דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האישה הדומיננטית 

מאת    [ 10/01/2009 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2952 פעמים ]



קווים לדמותה - אקטיבית, צדקנית, לוחמת ועצמאית / מאת יואב ברנזון



1) נותנת ללא גבולות

אישה דומיננטית נותנת לאחרים בלי לחשוב ובלי גבולות. הפרדוקס הוא שמצד אחד היא מבטאת את כוחה דרך נתינה אולם מצד שני דווקא הנתינה היא עקב האכילס שלה, משום שעודף הנתינה יוצר אצלה מחסור וגורם לאנשים ציניים או טפילים לנצל אותה פעם אחר פעם.


2) לא יודעת לקבל מאחרים




אישה דומיננטית אינה יודעת באמת כיצד לקבל מאחרים באופן טבעי. היא נבהלת מנתינה של אחרים, כי נתינה מאחרים מאיימת עליה ועל הנתינה שלה ויוצרת אצלה תחושה של כבילות ואיום. הפרדוקס הוא, שמצד אחד היא דוחה נתינה מצד אחרים כשהיא באה באופן טבעי, אבל בהמשך היא דורשת ותובעת מאחרים לתת לה דווקא כאשר הם מפסיקים לתת או כשכבר מאוחר מדי לתת.



3) קודם מעניקה מעצמה ובהמשך מתאכזבת


אחת הטעויות הקלאסיות של האישה הדומיננטית היא קודם לתת ורק אחר-כך לחכות ולצפות לקבל בחזרה או בתמורה משהו. אישה דומיננטית בטוחה שכולם כמוה, ולכן היא מניחה שאחרים יגמלו לה ברוחב לב על הנתינה שלה. כאשר זה לא קורה, היא מתפלאת ומתאכזבת בצורה מאוד ילדותית במקום להבין שעליה לנהל יחסים הדדיים המבוססים על נתינה הדדית ולא על נתינה ללא גבולות תוך ציפייה ילדותית לתמורת חינם.




4) מחזרת אחרי גברים ומתרחקת מגברים שמחזרים אחריה

גם בחייה הרגשיים והזוגיים האישה הדומיננטית היא זו שנותנת, מעניקה, מחזרת ועושה עבור בני זוגה. היא נרתעת מגברים חזקים שיודעים להעניק ולתת כמוה, כי זה מאיים על מרחב הביטוי והנתינה שלה. לכן, היא מחזרת רק אחרי גברים שהם כבולים רגשית, סגורים, אוטיסטים, מתקשים לתת ומתקשים להוביל. אותם היא יכולה להציל ולהם היא יכולה לדאוג, לטפח ולהעניק כמו אימא כי במחיצתם היא אינה מרגישה מאויימת שמא כוח הנתינה שלהם יפגע או יאיים על הבכורה שלה.




5) מרחמת על חלשים אך מתאכזרת לעצמה

בשם הרצון לסייע, לעזור ולהבין את מצוקתם של אחרים היא מוכנה להרוס את עצמה ולהקריב את עצמה. היא תעשה הכל - כולל לפגוע ולהזיק לעצמה - כדי להשיג מטרה שהיא הגדירה לעצמה, והיא תקריב מעצמה בלי חשבון עבור מסכנים, תלויים או אנשים שהיא מזהה כחלשים מאוד יחסית אליה.




6) לא מודעת ולא דואגת לאינטרסים שלה

אחד הפרדוקסים הגדולים של אישה דומיננטית הוא שמצד אחד היא מאוד מודעת למה שהיא רוצה והיא בדרך כלל משיגה את מה שהיא מכוונת אליו, אך מצד שני המוקד שלה אינו מכוון תמיד לעצמה אלא יותר לרצונות שלה. כך נוצר מצב שבו האינטרסים האישיים שלה לא תמיד מתגשמים ובמקרים רבים היא מגלה בדיעבד שהיא בכלל לא פעלה למען עצמה אלא למען המטרה בלבד, ושמטרה זו אפילו אם הושגה אינה משרתת את האינטרסים האישיים שלה.




7) לא יודעת לתת מעצמה באופן יחסי למה שהיא מקבלת

אישה דומיננטית היא אישה טוטאלית - כמעט בכל דבר. היא אינה יודעת לשלוט בנתינה ובמעורבות שלה והיא אינה יודעת להרפות. כך נוצר מצב שבו היא תמיד נותנת עד הסוף ועם כל הכוח, במקום ללמוד לתת באופן יחסי לאנשים שסביבה, באופן יחסי לסיטואציה הספציפית שבה היא נמצאת ולאור היקף הנתינה שהיא קיבלה מהצד השני. התוצאה הסופית היא שהיא עיוורת למה שקורה סביבה ומרוכזת כמעט לגמרי סביב המטרות והרצונות שלה. היא נותנת בצורה לא פרפופורציונלית למציאות, בצורה לא מאוזנת ובצורה שפוגעת בעצמה ובצורה שמשחיתה אחרים.




וטיפ לסיום: אישה דומיננטית היא אישה שחיה מנתינה אבל אינה שולטת בנתינה שלה ואינה מרסנת אותה, ולכן היא גם קורבן של הנתינה שלה.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב