דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב דבר רווחי 

מאת    [ 06/01/2009 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 2979 פעמים ]

השכרת רכב הפסיקה מזמן להיות אירוע נדיר או מיוחד, השמור רק לתיירים אמידים או לאנשי עסקים בכירים - השכרת רכב הפכה להיות פעילות שגרתית, כמעט יומיומית, בקרב ציבורים נרחבים של אנשים. כמובן, הגרעין העסקי של פעילות השכרת רכב נשען עדיין ברובו על אותם תיירים המבצעים השכרת רכב לשם תיור וטיול, כמו גם על אותם אנשי עסקים שאצלם השכרת רכב היא חלק בלתי נפרד מהנסיעה העסקית. אולם, לאוכלוסיות אלה נוספו סוגים אחרים של לקוחות: חברות שזקוקות לרכב לצורך פעילותן השוטפת (למשל, חברות שירות) ומעדיפות השכרת רכב מחברה קבועה על פני רכישה ותחזוקה של צי רכב משלהן; אנשים פרטיים שזקוקים לרכב לעתים מזומנות ונוכחו מזמן לדעת כי השכרת רכב בעת הצורך עדיפה כלכלית על פני רכישת רכב; מתכנני טיולים שזקוקים לרכב גדול ונוח יותר מרכבם הפרטי ומבצעים לצורך הטיול השכרת רכב מתאים; אנשים שזקוקים לרכב להובלות (למשל, בעת מעבר דירה) ועבורם השכרת רכב היא הפתרון המתבקש; אנשים שמסיבות שונות רוצים להופיע בציבור או בחברה כשברשותם רכב חדש ונוצץ ומשיגים זאת בקלות באמצעות השכרת רכב כזה; ועוד ועוד דוגמאות - כולן של לקוחות שמשיגים את מטרתם, אם עסקית ואם פרטית, בדרך של השכרת רכב שמתאים לצרכיהם.

חברות השכרת רכב חייבות לחדש ולהחליף את צי הרכב שלהן, ועושות זאת בדרך של מכירת רכב ששימש את פעילות השכרת הרכב שלהן וקניית חדש תחתיו. מכירת רכב "מהשכרה", או מכירת רכב "מליסינג", הפכה לאחת מאבני הפינה של שוק המכוניות המשומשות, ובמידה רבה מכירת רכב מסוגים אלו מכתיבה את רמת המחירים של שוק תוסס זה. מכירת רכב משומש כזה מתבצעת על ידי החברות אם באופן שוטף ואם באופן מרוכז (למשל, לקראת התחלפות שנת הדגם) ומעוררת תמיד עניין רב בשוק המכוניות המשומשות. מכירת רכב משומש מחברת השכרת רכב זוכה תמיד לקהל לקוחות גדול, שמצפה לקנות "מציאות" - רכבים משנתונים גבוהים במצב מצויין, שמאחוריהם השגחה מקצועית וטיפולים קפדניים "לפי הספר". ואמנם, מכירת רכב כזה היא בדרך כלל עסקה מצויינת לשני הצדדים. יתרה מזאת, מכירת רכב חדש על ידי יבואני הרכב מושפעת תמיד מנתוני מכירת רכב של חברות ההשכרה, מכירת רכב מהשכרה מושפעת גם היא מנתוני המכירה של היבואנים, וההשפעה ההדדית הזאת מעצבת את השוק הער והתוסס של מכירת רכב בארץ.

רוצים לדעת עוד? כנסו לאתר אוטו סנטרל


חברות השכרת רכב מזהות ומכירות את כל הצרכים האלה ודואגות להחזיק צי רכב מגוון שיענה על דרישות השכרת רכב של ציבור הלקוחות שלהן. כל חברה עסקית יודעת כי שימור לקוחות חשוב מאין כמותו להצלחת החברה, וחברות השכרת רכב אינן שונות במובן זה. לכן, חברות השכרת רכב מוכנות להתגמש ולגוון את צי הרכב שלהן בהתאם לדרישות של ציבור הלקוחות שמבצע השכרת רכב אצלן. חברות השכרת רכב גם מכירות מקרוב את התחרות העזה בענף השכרת רכב ומנסות לשמר את לקוחותיהן ולמשוך לקוחות השכרת רכב חדשים בדרך של מתן הנחות, הטבות, שדרוגים, שירותים נוספים ללא תשלום וכדומה. חברות השכרת רכב גם יודעות, כי השכרת רכב לבדה איננה בסיס רחב מספיק ורווחי מספיק על-מנת להחזיק חברת השכרת רכב במצב של רווחיות מתמשכת. על כן גדלות חברות השכרת רכב בדרך של הצעת שירותים נוספים ללקוחות: השכרת רכב בדרך של ליסינג לזמן קצוב, השכרת רכב בדרך של ליסינג תפעולי לתקופה ארוכה (בדרך כלל 3 שנים), השכרת רכב בדרך של מיני-ליסינג, ליסינג גמיש או ליסינג מותאם, ועוד תכניות השכרת רכב שתפורות לפי צורכי הלקוח. המטרות של כל תכניות השכרת רכב אלו דומות - לשמר את הלקוחות, לגדול בדרך של הצעת שירותים חדשים, ולהגדיל את רווחיהן של חברות השכרת רכב ואת רווחיותן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב