאמורות להיות קרניים של אלקטרונים, הן לא אחר מחלקיקי חומר מיזעריים ולוהטים אשר ניתזו מהקטודה.
קרן זו של "אלקטרונים" לא היתה אפילו מסוגלת לחדור את הזכוכית ממנה היתה עשויה שפופרת הריק - אז איך יכול להיות שאבני היסוד אינם מסוגלים לדבר כה פשוט ?

כתוצאה מסדרת טעויות מדעיות אלו, תורגם מבנה האטום לא נכון, גלים אלקטרומגנטיים הם לא דו-ממדיים אלא סליליים, מכשירי מדידה חשמליים מודדים רק זרם אחד במקום שניים,
עדיין מחפשים את הגורמים לחוק הכבידה (שהוא מגנטי ביסודו), עדיין לא ברור מהן הסיבות לכדור הארץ להקיף את השמש, איך צמחים גדלים ועוד רשימה ארוכה של בילבולים וטעויות.

האירוניה בכל העיניין היא, שלמרות כל זה האנושות הצליחה להתפתח טכנולוגית לרמה לא יאומנת, גם מבלי לדעת מהם אבני היסוד של עולמנו. והסיבה לכך נעוצה בחקר איפיוני הטבע - לא חקר הטבע, משום שחקר הטבע מחייב להסביר איך התפתחו 3 יסודות (מגנט דרומי, מגנט צפוני וחלקיק החומר הנייטרלי) להיות ו"להתחפש" לכל עצם או תופעה בעולמנו - יחי ההבדל הקטן.
מדע אחר - אבני היסוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב